Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statusoversikt - regneark

Startet av krister461, torsdag 07. november 2013, klokken 01:02

« forrige - neste »

F_P

Etter bestilling var estimatet "late September", men som for så mange andre har dette hoppet litt rundt, men sakte men sikkert endret seg til senere og senere. Snakket med DS for ca. 2 uker siden og da virket det ikke som om bilen var kommet med på båten, og at jeg dessverre måtte vente litt ekstra. I dag ble jeg imidlertid oppringt av DS og fikk hentetid 30. september. Hadde egentlig forberedt meg på siste uka i oktober så dette var en flott beskjed å få  ;D
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

RonnyØ

#271
Sitat fra: F_P på torsdag 18. september 2014, klokken 15:29
Etter bestilling var estimatet "late September", men som for så mange andre har dette hoppet litt rundt, men sakte men sikkert endret seg til senere og senere. Snakket med DS for ca. 2 uker siden og da virket det ikke som om bilen var kommet med på båten, og at jeg dessverre måtte vente litt ekstra. I dag ble jeg imidlertid oppringt av DS og fikk hentetid 30. september. Hadde egentlig forberedt meg på siste uka i oktober så dette var en flott beskjed å få  ;D
Fantastisk! Jeg er synsk! :D
Jeg har 29 eller 30.9. Ikke booket tidspunkt enda. Gamlebilen er solgt og jeg er klar for Electric..

RonnyØ


F_P

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 24. september 2014, klokken 09:30
30. her også! Kl 1400  ;D

Nice, da skal jeg se på bilen din før deg :P
Henter min kl. 10  ;D
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

Hmm ser ut de har kuttet ned tiden på frakt fra fabrikken til norge.

B_Tesla

Strøkent. Transitt ikke mer enn 26 dager nå. Gleder meg da til å se endring i status. Burde skje hvert øyeblikk her.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

RonnyØ

Sitat fra: F_P på onsdag 24. september 2014, klokken 10:00
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 24. september 2014, klokken 09:30
30. her også! Kl 1400  ;D

Nice, da skal jeg se på bilen din før deg :P
Henter min kl. 10  ;D
Hehe! Perfekt! Blir en flott dag! Hvordan er været spådd? :D

tonl

Nå er jeg spent på om dere får de funksjonene som er kommet ut de siste ukene.

ref til usa forumet: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning/page18

F_P

Sitat fra: tonl på onsdag 24. september 2014, klokken 13:41
Nå er jeg spent på om dere får de funksjonene som er kommet ut de siste ukene.

ref til usa forumet: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning/page18

Det er jeg også, men tørr ikke ha noen forventning om det.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

RonnyØ

Sitat fra: tonl på onsdag 24. september 2014, klokken 13:41
Nå er jeg spent på om dere får de funksjonene som er kommet ut de siste ukene.

ref til usa forumet: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning/page18
Våre biler er nok produsert noen uker for tidlig jf datoene som nevnes i den tråden, men det får gå :)

Bushy

Ser di skriver der. At tilogmed di som hentet ut bilene sine igår i fremont. Ikke fikk det. Så virker som noe spes. Opplegg. Eller så har det kommet inn i produksjonslinja den siste uka. Å bare noen som har fått bilene sine veldig fort...
S75D sept. 17

kdid

#281
Angående regnearket i første post her i tråden, så har jeg gjort noen endringer. Forhåpentligvis til det bedre. Tesla produserer jo bilene raskere nå enn i 2013. Derfor la jeg til nye (grønne) kolonner som bruker talldata kun fra biler som er bestilt i 2014.

I tillegg la jeg inn kolonner for beregning av utleveringsdato basert på når bestillingen av bilen er bekreftet.

Når en bruker gjennomsnittsdata for alle bestillinger så er forventet leveringsdato på nye bestillinger i begynnelsen av Mars 2015. Men bruker en gjennomsnittsdata for bestillinger bekreftet i 2014, så er forventet leveringsdato på nye bestillinger i begynnelsen av Januar 2015.

Høyre side i regnearket ser nå slik ut:

https://www.dropbox.com/s/4v9hctlzzhegwrz/NyeKolonner.jpg?dl=0

(De to kolonnene som er markert med rød boks rundt er nye. I tillegg er de grønne kolonnene nye.)
Model S85 - grå, pano, std 19", tekstil, piano, dobbellader, tech, luft, park, lyd, hylle, Nokian R2.
Ekstra: Komplett gummimatter, Whispbar takstativ, JKirkebø adaptersett, Ditec lakkbeskyttelse.
Bestilt: 30. November 13; Bekreftet: 16. Februar 14; I produksjon: 24. April 14; Ferdig produsert: 25. April 14; Estimert levering: Mai/Juni; Levert: 20. Juni 14!
Kjørt: 18500 km fram til 13. Februar 15 (Kommer aldri til å holde med 20000 km i året på denne.)
Bosted: Egersund

staleand

Pappa bestilte sin tidlig i Juni om jeg husker riktig. Først var den estimert å komme i september, så sent september, så oktober->sent oktober->november->sent november. Kjipt for han som er så glad i bil og nå er gådd fra en loaded a7 til en gammel peugeut 207. 4. mnd må han kjøre det skrapet, men den som venter osv...

Får lov å kjøre min tesla da av og til :-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Asarin

#283
Huff. Nå ble også min flyttet fra "Sent November" til "Desember".. Ventetiden er rimelig ille.

Har oppdatert oppføringen min.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

snappy

Sitat fra: Asarin på mandag 29. september 2014, klokken 13:37
Huff. Nå ble også min flyttet fra "Sent November" til "Desember".. Ventetiden er rimelig ille.

Da satser jeg på at verden er urettferdig og at Tesla produserer etter innfallsmetoden  - bekreftet S85 2 måneder senere , men har Desember som levering på Mitt Dashboard.
2014 e-UP
2015 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA