Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

JohanH


Sitat fra: Muffinman på mandag 23. desember 2013, klokken 20:06
Sitat fra: JohanH på mandag 23. desember 2013, klokken 19:13

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. desember 2013, klokken 16:02
Har bestilt dette:

http://www.ebay.co.uk/itm/4-x-30cm-15-LED-Car-Trucks-Moto-Grill-Flexible-Waterproof-Light-Strips-4-Colors-/360786410610?ssPageName=ADME:L:OC:US:3160

Valgte cool white selv om jeg egentlig foretrekker varmhvit - men greit å holde stilen synes jeg. Håper jeg slipper å angre.

Bestilte disse jeg. Klarte ikke å la være :) Kald hvitt blir bedre, svart stripe blir også bedre. Takk for link.
Bare så det er klart: kineserene sin definisjon av kald og varm hvit er _høyst_ variabel. Krysser fingrene :)

Har du råd til en S så har du råd til å tape 25 kr :)

jalias

Kan disse erstatte de originale lysene, altså fjerne de? Eller montererddere led stripene ved siden av?

Muffinman



christian1986

Sitat fra: Orcuz på mandag 23. desember 2013, klokken 19:52
Hvordan kobles disse til? Så jo penn ut da og kosta ingenting

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Noen gode tips til oss som ikke har gjort slikt før? Kunne gjerne tenkt meg en liten guide over hva en bør kjøpe inn, da spesielt med tanke på tilkobling :).

Muffinman

Tenkte å prøve med strømtjuv. Må vel også forlenge ledningene og trekke dem bak innredingen. Polaritet er viktig. Skjer ikke noe fælt om man kobler feil, men det vil ikke lyse.

Strømtjuv:


christian1986

Takker for innspill! Sikkert dumt for dere som vet slikt, men hvor får jeg kjøpt slike og har de et annet navn?

P85D+

Dette er desidert værste El koblingen som finnes.

P85D og 85D


Muffinman

Sitat fra: TeslaSignature på tirsdag 24. desember 2013, klokken 12:35
Dette er desidert værste El koblingen som finnes.
Helt klart. Men strømstyrken den skal formidle er mikroskopisk, og det vil ikke få noen konsekvenser ved dårlig kontakt.

bjorn_2390

Sitat fra: christian1986 på mandag 23. desember 2013, klokken 23:26
Takker for innspill! Sikkert dumt for dere som vet slikt, men hvor får jeg kjøpt slike og har de et annet navn?
Jeg ser at TeslaSignature ikke har sansen for disse. Må delvis støtte det. De funker hvis du får satt dem ordentlig på, men da må alt være godt inne i sporene sine, og klemma som brukes til å "stjele" strømmen, må gå helt korrekt på plass, så du får satt beskyttelseskappen på klemma riktig inn i den avsatte klemma. Jeg har forbannet flere slike, men legger til: De som funker, funker helt fint. Disse en engang, du får egentlig bare en sjans. Men det går fint å få den av igjen (ved å ødelegge den). Du har jo da et "sår" i den opprinnelige ledningen, men det skaper ingen andre problemer enn at du må sørge for å dekke den til, for eksempel med elektrikertape. Jeg finner ikke disse hos Biltema(?), men de kalles forskjellig. Jeg ser at Torshov Bilrekvisita har dem, og kaller dem "kabelsko skjøteklemme". Clas Ohlsons finner du her: http://www.clasohlson.com/no/Forgreningsklemme/Pr250358000
Blå Euro-Leaf (2012)

bjorn_2390

Blå Euro-Leaf (2012)

JohanH

Som sagt en sån gammeldags "elektrikkersukkerbit", hvit med skruer (hva heter det egentlig???) funket bra for meg. Men da må man jo kappe ledningen og avisolere litt.

bjorn_2390

Sitat fra: JohanH på tirsdag 24. desember 2013, klokken 13:11
Som sagt en sån gammeldags "elektrikkersukkerbit", hvit med skruer (hva heter det egentlig???) funket bra for meg. Men da må man jo kappe ledningen og avisolere litt.
Det heter "sukkerbit"  :D :D :D
Blå Euro-Leaf (2012)

P85_Norway

Jeg har byttet ut de orginale i bagasjerom bak. Se på tokn.no (Tesla Owners Club Norway) ,forum, model S, modifikasjoner.
På bilde en orginal og en ny.
Tesla M3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA