Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dugg i lykter

Startet av Gusse, mandag 30. desember 2013, klokken 18:15

« forrige - neste »

Gusse

La merke til i dag dugg i front lyktene. Baklykter aner jeg ikke enda, for skittent for tiden ;)
Var en post tidligere med dette, men tenkte det var greit å friske opp igjene temaet med en ny.
Flere med dette? Har noen fått dette fikset? Er det noe man bør forlange skal fikses?

Bjoris

Så en A4 Allroad med dugg i lyktene i går...

Teslanewbie

stusser litt på at modell S ikke har lyktesspylere, noe som er påbudt i norge på xenonlys...
kan dette bli et problem ved eu test?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Tror alle bilene har dette problemet med dugg. Min fikk det før jeg rakk å komme hjem fra overleveringen. Har satt det på lista over ting som må rettes når bilen skal inn til reklamasjonsarbeid. Spent på hva de gjør.

Bilen er selvfølgelig typegodkjent, og har fått redusert effekt fra 35 til 25W xenon som gir svakt nok lys til å ikke trigge krav om spylere og nivellering.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. desember 2013, klokken 18:26
Tror alle bilene har dette problemet med dugg. Min fikk det før jeg rakk å komme hjem fra overleveringen. Har satt det på lista over ting som må rettes når bilen skal inn til reklamasjonsarbeid. Spent på hva de gjør.

Bilen er selvfølgelig typegodkjent, og har fått redusert effekt fra 35 til 25W xenon som gir svakt nok lys til å ikke trigge krav om spylere og nivellering.

regner med at det er nivåreglering på lysene...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AttackOfTheMac

Er du sikker på at det faktisk er inni ?

Jeg ser av og til noen lignende på mine, men da er det utenpå. Går vekk når jeg tørker med hånden.
Har aldri sett noe som er inni.

Muffinman


Havebigfun

Sitat fra: Thorbjorn på mandag 30. desember 2013, klokken 18:29
Er du sikker på at det faktisk er inni ?
Ser helt likt ut på min og er definitivt inni!

Perlmorhvits85

Jeg har også dette problemet med dugg inni lyktene..
Lykkelig eier av en Model S Performance + Signature. .

drFloyd


shb

Mine er også slik, 1-3 timer etter at jeg har vert uke og kjørt. Så er duggen vekk.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Arnta

Akkurat det samme på min også. Tenkte å ta en telefon til tesla på nyåret en gang.
Model S 85 Pearl White

Gusse

Inni ja. Kjørte 1 time, fremdeles dugg.

frskby

Har også i begge lyktene. Fikk på min første kjøretur ut av butikken. Sa fra til DS, og hun mente dette var helt vanlig og ikke noe å bry seg om.
Jeg godtar ikke dette, og sendte for en uke siden mail til service, men fortsatt ikke hørt noe...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

MrDriveby

Hadde kondens i lykta på BMW'en, denne ble iallefall byttet.. Aldri hatt problemet etter på den.. En eldre bmw var innom forleden dag, der var det i begge. Fikk day beskjed at han måtte bytte lyktene
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA