Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

stianrod

Var innom bilradiospesialisten i Trondheim mtp installere dashcam. De tok 1000 kr for jobben, koblet til fast strøm. Synes ikke det var noen upris, så time neste fredag er bestilt. Blackvue 650.
Tesla Model S P85 2014

F_P

Hvordan trekker de kabelen i bakluka da? Fin pris, det skal de ha :)
Prøvemonterte i egen bil denne uken, og brukte sikkert 4t med litt prøving og feiling underveis. Tar nok bare 2t neste gang :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

Jeg tar strømmet fra sikringsboksen. Da har jeg kontroll på hvor strømmet kommer fra. Slik at jeg ikke "stjeler" strøm som kan være fra "vitale" deler til bilen eks; esp o.l.

teslanor

Sitat fra: stianrod på torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:18
Var innom bilradiospesialisten i Trondheim mtp installere dashcam. De tok 1000 kr for jobben, koblet til fast strøm. Synes ikke det var noen upris, så time neste fredag er bestilt. Blackvue 650.

Finnes det noen (firmaer el. andre) i Oslo-området eller på Sørlandet som har erfaring med og gjør slik montering? Har dessverre ikke tid til å gjøre det selv...

Atore

Hvordan trekke ledningen bak uten takluke?

jkirkebo

Sitat fra: teslanor på torsdag 23. oktober 2014, klokken 01:24
Sitat fra: stianrod på torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:18
Var innom bilradiospesialisten i Trondheim mtp installere dashcam. De tok 1000 kr for jobben, koblet til fast strøm. Synes ikke det var noen upris, så time neste fredag er bestilt. Blackvue 650.

Finnes det noen (firmaer el. andre) i Oslo-området eller på Sørlandet som har erfaring med og gjør slik montering? Har dessverre ikke tid til å gjøre det selv...

Kontakt John Amir Taher i Moss, han har vel montert på rimelig mange biler nå. Er kjent (på Tesla FB-gruppa ihvertfall) for å gjøre en strålende jobb til en rimelig penge.

https://www.facebook.com/johnamir.taher?fref=ts

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teslanor

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 23. oktober 2014, klokken 03:47
Sitat fra: teslanor på torsdag 23. oktober 2014, klokken 01:24
Sitat fra: stianrod på torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:18
Var innom bilradiospesialisten i Trondheim mtp installere dashcam. De tok 1000 kr for jobben, koblet til fast strøm. Synes ikke det var noen upris, så time neste fredag er bestilt. Blackvue 650.

Finnes det noen (firmaer el. andre) i Oslo-området eller på Sørlandet som har erfaring med og gjør slik montering? Har dessverre ikke tid til å gjøre det selv...

Kontakt John Amir Taher i Moss, han har vel montert på rimelig mange biler nå. Er kjent (på Tesla FB-gruppa ihvertfall) for å gjøre en strålende jobb til en rimelig penge.

https://www.facebook.com/johnamir.taher?fref=ts

Takk for tipset jkirkebo! Det gjelder en P85D med levering på nyåret, men hører med Taher om ikke lenge :-) Mye god hjelp å få på dette forumet!

navelso

#247
 Har montert selv etter den glimrende oppskriften som er postet i denne tråden. BlackVue 650. Bor i Oslo og har fått mange parkeringsskader de siste årene uten at noen noengang har sagt fra. Heldigvis har Teslaen blitt spart så langt, men jeg vet det kommer, selv om jeg er mer paranoid på parkeringvalgene enn før. Hvis jeg får dekka en slik skade er hele kostnaden dekket med god margin. Og så er det jo litt moro å lage filmsnutter da:



Mange kompetente folk her inne, så jeg slenger ut noen spørsmål:


       
  • Noen som vet hvordan LED i rear cam skrues av? Må jeg fram med svart tape?
  • Noen som skjønner poenget med «download firmware» i mobilappen? Kan ikke finne noen måte å oppgradere vha appen, så da må en jo laste ned på PC uansett.
  • Jeg har satt til laveste instilling, vanlig hd 15 fps, for å kunne ha mest mulig lagret ved parkeringsmodus. Antar det vil gi god nok kvalitet for dokumentasjon? Hva tror forumfolket?
Edit: slettet særdeles dårlig tips om SD-card.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

charliefoxtrot

Mulig det kommer frem et eller annet sted i denne tråden, men jeg orker ikke å lese gjennom alt:

Hva er egentlig greia med dashcamera? Hvorfor vil man ha det? Hva er formålet?



satheesh.net

Sitat fra: charliefoxtrot på søndag 26. oktober 2014, klokken 08:06
Mulig det kommer frem et eller annet sted i denne tråden, men jeg orker ikke å lese gjennom alt:

Hva er egentlig greia med dashcamera? Hvorfor vil man ha det? Hva er formålet?

Hvis du leser innlegget over ditt (ref. navelso), vil du se han lister opp et par fornuftige punkter allerede i de første setningene. Ellers er det greit å ha videobevis i eventuelle skyldspørsmål som måtte dukke opp ved uhell/ulykker. Video av kjøreturer, ferier, etc. Eller rett og slett video fra artige (og ofte idiotiske) situasjoner langs veien.

Teslanewbie

Sitat fra: satheesh.net på søndag 26. oktober 2014, klokken 09:47
Sitat fra: charliefoxtrot på søndag 26. oktober 2014, klokken 08:06
Mulig det kommer frem et eller annet sted i denne tråden, men jeg orker ikke å lese gjennom alt:

Hva er egentlig greia med dashcamera? Hvorfor vil man ha det? Hva er formålet?

Hvis du leser innlegget over ditt (ref. navelso), vil du se han lister opp et par fornuftige punkter allerede i de første setningene. Ellers er det greit å ha videobevis i eventuelle skyldspørsmål som måtte dukke opp ved uhell/ulykker. Video av kjøreturer, ferier, etc. Eller rett og slett video fra artige (og ofte idiotiske) situasjoner langs veien.

Dashcam lagrer også gps og hastighet ... noe som kanskje ibland  ikke er greit hvis man har blyfot..  :o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Jeg kjører mye i jobb, og  ser situasjoner med potensielt dødelig utfall månedlig. På to-tre måneder har jeg allerede rukket å filme 4-5 biler i grøfta, last som mistes og utallige farlige forbikjøringer - og anser det som et tidsspørsmål før jeg blir vitne til noe alvorlig eller innblandet i noe selv.  Det er min motivasjon for å ha et dashkamera i bilen. Det vil på mange måter fungere som en "svart boks" som lagrer informasjon om hastighet, posisjon, g-krefter og selvfølgelig video.

Kjører alltid defensivt, og  kameraet fungerer som en ekstra motivasjon til å opptre korrekt i trafikken. Det blir en bonus.

F_P

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 26. oktober 2014, klokken 10:29

Dashcam lagrer også gps og hastighet ... noe som kanskje ibland  ikke er greit hvis man har blyfot..  :o

Nå kan du skru av hastighetsvisning på filmen om det er «problematisk» at man selv grisekjører  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Brede

Min Blackvue 550 får ikke GPS-kontakt oppe ved speilet, noen som har funnet en løsning på dette?
Ikke noen viktig funksjon for min del, men artig å ha. :)

Muffinman

Merkelig, har også 550 plassert der og får inn GPS. Kanskje nyanser mtp plassering har noe å si? Det skraverte feltet er vel ikke skjermet, mulig signalene slipper gjennom der. Ville prøvd å justere plasseringen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA