Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

19quiz76


Sitat fra: TK Askøy på fredag 22. november 2013, klokken 18:46
Har fått en stygg ripe etter at en eller annen idiot har vært borti og stukket av. Langt over middels irriterende.

Er det noen som kan anbefale et bra lakkeringsverksted i Bergen som kan fikse dette for en rimelig penge? Gjerne av type "smart repair".

Ikke sikkert den trenger å lakkes - har klart å redde verre skader med poleringsmaskin. Hør med en detailer i området, eventuelt Skadevekk e.l.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

TK Askøy

Sitat fra: ElKjell på fredag 22. november 2013, klokken 19:05
Sitat fra: TK Askøy på fredag 22. november 2013, klokken 18:46
Har fått en stygg ripe etter at en eller annen idiot har vært borti og stukket av. Langt over middels irriterende.

Er det noen som kan anbefale et bra lakkeringsverksted i Bergen som kan fikse dette for en rimelig penge? Gjerne av type "smart repair".

Kanskje Micropaint på Kokstad ?
Takk for tips! Tar kontakt med dem på mandag og hører.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

PeGe

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. november 2013, klokken 22:16
Slik så min ut etter at den ble skrapet opp av en Leaf på Gardermoen. Et kjapt besøk hos Drammen karosseri fikset biffen :)

Lov å spørre hvor mye dette kostet? Og kunne de gjøre det mens du ventet? Jeg har vært den heldige eier av Model S i 6 dager og har nå fått skrapet opp litt på høyre side av støtfangeren av en bil som trolig skulle parkere ved siden av meg. Ikke store skaden, men merker at lakken har skallet av på et område tilsvarende en lillefingernegl. Ripene/merkene ellers tror jeg kan poleres bort.

Når skaden er så liten, er det noen som vet om en flink lakkerer i Oslo sentrum/vest?
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

ebbrey

Sitat fra: PeGe på onsdag 27. november 2013, klokken 19:54
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. november 2013, klokken 22:16
Slik så min ut etter at den ble skrapet opp av en Leaf på Gardermoen. Et kjapt besøk hos Drammen karosseri fikset biffen :)

Lov å spørre hvor mye dette kostet? Og kunne de gjøre det mens du ventet? Jeg har vært den heldige eier av Model S i 6 dager og har nå fått skrapet opp litt på høyre side av støtfangeren av en bil som trolig skulle parkere ved siden av meg. Ikke store skaden, men merker at lakken har skallet av på et område tilsvarende en lillefingernegl. Ripene/merkene ellers tror jeg kan poleres bort.

Når skaden er så liten, er det noen som vet om en flink lakkerer i Oslo sentrum/vest?

Skadevekk ligger vel på alnabru. De har noe på lysaker men tror dette bare er kontorer.
Ellers så er det noe i haslevangen som driver med smart repair.

Kjedelige riper da :( Gjelder å parkere langt unna eller inntil andre fine biler.. Andre gir så F.
Parkerte idag på tjuvholmen langt unna noen andre biler. Når jeg kom tilbake til bilen irriterte deg meg straks at noen hadde parkert inntil selv om det var masse plass. Men da jeg så at det var en nyvasket X5 så var det greit :P
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

bosse

Sitat fra: ebbrey på onsdag 27. november 2013, klokken 20:25
Skadevekk ligger vel på alnabru. De har noe på lysaker men tror dette bare er kontorer.
Ellers så er det noe i haslevangen som driver med smart repair.

Skadevekk på Lysaker har verksted, og kan gi deg tilbud bare ved å dukke opp. Den på Haslevangen er Bilkosmetikk. Sistnevnte fikset en større p-bulk som ble strøken, men ga opp på bakskjermen. Skadevekk sa at de ville kunne fikse det, men da hadde jeg allerede fått solgt bilen med bulk og alt.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

PeGe

Takk for svar.

Skadevekk virker som et fornuftig sted. Ser ikke ut som om skaden er veldig stor, og i tillegg skal han som kjørte i meg betale. Bra det fortsatt er ærlige folk der ute som legger igjen lapp på ruta.
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

Øyvind.h

Sitat fra: PeGe på onsdag 27. november 2013, klokken 19:54
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. november 2013, klokken 22:16
Slik så min ut etter at den ble skrapet opp av en Leaf på Gardermoen. Et kjapt besøk hos Drammen karosseri fikset biffen :)

Lov å spørre hvor mye dette kostet? Og kunne de gjøre det mens du ventet?
Hei,

Vet ikke hva det kostet, for det var en forsikringssak (ettersom jeg var heldig og ble påstøtt av en ærlig sjel :) )

Kan dog anbefale Skadevekk. Har benyttet dem på biler jeg har hatt før. Fornuftige priser, men bilen må nok fort stå der en dag.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ebbrey

Hørte fra en kamerat ikveld at han hadde vært hos kiropraktor i horten og sett en hvit tesla få go smell fra bildør som blåste opp på parkeringsplassen. Den kvinnelige sjåføren hadde spolt avgårde.

Aldri vært så redd for å parkere vedsiden av folk som jeg er nå om dagen. Er ikke flau over å ta dobbeltparkering i det hele tatt.

Har leid parkering ut mnd. Og fant idag en gammel haug med "gå in selv i bilen" barnesete bak.. :S Hadde nesten ikke lyst å parkere.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Veggen

 :o
Var selv hos kiropraktor i Horten i dag, men min S er blå.
HÃ¥per ikke kameraten din er fargeblind......

laumb

Bilen har stått trygt og godt hos Tesla Skøyen i nesten 2 uker nå. I underkant av 500 meter fra hjemmet sitt, med god avstand til bilen foran - kaster et motgående kjøretøy en liten stein opp fra bakken og i trynet på min vesle Tesla. Pokker!


TRM

Sitat fra: laumb på lørdag 21. desember 2013, klokken 16:58
Bilen har stått trygt og godt hos Tesla Skøyen i nesten 2 uker nå. I underkant av 500 meter fra hjemmet sitt, med god avstand til bilen foran - kaster et motgående kjøretøy en liten stein opp fra bakken og i trynet på min vesle Tesla. Pokker!


Kjipe greier... Har steinen gått gjennom karosseriplata??
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

turfsurf

Sitat fra: ebbrey på fredag 20. desember 2013, klokken 17:09
Hørte fra en kamerat ikveld at han hadde vært hos kiropraktor i horten og sett en hvit tesla få go smell fra bildør som blåste opp på parkeringsplassen. Den kvinnelige sjåføren hadde spolt avgårde.

Jeg har hvit og stod i Horten i går i noen timer. Anelse om hvor evt når ?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

laumb


Sitat fra: TRM på lørdag 21. desember 2013, klokken 20:41
Sitat fra: laumb på lørdag 21. desember 2013, klokken 16:58
Bilen har stått trygt og godt hos Tesla Skøyen i nesten 2 uker nå. I underkant av 500 meter fra hjemmet sitt, med god avstand til bilen foran - kaster et motgående kjøretøy en liten stein opp fra bakken og i trynet på min vesle Tesla. Pokker!


Kjipe greier... Har steinen gått gjennom karosseriplata??


Vindu. ;)

ebbrey

Sitat fra: turfsurf på lørdag 21. desember 2013, klokken 21:12
Sitat fra: ebbrey på fredag 20. desember 2013, klokken 17:09
Hørte fra en kamerat ikveld at han hadde vært hos kiropraktor i horten og sett en hvit tesla få go smell fra bildør som blåste opp på parkeringsplassen. Den kvinnelige sjåføren hadde spolt avgårde.

Jeg har hvit og stod i Horten i går i noen timer. Anelse om hvor evt når ?

Hadde visst lest feil.. Var på kilen i tønsberg midt på dagen. Ved kiropraktorklinikken.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

cra

Viktig å notere seg bilnr på både synder og gjerne også offer når man er vitne til slikt. (Enten offer er Tesla eller en annen bil) Så i lokalavise hvor jeg bor forleden at en bilist ble observert i det han/hun rygget på en annen bil og bare kjørte derifra. Vedkommende kjørte bare et lite stykke før sjåføren ble observert der han/hun stoppet og gikk ut for å sjekke for skade på egen bil. Vitnet hadde notert seg bilnr, så denne bilisten får nok ikke dø i synden.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA