Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nok en bra parkering..

Startet av Hoppetussa, torsdag 31. oktober 2013, klokken 14:44

« forrige - neste »

bjorn_2390

#30
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 15. november 2013, klokken 09:01
Sitat fra: Skjervesbu på fredag 15. november 2013, klokken 07:59
Syklet Karenlyst Alle her om dagen, og to av tre Teslaer var grovt feilparkert. Den nye klysebilen?

Sannsynligheten for at en som kjører Audi eller BMW kjøper en Model S er nok litt større enn at han kjøper en Leaf eller trilling :)

Thomas
Si ikke det. Denne BMW'n har i hvert fall valgt chademo'n i stedet for en av de mange (åtte) teslaplassene ved siden av (Lillehammer).
På en plass med "tusen" ellers ledige gratisparkeringsplasser for fossilbiler. Egentlig ganske godt gjort!!
Blå Euro-Leaf (2012)

Knotten

SLUTT å sladde nummerskiltet, de har selv satt seg i gapestokken!!  >:(
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

janmb

Om du legger ut sværtebilder uten sladdet skilt bør du faktisk kunne få tyn for det. At noen gjør noe du mener er galt betyr ikke at du har lov å sjikanere de av den grunn - i tillegg er det et stort overtramp på personvern ettersom slike bilder kan brukes til å dokumentere at en bil befant seg på et gitt sted til gitt tid.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Elmo

#34
Tja, kanskje man skal være litt forsiktig, men
- biler har vel ikke personvern ???
- bildene sier ikke nødvendigvis så mye om sted
- enda mindre om tid
- ingenting om hvem som kjørte

Og hvis sjåføren ikke ønsker publisitet om hvor bilens hans var på et gitt tidspunkt, så får han jo oppføre seg ordentlig og ikke parkere som en tulling.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Electrix

Jeg ser egentlig ikke noe problem I at folk som oppfører seg dårlig blir hengt ut, men da må man være sikker på at det ble gjort "i dårlig hensikt", altså at man ikke hadde en god grunn, er du sikker på det?

Jeg har selv parkert "ulovlig" og uten å betale rett utenfor sykehuset av grunner som kanskje ikke trenger særlig utbrodering. Jeg ble også forklart at dette var ok, at jeg antakelig fikk bot om P-vaktene så bilen, men at jeg isåfall skulle få en skriftlig begrunnelse fra personellet slik at denne boten ble refundert. Grei ordning, men kan se veldig feil ut for en som kommer tilfeldig forbi. Flyttet selvfølgelig bilen igjen så snart ting hadde roet seg, og om eventuell P-bot ikke hadde blitt refundert ville det fremdeles vært verd pengene.

Samme kan sies om en bil som f.eks. Står på tvers foran to P-plasser rett ved en ingang til et kjøpesenter eller lignende. Det kan være en krise som gjør at man ikke har tid til å lete etter ledig plass.

Er man sikker i sin sak ser jeg derimot ikke så store problemer med å la være å hemmeligholde snikere eller kriminelle.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

cra

Sitat fra: Electrix på tirsdag 05. august 2014, klokken 13:19
Samme kan sies om en bil som f.eks. Står på tvers foran to P-plasser rett ved en ingang til et kjøpesenter eller lignende. Det kan være en krise som gjør at man ikke har tid til å lete etter ledig plass.

I slike tilfeller trykker man da på "Jeg parkerer hvor som helst"-knappen; den som er merket med trekant?  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: cra på tirsdag 05. august 2014, klokken 14:24
I slike tilfeller trykker man da på "Jeg parkerer hvor som helst"-knappen; den som er merket med trekant?  :)

Og de som ikke engang vet hvor den knappen er . . . må tåle å bli hengt ut ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA