Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Zneip

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:25
Har hytte ved Alvdal, så når vi får adaptere blir det hvertfall mulig å lade på 11kW der ;)

"Ladekameratene" mangler ladepunkter i Østerdalen - kanskje du skulle legge deg inn? :)
https://www.zeemaps.com/map?group=594342
Nord Trøndelag | X90D

Hyperstress

bb, oppfordring! Test ut E134 mellom laderene i Drammen og Etne når de er på plass! (feb2014). Og lag video, selvsagt  ;).  Det hadde vært interessant. Det er sikkert noen katter eller noe som må bringes over fjellet  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Duzzy

Bra videoer.
Jeg er faktisk med i bakgrunnen på den ene...  7:45 i den videoen fra molde turen er jeg linselus... Morsomt :)
Møtte på bb på lillehammer og Dombås.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

charliefoxtrot

#33
Disse videoene er gull for oss gjerdesittere. Keep ´em comin´!

Med fare for å virke surmaget, men en enda strengere omgang med klippesaksa ville løftet filmene ytterligere.


bb

Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2013, klokken 14:25
bb, oppfordring! Test ut E134 mellom laderene i Drammen og Etne når de er på plass! (feb2014). Og lag video, selvsagt  ;).  Det hadde vært interessant. Det er sikkert noen katter eller noe som må bringes over fjellet  :)
Hvor er det laderen kommer til å stå? Er det snakk om 22 kW Type2?


Sitat fra: Duzzy på fredag 06. desember 2013, klokken 16:13
Bra videoer.
Jeg er faktisk med i bakgrunnen på den ene...  7:45 i den videoen fra molde turen er jeg linselus... Morsomt :)
Møtte på bb på lillehammer og Dombås.
Det var hyggelig å møte andre Model S-eiere på turene mine. Vi er en liten gjeng som har en god tone mellom oss føler jeg :)


Sitat fra: charliefoxtrot på fredag 06. desember 2013, klokken 18:02
Disse videoene er gull for oss gjerdesittere. Keep ´em comin´!

Med fare for å virke surmaget, men en enda strengere omgang med klippesaksa ville løftet filmene yttterligere.
Neida, det er bare bra at du kommer med nyttig kritikk. Etter å ha sett på mine videoer et par ganger har jeg kommet fram til at videoene burde kunne blitt kuttet ned til 20 minutter uten at essensen blir tatt bort.

Jeg kommer til å legge ut to kategorier videoer. Den ene blir turvideoer som blir på 20 minutter eller mer. Den andre kategorien er kortere videoer på 5-10 minutter der jeg tar opp diverse temaer som f.eks. støy, hjulbuer, frontlykter eller lignende.

Hva tror dere om det?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Mhal

Veldig bra.

Og kan du få til samarbeid med resurspersoner på enkelte "fagomtåder" kan jo dette bli veldigt lærerikt :-)

OddB

Sitat fra: bb på lørdag 07. desember 2013, klokken 00:10
Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2013, klokken 14:25
bb, oppfordring! Test ut E134 mellom laderene i Drammen og Etne når de er på plass! (feb2014). Og lag video, selvsagt  ;).  Det hadde vært interessant. Det er sikkert noen katter eller noe som må bringes over fjellet  :)
Hvor er det laderen kommer til å stå? Er det snakk om 22 kW Type2?


Sitat fra: Duzzy på fredag 06. desember 2013, klokken 16:13
Bra videoer.
Jeg er faktisk med i bakgrunnen på den ene...  7:45 i den videoen fra molde turen er jeg linselus... Morsomt :)
Møtte på bb på lillehammer og Dombås.
Det var hyggelig å møte andre Model S-eiere på turene mine. Vi er en liten gjeng som har en god tone mellom oss føler jeg :)


Sitat fra: charliefoxtrot på fredag 06. desember 2013, klokken 18:02
Disse videoene er gull for oss gjerdesittere. Keep ´em comin´!

Med fare for å virke surmaget, men en enda strengere omgang med klippesaksa ville løftet filmene yttterligere.
Neida, det er bare bra at du kommer med nyttig kritikk. Etter å ha sett på mine videoer et par ganger har jeg kommet fram til at videoene burde kunne blitt kuttet ned til 20 minutter uten at essensen blir tatt bort.

Jeg kommer til å legge ut to kategorier videoer. Den ene blir turvideoer som blir på 20 minutter eller mer. Den andre kategorien er kortere videoer på 5-10 minutter der jeg tar opp diverse temaer som f.eks. støy, hjulbuer, frontlykter eller lignende.

Hva tror dere om det?
Youtubeformatet egner seg best for korte videoer synes jeg.  Jeg tror sjansen for å beholder seerne gjennom hele filmen er større hvis du holder det mellom 5 og 10 min. Husk at et vanlig dagsrevyinnslag er på ca 2 min, lange featureinnslag som dette ville maksimalt vært 5-6 min.
Du kan vinne mye på øke klippetakten til 2-3 sek  for de fleste bildene ("litt her og litt der") Du kan også bryte opp "kommentarstrekkene" med bilder av kjøring og detaljer av det du snakker om. Å fatte seg kort og konsist skader heller ikke.
Det er ikke lett å kaste mesteparten av råstoffet, men det kan ofte øke kvaliteten uten å gå på bekostning av innholdet.

Det sagt, så er det utrolig morsomt og lærerikt å se på , og jeg er imponert over den innsatsen du har lagt ned i disse filmene. Stå på ! (Du kan jo lage "directors cut" versjoner for oss i "menigheten" :D )
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

bb

Takk for tips :) Ja, jeg foretrekker i grunnen å lage kortere videoer. Jeg tror grunnen til at de ble litt lange var fordi jeg blandet to temaer; selve roadtripen og praktisk informasjon om Tesla/Model S. Det kan nok lønne seg å splitte disse i to separate videoer.

Men på en annen side, jeg har kost meg godt da jeg satt og så på Top Gear specials da de var ute og kjørte i utlandet på tur sammen. At road trip videoene blir litt lange tror jeg ikke gjør noe. De som bare er interessert i å se på nyheter/tips/features kan heller se de videoene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OddB

#38
Sitat fra: bb på lørdag 07. desember 2013, klokken 01:56
Takk for tips :) Ja, jeg foretrekker i grunnen å lage kortere videoer. Jeg tror grunnen til at de ble litt lange var fordi jeg blandet to temaer; selve roadtripen og praktisk informasjon om Tesla/Model S. Det kan nok lønne seg å splitte disse i to separate videoer.

Men på en annen side, jeg har kost meg godt da jeg satt og så på Top Gear specials da de var ute og kjørte i utlandet på tur sammen. At road trip videoene blir litt lange tror jeg ikke gjør noe. De som bare er interessert i å se på nyheter/tips/features kan heller se de videoene.
Ja det er nok lurt å ha et klart mål for hva man vil fortelle og hvordan. Jo strammere det er jo mer profft virker det. (men for all det ikke ta knekken på den fine stilen din !) 
Ser det er mange amerikanere som lager "info"-filmer om bilen, men de aller fleste babler bare i vei helt ustrukturert i en halvtime, med et vinglete mobilkamera.De får ikke mange seere på den måten. :D
Det er faktisk en stor mangel på gode "hjemmevideoer" om bilen, så her har du en stor nisje å fylle :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Arntiv

Flotte videoer. Hvilket redigeringsprogram bruker du?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Viking

bra at du lager videoer.

Jeg synes det hadde vært bra med noen kortere tema-videoer. Et "hot topic" er lading. Det er nytt for mange og en "lading for dummies" kan være en god start. Schuko... chademo... UMC... type 2 mode 3... +++

dersom det blir arrangert et Tesla treff så hadde det jo også vært gøy å dokumentere.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

OddB

Koste meg med Moldeturen i går kveld. Bortsett fra litt mye katt og detaljer om flyttelass var den kjempeflott.
Mitt ønske om "Teknisk 5-minutt" er en innføring i brukergrensesnittet på DAB-radioen. Ut fra tidligere mkommentarer Mistenker at det er rimelig klønete i forhold til det det kunne ha vært :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

bb

#42
Sitat fra: Arntiv på lørdag 07. desember 2013, klokken 14:48
Flotte videoer. Hvilket redigeringsprogram bruker du?
Jeg bruker Adobe Premiere Pro.


Sitat fra: Viking på lørdag 07. desember 2013, klokken 15:07
bra at du lager videoer.

Jeg synes det hadde vært bra med noen kortere tema-videoer. Et "hot topic" er lading. Det er nytt for mange og en "lading for dummies" kan være en god start. Schuko... chademo... UMC... type 2 mode 3... +++

dersom det blir arrangert et Tesla treff så hadde det jo også vært gøy å dokumentere.
Jeg kommer til å lage kortere tema-videoer, ja. Lading var en god idé. Jeg trenger litt input fra dere publikum som vet dette bedre enn meg da. Det jeg vet så langt her (vennligst korriger det som er feil):
- Schuko per i dag gir ca. 3 kW med UMC. Strømstyrken er begrenset i firmware til 13 A. Dette blir muligens hevet til 16 A senere? Adapteret er stor og klumpete og passer sjeldent inn i kontaktene. En 1-2 meters 2,5 kvadrat skjøteledning er kjekt å ha da.
- Type 2 (mode 3?) lading gir opptil 11 kW med enkeltlader og 22 kW med dobbeltlader. Da jeg ladet viste displayet trefase 220 V 26 A. Jeg regner med at enkeltlader er begrenset til 13 A mens dobbeltlader begrenses til 26 A. 16/32 A kommer vel også senere? Type 2-kabel kan kjøpes fra Salto for 2000 kr.
- Blå stikk gir 5 kW? Det vil si enfase 220 V og 26 A begrenset i firmware? Adapter har ennå ikke blitt levert.
- Rød stikk gir 10 kW? Da jeg ladet viste displayet trefase 400 V, 16 A. Adapter har ennå ikke blitt levert.
- Teslas superchargers lader 100 kW i Norge i dag (prøvd ut på Lillehammer og Dombås). Den lader DC direkte på 370 V og 270 A.
- CHAdeMO støttes ikke av Tesla i dag, og det kommer vel den ikke til å gjøre heller? Type 2-stasjoner koster jo en tiendedel å sette opp.

Det jeg ikke har erfaring med er wall charger og andre type ladere. Kanskje noen her kan fortelle litt om dem?

Sitat fra: OddB på lørdag 07. desember 2013, klokken 15:13
Koste meg med Moldeturen i går kveld. Bortsett fra litt mye katt og detaljer om flyttelass var den kjempeflott.
Mitt ønske om "Teknisk 5-minutt" er en innføring i brukergrensesnittet på DAB-radioen. Ut fra tidligere mkommentarer Mistenker at det er rimelig klønete i forhold til det det kunne ha vært :D
Jeg bruker aldri DAB. Men jeg kan leke litt med den og kanskje lage en snutt. Ja, jeg fant ut i ettertid at det var litt mye katt. Den kunne ha blitt fem-ti minutter kortere i grunnen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Mila

Flott video!

Det beste med videoene dine er jo bli med deg på hele "reisen". Opplevelsen med katten og klatretur på snøhaugen kombinert med praktisk erfaring med bilen og tørre oneliners er gull. Å se folk trykke på touchskjermen ligger det nok videoer av på youtube.

Behold stilen og lengden! Dette er kjempebra og kunne likegjerne ha blitt sendt på TV :)
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

bb

Sitat fra: Mila på lørdag 07. desember 2013, klokken 23:55
Det beste med videoene dine er jo bli med deg på hele "reisen". Opplevelsen med katten og klatretur på snøhaugen kombinert med praktisk erfaring med bilen og tørre oneliners er gull. Å se folk trykke på touchskjermen ligger det nok videoer av på youtube.

Behold stilen og lengden! Dette er kjempebra og kunne likegjerne ha blitt sendt på TV :)
Takk for tilbakemelding. Du har et godt poeng der. Jeg visste lenge før jeg fikk bilen at jeg aldri skulle lage videoer der jeg viste at dørhåndtakene kom ut, at det var plass til en person i frunken, hvordan panoramataket åpnes, osv. Det har blitt vist mange ganger før på YouTube.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA