Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mulig å ettermontere DAB radio?

Startet av Tønsberg, onsdag 11. desember 2013, klokken 12:41

« forrige - neste »

Tønsberg

Jeg vurderer å gjennomføre min bestilling av en S modell uten Hi-Fi pakken, noe som betyr at bilen kommer uten DAB radio.
Vil det være mulig å få ettermontert/installert en DAB radio?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

petersv

Finnes endel 3.partsløsninger, enkle å ettermontere. Men glassanntenne er ikke fantastisk.

Så litt off topic, jeg bruker utelukkende internettradio (du har alle norske kanaler++) som gir bedre dekning enn vanlig radio. Personlig tror jeg DAB er litt som blu-ray, et mellommedium som dør ut. Har heller ingen tro på at de får slukket FM-nettet som planlagt.

Tønsberg

Sitat fra: petersv på onsdag 11. desember 2013, klokken 13:43
Finnes endel 3.partsløsninger, enkle å ettermontere. Men glassanntenne er ikke fantastisk.

Så litt off topic, jeg bruker utelukkende internettradio (du har alle norske kanaler++) som gir bedre dekning enn vanlig radio. Personlig tror jeg DAB er litt som blu-ray, et mellommedium som dør ut. Har heller ingen tro på at de får slukket FM-nettet som planlagt.
Så du klarer deg egentlig uten DAB? Er deg bra nok dekning for internettradio?
Finnes det ingen løsning fra Tesla om ettermontering av DAB?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

petersv


ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

frekri

Jeg så en video hvor de demonterte en Tesla. Det ser ut som radio er endel av pcen som er bak skjemen. Jeg tror det er sannsynlig at du må skifte hele denne boksen inkl. skjerm for å få DAB på et senere tidspunkt. Evt. kan det være at alle har DAB, men at det bare er en software innstilling.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Tønsberg

Sitat fra: frekri på onsdag 11. desember 2013, klokken 14:26
Jeg så en video hvor de demonterte en Tesla. Det ser ut som radio er endel av pcen som er bak skjemen. Jeg tror det er sannsynlig at du må skifte hele denne boksen inkl. skjerm for å få DAB på et senere tidspunkt. Evt. kan det være at alle har DAB, men at det bare er en software innstilling.
Hvor fant du denne videoen?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

frekri

Det var faktisk bilder. De lå her: http://imgur.com/a/gDvJR

Ser ikke de bildene der nå lenger.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

TK Askøy

Jeg synes internettradio fungerer forbløffende bra. Kjører gjennom tre tuneller til jobben hver dag, og i de fleste tilfeller fungerer internettradioen rett gjennom alle tre. DAB og FM fungerer dårlig på denne strekningen (Askøy-Bergen).

Hører selvsagt at lydkvaliteten er dårligere på internettradio, men for min del gjør ikke det så mye. Til og fra jobb hører jeg på nyheter. Eventuell musikk henter jeg fra Spotify på telefon eller USB-pinne. USB-porten støtter for øvrig også FLAC-formatet, så der er det mulighet for virkelig god lyd hvis det betyr noe.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

OddB

3g dekningen er beviselig dårligere enn DAB dekingen, så det ville forbause meg om du har nytte av nettradioen i "grisgrendte strøk"...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Microknut

Sitat fra: OddB på torsdag 12. desember 2013, klokken 12:26
3g dekningen er beviselig dårligere enn DAB dekingen, så det ville forbause meg om du har nytte av nettradioen i "grisgrendte strøk"...

I byene er 3g helt flott, men en skal ikke langt fra Bergen, f.eks. Lysefjorden og videre vest for Os, før nettradioen dette ut hele tiden.

VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

Focus

Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

sn0le

USB-pluggen er vel for lading av f.eks mobilen.
Ekstern antenne, sigarett-tenner tilkobling for strøm, sender audioinngang over FM.
Tror ikke man bør forvente ekstremt bra lyd.

Og ikke minst, tror ikke jeg ville hatt en slik i TMS'en min (hvis jeg kjøper en).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

tikkerol


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA