Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car-net

Startet av 03sib113, tirsdag 03. desember 2013, klokken 23:16

« forrige - neste »

Taz79

Tack! :)

Appen är nog gratis.. Car-Net i sverige kostar 600 sek/år efter 3år gratis användning.

Någon sa längre upp i denna tråd att en säljare hade sagt att Car-Net kostar 100€/år efter 1:a året i Norge. Det låter dyrt, men saker är ju dyrare i Norge också.... Förutom Elbilar!!! :)
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

ea

Noen som vet om prisen på Car-Net er pr bil eller pr bruker?

KreAture

Car-net appen trenger hjelp.
En status-skjerm som IKKE viser om bilen lader? Tullete.
Man må inn på strømstyringsskjermen og da kan man fort trykke stopp lading ved uhell.

Forøvrig ble jeg lovet varsel hvis bilens lading ble avbrutt men det kan jeg ikke finne...

rikardb

Etter oppdateringen av android appen har den fungert flott. Svarer fortere og stabilt hver gang jeg logger meg inn/oppdaterer datene fra bilen.

KreAture, dumt hvis de har lovet noe annet. Men da kan du alltids trykke start lading..

Schled

Fikk e-up i dag.
8)
Prøvde å registrere bilen på car-net men får beskjed om at km jeg oppgir og det bilen rapporterer ikke stemmer overens.
Er dette et vanlig problem?
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

rojohan

Sitat fra: Schled på onsdag 02. juli 2014, klokken 21:54
Fikk e-up i dag.
8)
Prøvde å registrere bilen på car-net men får beskjed om at km jeg oppgir og det bilen rapporterer ikke stemmer overens.
Er dette et vanlig problem?

Hei og gratulerer med ny elbil :-)

Den beskjeden fikk eg og når eg skulle registrere bilen. Eg endte opp med å prøve meg fram ......Med ein/to km fram/tilbake til registreringen gjekk igjennom. Det er antakeligvis litt differanse på bilens km og registrert km over nett.

Schled

Takk!
Fikk det til. Var nok bare bruker feil fra min side gitt. Er vist forskjell på Kjørelengde 1 og Total kjørelengde.  :o
Når jeg la inn total kjørelengde så fungerte det som det skulle.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Mats

Car-net appen har fungert helt fint frem til nå, men nå har ikke appen fått noe info fra bilen på to dager. Noen som har hatt samme problemet evt vet hvordan det løses?
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

Schled

Har opplevd at oppdateringene er blitt tregere ja. Akkurat nå er det 16 timer gammel info på car-net på bilen min og det hjelper ikke å trykke på oppdater knappen.
I går var det ennå lenger siden forrige oppdatering og da gikk det heller ikke å trykke på oppdater.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Ohm

Sitat fra: Schled på onsdag 02. juli 2014, klokken 21:54
Fikk e-up i dag.
8)
Prøvde å registrere bilen på car-net men får beskjed om at km jeg oppgir og det bilen rapporterer ikke stemmer overens.
Er dette et vanlig problem?
En viktig ting når man registerer seg første gangen er at bilen ikke er startet. Jeg klundra mye, helt til jeg skrudde av bilen. Da ble km på bilen og car net synkronisert og riktig.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

03sib113

Har ikke hatt kontakt på en måned jeg. Sendt mail til VW igjen, det pleier å hjelpe... Har skjedd noen ganger tidligere.
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

Schled

Fungerer "normalt" igjen for meg nå.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

03sib113

Er så lei nå. Car-Net appen mister jo kontakten med bilen hele tiden om dagen. Skjer jo minst annenhver uke, også må det ringes/mailes Møller. Og de må av og til ha den inn...

Siste jeg fikk høre nå var at det var noe skjema som må fylles ut.

Akkurat nå er den greie verdt 0 kroner i året for min del.

Hadde den bare virket så burde de fått inn en eller annen måte å varsle på når ladingen blir avbrutt før planlagt! Alarmen hjemme klarer helt fint å gi beskjed når den slås på og av, så burde ikke være umulig å få til noe lignende på bilen...

Det er jo etter mitt syn den største faren med bilen. Om ladingen er avbrutt så kan man jo slite litt med rekkevidden...
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

Ohm

Jeg sletter alle dataene i Carnet med jevne mellomrom - ca en gang pr uke. Min har fungert helt fint. Jeg passer også på å logge meg ut hver gang. Vet ikke om dette har noe å si, men i begynnelsen fungerte den kjapt, før den etter ca 2 uker ble litt tregere. Slettet alle kjøredata under innstillinger, da ble den bra igjen. Verdt et forsøk i alle fall.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kent

Nå begynner det vel å bli noen biler som må betale for car-net, finnes det noe offisiell pris nå?
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA