Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

Gondron

Sitat fra: Ckis på torsdag 17. juli 2014, klokken 13:50
Da kan bilen hentes på Bavaria i Haugesund på tirsdag:-) o lykke:-)

HAr du bestilt med 20" felger ;) Såg det var 4-5 stk i garasjen der som kom ihelga.

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

morroa

BMW i3 - aug 14
Think City 2008 model. ca 68´- Solgt aug 14
Sykkylven

Ckis

Sitat fra: Gondron på fredag 18. juli 2014, klokken 13:10
Sitat fra: Ckis på torsdag 17. juli 2014, klokken 13:50
Da kan bilen hentes på Bavaria i Haugesund på tirsdag:-) o lykke:-)

HAr du bestilt med 20" felger ;) Såg det var 4-5 stk i garasjen der som kom ihelga.
Ikke 20" på meg, angrer kanskje litt på det nå ::) blir vanlig grå metallic, med 429 turbineikefelg...
Skal få pris på foliering, kanskje det blir distriktets første matt blå metallic 8)

Rapid

#829
VZ63103

Forventet produksjon uke 31. Levering månedskiftet aug/sept. 2015 modell hva nå det måtte innebære ???   Sansynligvis bare endel mer eller mindre usynlige design og produksjons optimaliseringer...

Gleder meg 8)

Snart-i3

Trolig ingen endringer på 2015-modellen, men når bilen din er 5 år gammel er 2014-modellen 6 år og mindre verdt, selv om 2014-modellen kun er 14 dager eldre.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

LMOR

Ser mange deler er byttet ut, blant annet alle de delene som ble byttet ut fra mars produksjon, er nå byttet ut igjen...  (Hi-Fi, Førerdisplay, osv),

AC kontrolleren er også byttet ut, både i april og nå i juli.

Regnsensoren som noen klager på skal byttes fra oktober 2014 produksjonen.

Har ikke funnet noen nye "funksjoner", men en som alle har og som jeg ikke vet hva brukes til i dag, kanskje det kommer styring i ny SW. Antar det er noe for å lage lyd i bymiljø osv. Finnes bare på biler med 4U9:

"Vehicle sound generator"

Fant denne infoen:

Delphi's award-winning vehicle sound generator enables pedestrians to detect nearly silent hybrid and electric vehicles and allows automakers to meet upcoming global government safety legislation for EV/HEVs. Delphi's single-box vehicle sound generator is approximately three times lighter than a conventional multi-box system and uses 90 percent less power, making it the most environmentally-friendly solution available. Its single-box design helps to reduce design, test and manufacturing cost, and its size and weight simplify packaging. It is featured on the new BMW i3, Mercedes-Benz S Class, and Smart Fortwo.

http://delphi.com/manufacturers/auto/hevevproducts/sound-generator/vehicle-sound-generator/

Vehicles at the IAA Motor Show with Delphi technologies include:
BMW i3: integrated multi-service antenna system (including LTE data communication and satellite digital audio reception system), vehicle sound generator, charge inlet (combo type for AC/DC charging) and portable electric vehicle charger, and , carbon canister, electronic control module
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Real EoN

@ Rapid

Når bestillte du ? Og har du skinninteriør ?
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Snart-i3

Autoracer forlot Bremerhaven 23/7, ankom Drammen i dag og er nå på vei videre. Bilen min var i går  på et fartøy på vei til Norge. Ser ut til at de klarer å levere bilen mindre enn et år etter at jeg leverte inn skjema for reservasjon (15/8-13) 8).

Når jeg får faktura blir det andre gangen de tar kontakt med meg uten at jeg har måttet mase. Første gang var da jeg fikk ordrebekreftelsen.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Rapid

Jeg bestilte i slutten av april. Har standard interiør

MortenR

I følge selgern, så skulle bilen min har vært på båt nå i 3 uker. Mulighet for at bilen min kanskje var med den båten også! Krysser fingrene for en kan få hente bilen neste uke, da er nesten 7mnd venting over ::)

Sitat fra: Snart-i3 på torsdag 24. juli 2014, klokken 20:24
Autoracer forlot Bremerhaven 23/7, ankom Drammen i dag og er nå på vei videre. Bilen min var i går  på et fartøy på vei til Norge. Ser ut til at de klarer å levere bilen mindre enn et år etter at jeg leverte inn skjema for reservasjon (15/8-13) 8).

Når jeg får faktura blir det andre gangen de tar kontakt med meg uten at jeg har måttet mase. Første gang var da jeg fikk ordrebekreftelsen.


LMOR

Siste: VZ63017

24 per dag. Merker ikke så mye til sommeravvikling.

Da skulle produksjon neste uke være innen rekkevidde Rapid.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Gordon Retriever

Sitat fra: LMOR på fredag 25. juli 2014, klokken 18:12
Merker ikke så mye til sommeravvikling.

August er vel uansett måneden der europeiske bilfabrikker avvikler sommerferie?

lettvinh

Bestilte i slutten av mai. Leveringstiden var da ca 4 mnd. Selger ringte igår og fortalte at bilen var ankommet norsk jord, og at jeg mest sannsynlig kan hente bilen i løpet av kommende uke. Dvs to mnd fra bestilling til levering.

MortenR

Neste uke skal det være min tur å hente i3 solar orange  ;D ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA