Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Din første ripe

Startet av Harlex, onsdag 06. november 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

petersv

@harex: Oi! En god grunn til å ikke lakkere ned mao.

Tai

Fikk pris på delene fra Tesla i dag....Dekselet langs hele siden koster rett under 3000,- og det lille dekselet som går under bilen koster under 300.

Da jeg spurte hva det ville koste å montere fikk jeg beskjed om at de ikke gjorde det og henviste meg til Frydenbø skadesenter i Bergen. Synes det var overraskende og skuffende. Tok likevel kontakt med de og en kar så på skadene og knipset noen bilder. Han som kunne Tesla var ikke på jobb før i morgen så jeg skulle få pristilbud da.
Men ifølge mannen som så på skaden min mente han det tok tid å demontere og montere dekslene. I tillegg ble de kanskje nødt til å bytte kromlisten som ligger rett over dekselet langs bilen fordi det kunne bli skadet under demontering (!?!). Så han mener vel de trenger minst 2 timer til jobben. I tillegg skal de vel ha provisjon på delene fra Tesla, jeg får sikkert ikke lov å kjøpe delene og legge de ved selv.

Mulig jeg bare er pessimistisk nå men jeg tror dette blir veldig dyrt. For dyrt! Jeg hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ville slå til hvis det kostet mellom 4-5000,- men slik han på Frydenbø skadesenter snakket virket det som jeg kan glemme den prisen. Skal gi en tilbakemelding i morgen men det går mot at jeg bytter det lille dekselet selv og lever med irritasjonen hver gang jeg ser merket på plastdekselet.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

petersv

Tesla må jo selge deg delene, noe annet ville være veldig rart. Sjekk ebay og.

Brede

Sitat fra: petersv på mandag 22. desember 2014, klokken 19:46
Tesla må jo selge deg delene, noe annet ville være veldig rart. Sjekk ebay og.

Det er klart, men langt i fra sikkert at skadesenteret vil montere delene du kommer med selv dessverre..

petersv

Sitat fra: Brede på mandag 22. desember 2014, klokken 20:19
Sitat fra: petersv på mandag 22. desember 2014, klokken 19:46
Tesla må jo selge deg delene, noe annet ville være veldig rart. Sjekk ebay og.

Det er klart, men langt i fra sikkert at skadesenteret vil montere delene du kommer med selv dessverre..

Da går man til noen andre, enkelt og greit. Men skulle forundre meg om de ikke tar på seg jobben med deler levert fra deg eller at de skaffer de selv for samme pris.

Det er lover mot sånt i Norge siden det i prinsipper er monopol på deler til tesla.

Harlex

Sitat fra: Tai på mandag 22. desember 2014, klokken 19:35
Fikk pris på delene fra Tesla i dag....Dekselet langs hele siden koster rett under 3000,- og det lille dekselet som går under bilen koster under 300.

Da jeg spurte hva det ville koste å montere fikk jeg beskjed om at de ikke gjorde det og henviste meg til Frydenbø skadesenter i Bergen. Synes det var overraskende og skuffende. Tok likevel kontakt med de og en kar så på skadene og knipset noen bilder. Han som kunne Tesla var ikke på jobb før i morgen så jeg skulle få pristilbud da.
Men ifølge mannen som så på skaden min mente han det tok tid å demontere og montere dekslene. I tillegg ble de kanskje nødt til å bytte kromlisten som ligger rett over dekselet langs bilen fordi det kunne bli skadet under demontering (!?!). Så han mener vel de trenger minst 2 timer til jobben. I tillegg skal de vel ha provisjon på delene fra Tesla, jeg får sikkert ikke lov å kjøpe delene og legge de ved selv.

Mulig jeg bare er pessimistisk nå men jeg tror dette blir veldig dyrt. For dyrt! Jeg hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ville slå til hvis det kostet mellom 4-5000,- men slik han på Frydenbø skadesenter snakket virket det som jeg kan glemme den prisen. Skal gi en tilbakemelding i morgen men det går mot at jeg bytter det lille dekselet selv og lever med irritasjonen hver gang jeg ser merket på plastdekselet.

Tai
Rotet litt i papirer... Betalte litt mer for det dekselet som går nederst langs hele bilen enn det jeg først husket.3326,19 inkl. montering for å være pinlig nøyaktig.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tai

Sitat fra: Harlex på mandag 22. desember 2014, klokken 20:59
Rotet litt i papirer... Betalte litt mer for det dekselet som går nederst langs hele bilen enn det jeg først husket.3326,19 inkl. montering for å være pinlig nøyaktig.....

Evelyn Kjenner hos Tesla sa at dekselet koster rett under 3000 uten montering. Men det er klart at delepriser kan også ha økt i takt med bilprisene.

Får mail ifra Frydenbø i morgen, skal poste prisen her da.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Harlex

Sitat fra: Tai på mandag 22. desember 2014, klokken 21:01
Sitat fra: Harlex på mandag 22. desember 2014, klokken 20:59
Rotet litt i papirer... Betalte litt mer for det dekselet som går nederst langs hele bilen enn det jeg først husket.3326,19 inkl. montering for å være pinlig nøyaktig.....

Evelyn Kjenner hos Tesla sa at dekselet koster rett under 3000 uten montering. Men det er klart at delepriser kan også ha økt i takt med bilprisene.

Får mail ifra Frydenbø i morgen, skal poste prisen her da.

Tai
Min pris
Del ( rocker panel): 2298,45
Arbeid: 362,50
Moms: 665,24
Total: 3326,19
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tai

Lenge siden? Og hvor fikk du det gjort?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Harlex

Sitat fra: Tai på tirsdag 23. desember 2014, klokken 00:24
Lenge siden? Og hvor fikk du det gjort?

Tai
I sommer på Tesla Bergen.... Skifte dekselet fikk jeg inntrykk var gjort på ca 15 min.... Min skade var imidlertid enn annet sted... Sprekk under dekselet ca midt på....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ankul

Ja, da var det min tur.. :(
Ble ett møte med ei stressa dame i julerushet i dag.. Blir lakkering av en dør..

God jul, joda takk for det  :-[
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Otto

Da var det vår tur, i et møte med et trangt parkeringshus....

Klarte å lage noen små riper på fremre del av høyre hjul-bue bak. Mellom bakdør/hjul. Skrapet ned til metallet, men ser ingen bulk.

Noen som kjenner til noen i Lillestrøm området som kan ta en sånn skade?

Mvh
Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

kos

Hei - marerittet et faktum , det smal som inn i h......... og jeg seig langt ned i setet. Påkjørt av en ryggende mellomklassebil, merke uten betydning men med mange stjerner og ekstremt lojale bileiere. Han så meg bare ikke og så var det skaden. Han fikk seg en dugande trøkk. teslaen måtte vi rett og slett begynne å sikte på, ved første vurdering ingen skade - det er ikke mulig. bilen så rett og slett hel ut , men etter litt sikting så skrev vi skademelding. Tok en tur til teslasenteret for å få de til å vurdere skaden - skifte døren og en sjekk, javell fikk en time ute i februar - alt virker kan nesten ikke se skaden. Makan til sikker bil - hadde dette vært en bil som kaller seg feilfri og kommer fra en øy ute i havet hadde den sett ut som et trekkspill - eller Volvo for den del.

Bilen er rett og slett en tanks.

Johnny

Det som hørtes ut som om bilen hadde blitt en halv meter kortere, var dette..

Likevel, bilen måtte til Drammen siden ingen andre i bilopretterbransjen kan sveise aluminium. Skjønte det med en gang jeg så den lille sprekken i platen over fangeren. Det blir en hel uke uten bil :'(

Så må jeg bare si meg veldig fornøyd med servicenivået til Frydenbø bilskade/Drammen karosseri. Bilen var på lasteplan og på vei over fjellet før jeg fikk sukk for meg!
TMS og eGolf.

Øyvind.h

#269
Første ripe fikk jeg når bilen var to uker gammel. En Leaf som ville gi kos til min bil når den parkerte :)

Andre skade kom nå for en uke siden, men denne gangen var det dessverre min bedre halvdel som var uheldig. Rygget og sneiet inntil en parkert bil (selvfølgelig den desidert dyreste bilen tilstede, en Porsche.)

Jeg forsøkte å ringe eieren av Porschen på mobil og hjemnummer, og la igjen melding på svareren om uhellet. Gikk et par dager, og jeg forsøkte å ringe flere ganger, og ble endelig kontaktet av eieren i midten av denne uken.
Han hadde ikke lagt merke til skaden da han rygger inn i egen garasje, men han satt pris på at jeg sa ifra.
På min bil ble det riper i både plastfanger og alu bakskjerm, men ingen bulk. Ser ut til å ende på rundt 5000,- for min bil, og sikkert noe tilsvarende på hans. Kan aldri tenke meg at dette bør tas på forsikringen, så det ryker fra sparekontoen (les Mod X kontoen :) )
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA