Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svake ryggelys

Startet av DonPedro, søndag 24. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

DonPedro

Er jeg den eneste som opplever at det er vanskelig å se hindringer bak bilen når jeg rygger i mørket? De bilene jeg er vant med har lyst bedre opp...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

JohanH

Min har kun ryggelys på en side. Er det riktig eller har en pære gått på andre siden?

andyco

Min har også barepå den ene siden. Er nok bare ett ryggelys
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Chlangum

Sitat fra: JohanH på søndag 24. november 2013, klokken 22:41
Min har kun ryggelys på en side. Er det riktig eller har en pære gått på andre siden?

Mener å huske at i utgangspunktet er det to ryggelys. En på hver side. Men på de Europeiske modellene er den ene byttet ut med tåkelys.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Trustno1

Hvordan funker ryggekameraet i mørket? Har det noen form for nattfunksjon?

Tesla85

I Norge skal de kun ha et ryggelys. (Bekreftet av min DS når jeg hentet min bil) På andre siden er det et tåkelys.
Jeg er forøvrig helt enig! Det er veldig mørkt bak der når man skal rygge. Jeg er vant til Volvo sine ryggelys, og der lyser det...

Godt man har sensorer og kamera  ;)
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Anders Heibø

Til min overraskelse kunne jeg faktisk se hvor jeg rygget når jeg flyttet Priusen til kjæresten min her en kveld. Løsningen til nå har vært å trykke inn bremsen hver gang jeg må se noe i tussmørket, kanskje tåkelys er tingen når jeg må rygge  :-[
Hadde vært kjekt om vi kunne byttet ut til en sterkere pære. Det må undersøkes
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

sindrej

Ryggelys er i likhet med alt annet enn kupelys på TMS, en sørgelig affære.  Tok med lyspakke siden jeg las om bla. forbedret lys i bagasjerom.  Når jeg rygger må jeg holde inne litt brems så jeg får hjelp av bremselysa.  Frunklyset er jo som en dårlig vits å regne  :-\  Hovedlys er svake .. nei, lys er ikke Tesla gode på altså.  Kupelysa er grei, selv om jeg personlig ville hatt de aktivert ved åpning av dør og ikke ved at man setter bilen i park.

Havebigfun

Mulig man kan sette inn en LED-pære med samme ytelse som originalen- da mangedobbler man lysstyrken uten å få varmgang el.
Noen som har prøvd?

petersv

Sitat fra: Havebigfun på mandag 25. november 2013, klokken 17:32
Mulig man kan sette inn en LED-pære med samme ytelse som originalen- da mangedobbler man lysstyrken uten å få varmgang el.
Noen som har prøvd?

Er det halogen i dag?

Djur1

Kan en få dette som en SW update?
La det tåkelyset bak bli et ryggelys ved rygging?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Muffinman

De elektrokromatiske speilene lager krøll for meg. Har utlamper på husveggen som lyser opp øverste del av oppkjørselen, og når jeg skal rygge slår ikke funksjonen med formørking av speilene seg av men reagerer maks på lyset. Speilene blir kullsvarte og det går ikke an å se noe som helst før jeg har rygget et stykke ned.

Idiotisk at denne funksjonen ikke slås av ved rygging. At ryggelyset er dårlig hjelper selvfølgelig ikke. Rygge med åpen sidedør og hodet vridd bakover derimot gjør susen. Det er første bilen jeg må gjøre det med, alle andre jeg har hatt hadde brukbare speil.

Spinner

Ser helt fint med HD ryggekamera her, men enig at det er litt mørkt i sidespeilene ja.

Muffinman

Sliter med å sikte seg langs en kant med ryggekameraet, da må ihvertfall jeg ha speil.

jonasdig

Kan bare henge meg på denne. Dårlig ryggelys, kameraet fungerer dårlig i mørke og speilene er blendet ned av en eller annen grunn selv om det er veldig mørkt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA