Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hoteller med ladefasiliteter i Norge

Startet av fonberg, onsdag 20. november 2013, klokken 14:09

« forrige - neste »

svingen

da er hotell dalen operativt  :)
dem har og type 2 til type2 kabel og type2 til type 1 kabel til dem som skulle trenge det i resepsjonen (gir fører korte som depositum)
Det blir nå jobbet med en APP som man kan bruke til og betale med i løp av sommeren slik att det kan lades når hotellet er stengt osv :)
er jo knall det her.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Tekberg

Det lades nå 2 stk tesla model s på 32a 230v på best western tingvold park hotell. Bare å spørre i resepsjonen og de legger ut kabel til deg. Trenger overgang til 1fas så funker dette meget bra.
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

TKL

Nå har jeg besøkt Quality Hotel & Resort på Fagernes. Der er det seks Schuko kontakter, 230V/16A parvis i bokser på parkeringsplassen I tillegg er det en boks med to ødelagte kontakter. En av boksene er låst, den kan låses opp av resepsjonspersonalet. Ladingen er gratis for hotellgjester, i alle fall fikk jeg gratis strøm.
S85, VIN18145, levert 27.sept. 2013, hvit "godlukt nummeret" - Solgt
X100D levert sept. 2017
Zoe ZE50 levert mai 2020

jkirkebo

Sitat fra: Tekberg på søndag 13. juli 2014, klokken 23:04
Det lades nå 2 stk tesla model s på 32a 230v på best western tingvold park hotell. Bare å spørre i resepsjonen og de legger ut kabel til deg. Trenger overgang til 1fas så funker dette meget bra.

Jepp, ladet der alene i går natt, fungerte supert. Meget hyggelig betjening :)

Jeg har jobbet litt med å få de til å sette opp blå 32A 1-fase kontakter, så får vi se om det kommer noe ut av det...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sense

Vil også skryte av Hotel Union i Geiranger som har satt 3 ladepunkter, Type 2 med 22 kw utenfor hotellet. Fungerte perfekt og veldig hyggelig betjening. De spurte om jeg trengte kabler også, men på Elbil-ferie er det lettere å glemme kona enn kabler...
Kostet 50 kr. å lade, tilsynelatende ubegrenset tid.

larsofs

Hotel Aleksandra i Loen, Stryn, har etablert midlertidig ladestasjon midt mellom Hotel Aleksandra og Hotel Loenfjord. Stasjonen har "alt" av tilkoblingsmuligheter, bl.a. rød 3-fas 32A og 16A. Pris kr 2,- per kilowatt time. Lading avtales med resepsjonen. De tilbyr også lading til forbipasserende.

larsofs

...tar med Copperhill i Åre (Sverige) da det i alle fall brukes av mange: 4 stk 400V 3-fas 32A i garasjen, adapter behøves altså. I tillegg 3-4 Schuko i garasjen. Lading gratis, men det koster kr 100,- per døgn å parkere i garasjen

mrjalle

Sitat fra: Sense på onsdag 23. juli 2014, klokken 03:12
Vil også skryte av Hotel Union i Geiranger som har satt 3 ladepunkter, Type 2 med 22 kw utenfor hotellet. Fungerte perfekt og veldig hyggelig betjening. De spurte om jeg trengte kabler også, men på Elbil-ferie er det lettere å glemme kona enn kabler...
Kostet 50 kr. å lade, tilsynelatende ubegrenset tid.
Vil bare bekrefte dette. Står og lader nå med 22kW. Forskjellen er at jeg måtte betale kr 100?

mrjalle

Sitat fra: larsofs på onsdag 23. juli 2014, klokken 17:27
Hotel Aleksandra i Loen, Stryn, har etablert midlertidig ladestasjon midt mellom Hotel Aleksandra og Hotel Loenfjord. Stasjonen har "alt" av tilkoblingsmuligheter, bl.a. rød 3-fas 32A og 16A. Pris kr 2,- per kilowatt time. Lading avtales med resepsjonen. De tilbyr også lading til forbipasserende.
Denne fungerte utmerket i går :-)
De har for øvrig ingen måler, så vi må selv opplyse om hvor mange kWh vi lader. Sørg for å skifte til atbilen viser energi som ladeenhet så er det enkelt å se før du trekker ut kabelen...

larsofs

Sitat fra: mrjalle på onsdag 23. juli 2014, klokken 17:50
Sitat fra: Sense på onsdag 23. juli 2014, klokken 03:12
Vil også skryte av Hotel Union i Geiranger som har satt 3 ladepunkter, Type 2 med 22 kw utenfor hotellet. Fungerte perfekt og veldig hyggelig betjening. De spurte om jeg trengte kabler også, men på Elbil-ferie er det lettere å glemme kona enn kabler...
Kostet 50 kr. å lade, tilsynelatende ubegrenset tid.
Vil bare bekrefte dette. Står og lader nå med 22kW. Forskjellen er at jeg måtte betale kr 100?

..de tar kr 100,- for "hel dag" lading, og kr 50,- for "halv dag". Mitt inntrykk er at de ansatte vet lite eller ingenting om tilbudet, så det kan være greit å spørre Ida eller Sindre (sjef). Merk at Union låner ut type 2-type2 kabel, så her trenger man ikke ta med noe utstyr.

Sense


Vil bare bekrefte dette. Står og lader nå med 22kW. Forskjellen er at jeg måtte betale kr 100?
[/quote]
Vi ladet kun 2-3 timer. Mener å huske at det kostet kr. 100 hvis man skulle lade over natten.
Uansett, ingen upris for god strøm.

Kiefer

Jeg skal have familien med på en tur til Tønsberg i august måned i en forlænget weekend, er der nogen der ved om der ligger hoteller i eller omkring Tønsberg der tilbyder opladning af en Tesla?

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

mj

Hotell Sølvgarden på Rysstad i Setesdalen har type 2 med 22kw. Koster 50,- for 2 timer. Må aktiveres med kort i fra resepsjonen ( og i resepsjonens åpningstid )
God service og god pizza var det og  :) De har også 3 stk schuko 16A. Koster 50,- og man kan stå over natten.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

VigdisA


Sitat fra: Kiefer på onsdag 23. juli 2014, klokken 23:48
Jeg skal have familien med på en tur til Tønsberg i august måned i en forlænget weekend, er der nogen der ved om der ligger hoteller i eller omkring Tønsberg der tilbyder opladning af en Tesla?

/Martin
Rica på Nøtterøy like ved "verdens ende" har lademuligheter - vi ladet ikke, men så to andre som ladet
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA