Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Premium Center Console

Startet av Tønsberg, torsdag 12. desember 2013, klokken 07:00

« forrige - neste »

Kallagtunet

Jeg vedder på at disse ikke er klare for Europa før den europeiske Tesla shop er på plass. Dvs enten får du dem i posten eller så henter du den på nærmeste Tesla showroom/service senter.

Det ville vært for dumt hvis Tesla legger opp til at kundene skal importere disse selv fra US.

janmb

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 15. desember 2013, klokken 16:30
Det ville vært for dumt hvis Tesla legger opp til at kundene skal importere disse selv fra US.

Selvsagt. Men det kan godt tenkes jeg VELGER å gjøre det allikevel.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Stiania79

S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Kallagtunet

Sitat fra: janmb på mandag 16. desember 2013, klokken 13:08
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 15. desember 2013, klokken 16:30
Det ville vært for dumt hvis Tesla legger opp til at kundene skal importere disse selv fra US.

Selvsagt. Men det kan godt tenkes jeg VELGER å gjøre det allikevel.

Det må jo være lov :-D

Stellar

Om de sender til Norge eller om vi må vente til den blir tilgjengelig, så får nok de på ventelisten som har fått den nevnte mailen konsollen rimeligere uansett tror nå jeg.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

rakriste

Jeg satte meg på venteliste for 2 dager siden og fikk denne mailen idag.


Hello Mr. Kristensen,



Thank you for your interest in the Tesla Model S Premium Center Console. We added you to the wait list for a console with the carbon fiber décor. We expect the console will be available to those recently added to the list around March of next year. We have not been given the details of the European launch, but I anticipate that when the console supply has stabilized the consoles will be shipped in bulk to the European service centers and the wait list will be used to establish priority. Below is the pricing and availability information that was sent to customers on the wait list last week.


Depending on decor choice, the Premium Center Console ranges from $600-$800 as an option with new vehicle orders and from $800-$1000 as a service installed aftermarket accessory. The difference in price is due to increased expense related to shipping and installation time at the local Tesla service center.
As an early Model S owner we recognize that the Premium Center Console option was not available at the time you ordered. Therefore, we are offering you the Premium Center Console at the new vehicle order price. Shipping and service installation are complementary.

Detailed pricing for each decor style:
[cid:image001.png@01CEFA82.6CD25820]

Wait list members will also be offered the iPhone 5/S lightning cable dock kit or the micro USB dock kit at no additional charge. There will not be a dock kit available for phones that use other charging cables (iPhone 4, etc.).

We are excited to announce that we have the first console samples installed in our Model S and we are going forward with production. The production rate will take some time to ramp up and the first few batches of consoles will be small. In the next couple of weeks we will start sending out emails to those at the top of the wait list with links to place orders for the console, and we will begin delivering the first batch of consoles shortly after that.

We do not have the exact delivery timing for each wait list entry so please bear with us as we work our way down the wait list and send out ordering information as more consoles become available.
We are excited to launch the Premium Center Console and hope that you are enjoying your Model S. Thank you for your continued support and please let us know if we can assist with additional questions.


Regards,
Hugh

[cid:image002.gif@01CEFA82.6CD25820]

http://shop.teslamotors.com<http://shop.teslamotors.com/>
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Viking

Sitat fra: rakriste på tirsdag 17. desember 2013, klokken 07:39
Jeg satte meg på venteliste for 2 dager siden og fikk denne mailen idag

Thank you for your interest in the Tesla Model S Premium Center Console. We added you to the wait list.......
Samme her
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Tønsberg

Sitat fra: Tønsberg på torsdag 12. desember 2013, klokken 08:04
Sitat fra: laumb på torsdag 12. desember 2013, klokken 07:57
Ingen her kan gi deg noe faktisk og skikkelig svar på det.

Foreslår at du fyrer av en mail til customereu@teslamotors.com ;)
Har sendt mail. Legger inn ett notat når (hvis) jeg får svar.
Etter 6 dager fikk jeg svar:

Thank you for your email.

Please be advised that we are currently setting up a system where this can be purchased from as of today I do not have a date available. The date mentioned on the American website is strictly for that market.

We highly appreciate your patience.

Kind regards,
Mo
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Øggen

Sitat fra: Tønsberg på onsdag 18. desember 2013, klokken 14:33
Sitat fra: Tønsberg på torsdag 12. desember 2013, klokken 08:04
Sitat fra: laumb på torsdag 12. desember 2013, klokken 07:57
Ingen her kan gi deg noe faktisk og skikkelig svar på det.

Foreslår at du fyrer av en mail til customereu@teslamotors.com ;)
Har sendt mail. Legger inn ett notat når (hvis) jeg får svar.
Etter 6 dager fikk jeg svar:

Thank you for your email.

Please be advised that we are currently setting up a system where this can be purchased from as of today I do not have a date available. The date mentioned on the American website is strictly for that market.

We highly appreciate your patience.

Kind regards,
Mo

Sendte mail igår og fikk svar i natt at alt var greit og at de satt meg på liste.
Jeg spøkte med at bilen ikke er produsert ennå og at de kunne sette den rett inn. Naturligvis med et smil, og det smilet tok de :-)
Derfor vet jeg at det ikke var standard svar.

eclipse

Hvis du skal kjøpe noe på Tesla Shop i USA så går det greit helt til du kommer til betalingen, da kommer det frem at det bare er kunder fra Nord Amerika som kan kjøpe. Prisene de oppgir gjelder også US kunder

Jeg omgikk dette ved å opprette en US Jetcarrier adresse, da sendte Tesla det jeg bestillte til Jetcarrier og de fortollet og videresendte til meg. Dette er ikke noe særlig mer komplisert enn enhver nettbstilling.

Mva og ca 400 kr i frakt helt frem må påberegnes, men mattesettet ble uansett billigere enn det jeg hører det koster i Norge
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

janmb

Sitat fra: eclipse på onsdag 18. desember 2013, klokken 15:27
Jeg omgikk dette ved å opprette en US Jetcarrier adresse, da sendte Tesla det jeg bestillte til Jetcarrier og de fortollet og videresendte til meg. Dette er ikke noe særlig mer komplisert enn enhver nettbstilling.

Mva og ca 400 kr i frakt helt frem må påberegnes, men mattesettet ble uansett billigere enn det jeg hører det koster i Norge

Nettopp.

Jeg har brukt JetCarrier til mye og er svært fornøyd.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

krister461

#26
Uansett om man bestiller fra USA eller direkte fra Tesla Norge så må man vel betale norsk moms. Men, om Tesla klarer å sette denne på samme faktura som bilen så bør den vel bli momsfri?

Jeg har riktignok spurt om dette da jeg ikke venter bil før i februar/mars, men fikk vite at det p.t. ikke var mulig. Noen begrunnelse fikk jeg ikke riktignok...

janmb

Det er rett, men det hender ofte varer kjøpt i usa er billigere her, selv etter frakt og mva på begge deler er lagt til.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

El Toro

Dere som har brukt JetCarrier: Hvor lang tid tar det normalt med de to alternativene fly/båt?
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA