Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

Sjøhyene

Klarte å kantkjøre felgen skikkelig i går :(
Standard 19'' med R2 vinterdekk. Er det noen grunn annet enn det estetiske til at man bør få det fikset opp? Korrosjon eller slitasje på dekk f.eks?
Syns personlig ikke det er så super sjenerende. Selv om det er mye rifter og riper nederst rundt hele felgen kan jeg leve med det til neste dekkskift til våren. Hvis det da ikke er noen spesiell annen grunn til å få det fikset..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

RaBalder

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 11:11
Klarte å kantkjøre felgen skikkelig i går :(
Standard 19'' med R2 vinterdekk. Er det noen grunn annet enn det estetiske til at man bør få det fikset opp? Korrosjon eller slitasje på dekk f.eks?
Syns personlig ikke det er så super sjenerende. Selv om det er mye rifter og riper nederst rundt hele felgen kan jeg leve med det til neste dekkskift til våren. Hvis det da ikke er noen spesiell annen grunn til å få det fikset..

Har du skavet av mye, så kan kanskje strukturen bli svakere i felgen.

Men først å fremst tenker jeg på ubalanse i felget/hjulet.
Skaver man av mye i en 90 graders sektor, så bør man vel kanskje sjekke balanseringen.

Sjøhyene

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 13:00

Har du skavet av mye, så kan kanskje strukturen bli svakere i felgen.

Men først å fremst tenker jeg på ubalanse i felget/hjulet.
Skaver man av mye i en 90 graders sektor, så bør man vel kanskje sjekke balanseringen.

Er kun rifter og det er ganske jevnt fordelt rundt hele så tror ikke det kan påvirke den mekaniske styrken noe. Har heller ikke merket noe ubalanse foreløpig.
Mulig jeg bare tar å pusser vekk det værste og lever med det, ihvertfall til våren. Hadde det vært selve bilen hadde jeg irritert meg over det hver gang jeg så på bilen, men føles veldig annerledes når det bare er felgen. :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Djur1


Jeg skal sette inn bilen på skadevekk lysaker på mandag. Har rød multibelegg så er litt nervøs for om de klarer å utrette de småskrammene i lakken jeg har på siden av bilen. Det komemr av at naboen har stått med døra lent inn mot siden på bilen min. 2000 skulle de ha for å polere det vekk, pluss fikse en liten steinsprut.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

VigdisA

Forsøkte meg hos skadevekk på Lysaker med en multicolor hvit - den hadde de tydeligvis ikke fargeblandingen på en gang, for jeg fikk aldri noe tilbud fra dem..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Djur1

Sitat fra: VigdisA på fredag 24. oktober 2014, klokken 22:03
Forsøkte meg hos skadevekk på Lysaker med en multicolor hvit - den hadde de tydeligvis ikke fargeblandingen på en gang, for jeg fikk aldri noe tilbud fra dem..

Når var det?

Han briten som jeg snakket med sa at han kjente fargeblandingen på den rød. Hva endte du opp med å gjøre?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Djur1

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:51
Sitat fra: Djur1 på fredag 24. oktober 2014, klokken 23:43
Sitat fra: VigdisA på fredag 24. oktober 2014, klokken 22:03
Forsøkte meg hos skadevekk på Lysaker med en multicolor hvit - den hadde de tydeligvis ikke fargeblandingen på en gang, for jeg fikk aldri noe tilbud fra dem..

Når var det?

Han briten som jeg snakket med sa at han kjente fargeblandingen på den rød. Hva endte du opp med å gjøre?
Jeg har rød, og har vært hos skadevekk på Lysaker.
Les her før du drar til dem:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10349.msg230965/topicseen.html#msg230965


Så er det noen som har en positiv erfaring fra et smart repair med rød i nærheten av oslo?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

VigdisA

Endte med en hellakkering frontfanger) hos Drammen karosseri som ble veldig bra. Var skade etter påkjøring, så slapp heldigvis å betale, men fikk også en hyggelig pris.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Djur1

Sitat fra: VigdisA på lørdag 25. oktober 2014, klokken 17:46
Endte med en hellakkering frontfanger) hos Drammen karosseri som ble veldig bra. Var skade etter påkjøring, så slapp heldigvis å betale, men fikk også en hyggelig pris.

De ville hellakkere 2 dører til 16 k for noe som skade vekk mente de kunne polere vekk til et punkt der en ikke vil kunne se skadene lenger. så det er 14 k i mellom som jeg gjerne sparer.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Duzzy

Det er el liten stund siden denne hendelsen.. Men har ikke tort å legge den ut før nå..
Fanget det hele med dashcam.
Burde vel egentlig skylle meg selv i stede for kona, da det er jeg som har hengt opp alt skrotet..
Tidligere gråt jeg nesten når jeg så den, men nå er det gått en stund så nå er det mest latter.
Enjoy :)


http://youtu.be/fH6Hz-fK5yI
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

VigdisA

@duzzy   @djur1 det var litt drøyt ja..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen


Bjørn

Åh herregud..! ikke jeg heller... Fikk ondt i magen.  :-X

sisc1337

Sitat fra: Duzzy på lørdag 25. oktober 2014, klokken 20:34

Enjoy :)


Har nettop montert meg dashcam selv. Takk for at du deler!:) Ut av nysgjerighet hva var det hun prøvde å hoppe over?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sn0le

Ser ut som hun hopper for å prøve å se etter noe på den hylla.
Blei vel en "artig" diskusjon av det der. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA