Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

navelso

Samme plassering her. GPS-dekning sånn ca av og til.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Philippo10

Noe sted i trondheim man kan montere dashcam på tms?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

B_Tesla

Dette kunne jeg også tenkt meg å betale noen kroner for
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

F_P

Dere kan prøve Bilradiospesialisten, alternativt kan jeg fikse det for dere når jeg skal forbi rundt påsketider  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

laumb

Fascinert over varmeutviklingen i dette kameraet.
Lurer på om det er nok til at den filmer igjennom når det er frost på vinduet?

Brede

Sitat fra: laumb på søndag 14. desember 2014, klokken 13:16
Fascinert over varmeutviklingen i dette kameraet.
Lurer på om det er nok til at den filmer igjennom når det er frost på vinduet?

Dette har jeg også lagt merke til.
Bilen var helt nedfrosset etter et nattskift her, men kameraet holdt et lite område isfritt og gjorde gode opptak.  :)

Pompel

Var i går på posten og hentet ut ett stk Blackvue DR650. Har ikke mulighet til å se på montering før jul, men etter nyttår så blir det vel å se om jeg finner anledning til å ta det
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Batteritralla

Sitat fra: F_P på torsdag 04. desember 2014, klokken 07:57
Dere kan prøve Bilradiospesialisten, alternativt kan jeg fikse det for dere når jeg skal forbi rundt påsketider  ::)

Det er ikke alltid "spesialister" er det i ordets rette forstand. Dette svaret var hverken rettet mot person i innlegget eller angitt firma.

Jeg hadde mye heller gitt bilen fra meg til en som hadde dokumentert montert i 5 Model S, enn ett eller annet "we fix all cars" verksted...

For de fleste med middels teknisk innsikt og opp, og etter å ha lest seg opp på montering i Model S - så er nok den beste montøren deg selv, i din egen bil.

Da gjør man det ikke for pengene sin del, men for best mulig resultat  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

F_P

Sitat fra: Batteritralla på søndag 14. desember 2014, klokken 15:58
Sitat fra: F_P på torsdag 04. desember 2014, klokken 07:57
Dere kan prøve Bilradiospesialisten, alternativt kan jeg fikse det for dere når jeg skal forbi rundt påsketider  ::)

Det er ikke alltid "spesialister" er det i ordets rette forstand. Dette svaret var hverken rettet mot person i innlegget eller angitt firma.

Jeg hadde mye heller gitt bilen fra meg til en som hadde dokumentert montert i 5 Model S, enn ett eller annet "we fix all cars" verksted...

For de fleste med middels teknisk innsikt og opp, og etter å ha lest seg opp på montering i Model S - så er nok den beste montøren deg selv, i din egen bil.

Da gjør man det ikke for pengene sin del, men for best mulig resultat  :)

Enig, og non taken :)
Undertegnede selger en del bildeler i forholdsvis liten skala skal understrekes, og med spesialisering på tyske bilmerker (monterer og leverer OEM-utstyr f.eks. Møller vil nekte for at det er mulig å ettermontere...). Tesla skal jeg ikke skryte på meg voldsom kompetanse på selv om jeg nok kan skryte på meg å ha "skjønt tegninga" etter å ha demontert en del i min egen Model S ved montering av dashcam. 

Mye av det vi selger er laget for montering på egenhånd. Vanligvis anbefaler jeg faktisk at man gjør det selv vs. å svinge innom et vilkårlig verksted. Nettopp med bakgrunn i det du sier. At noen likevel synes det blir vel skummelt å "rive" av deksler etc. på en bil til 500' -> skjønner jeg veldig godt  :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Hyperstress

Noen som har koblet kamera kamera rett på lyset i hanskerommet? Er det noe i veien for det? Er det i så fall enklere enn å tappe sikringen i Frunken?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Brede

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 27. desember 2014, klokken 12:39
Noen som har koblet kamera kamera rett på lyset i hanskerommet? Er det noe i veien for det? Er det i så fall enklere enn å tappe sikringen i Frunken?

Jeg har gjort det og det fungerer glimrende! Litt trangt og knotete å komme til, men det er gjort på ti minutter.

Muffinman

Samme her. Knep bare innpå en strømtyv. Jordingspunkt finnes til høyre i fotbrønnen under dekselet.

laumb

Flytta min fra Frunk til bak hanskerommet. :)

Hyperstress


Sitat fra: Muffinman på lørdag 27. desember 2014, klokken 13:09
Samme her. Knep bare innpå en strømtyv. Jordingspunkt finnes til høyre i fotbrønnen under dekselet.

Er det bare å dra ned dekselet? Er det åpenbart hvilken ledning som går til lyset som du tapper?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Var vel bare å vippe ned dekselet med lyset om jeg ikke husker feil. Ledningen du skal ha ligger inne i en bunt med tape rundt. Må fjerne en del av den tapen for å komme til. Mener riktig ledning er grønn. Fant info om framgangsmåte i denne tråden, så du finner sikkert det du trenger lenger fremme. Litt trangt å komme til riktignok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA