Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

RuneW

Sitat fra: OddB på fredag 31. oktober 2014, klokken 01:23
Ikke imponert ? I forhold til hva?

Han tenker muligens på antallet SC i Norge i forhold til antallet solgte TMS'er?

Er det ikke over ti ganger så mange TMS per SC i Norge i forhold til i Tyskland?

Tyskland: 25 (750 / 30)

Norge:   333 (5000 / 15)

NB! Disse tallene er sikkert veldig unøyaktige, men jeg tror tendensen er riktig...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Sjøhyene

Sitat fra: RuneW på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:05
Er det ikke over ti ganger så mange TMS per SC i Norge i forhold til i Tyskland?

Tyskland: 25 (750 / 30)

Norge:   333 (5000 / 15)

NB! Disse tallene er sikkert veldig unøyaktige, men jeg tror tendensen er riktig...

Er ikke så rart at det er sånn da. I Norge selger bilen seg selv, først og fremst av økonomiske årsaker, mens i tyskland er den mye mye tyngre å selge. Så da trenger man flere ting å lokke med for å få opp salget. Lovnader om at så så mange SC skal komme etterhvert som det blir flere tyske MS på veiene vil ikke være godt nok der nede.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Elbil fundamentalist

Sitat fra: snurrehue på onsdag 29. oktober 2014, klokken 14:08
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. oktober 2014, klokken 11:16
Som kjent er det de som har problemer som normalt lufter disse i diskusjonsforum. Det betyr at man kan oppleve på forumet at "mange" har problemer, mens det i praksis bare er noen få prosent (mange i antall, men liten sannsynlighet for å oppleve problemet). Jeg kjenner ikke andelen soltak med problemer, men konstaterer at jeg ikke har sett mer enn 5-10 tilfeller av dette på forumet.

Det er nok bare en brøkdel av Model S-eierne som har tatt turen innom dette forum.
Å basere noen form for statistikk på forumytringer blir i beste fall totalt villedende. Men det er lite tvil om at Tesla har litt kvalitetsproblemer både her og der på bilen.

Tesla Model S har 102.000,- innlegg over 3445 emner og sikkert godt over en million visninger. Ganske ekstremt!!. Mangeårige emner på Generasjon1 elebiler er marginalisert fullstendig i antall fra Tesla. Jeg tror tett på samtlige telslaeiere har vært innom forumet her og tatt både ett eller flere dypdykk, gjerne før og etter kjøpet... For å spørre omvendt: -Er det noen som kjenner noen med Tesla som ikke kjenner godt til dette forumet?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

cairnz

Elbilist

Brede

Sitat fra: cairnz på fredag 31. oktober 2014, klokken 11:09
Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 31. oktober 2014, klokken 11:03For å spørre omvendt: -Er det noen som kjenner noen med Tesla som ikke kjenner godt til dette forumet?
Ja.

Kjenner til flere ja..
Kan til tider få spørsmål som jeg må ta meg i skinnet for ikke å himle med øynene over, da avsløres det fort at de ikke har gjort mye research.  :D
Verste spørsmål fra Teslaeier på SC Dombås: "Går varmeapparatet på diesel eller bensin, veldig dårlig info om dette ved utlevering. Finner heller ikke påfyllingsluke.."   :o  ;D

Sjøhyene

Hadde egentlig blitt overrasket om så mye som over 50% av alle MS eiere besøker forumet regelmessig.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Asarin

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 31. oktober 2014, klokken 12:17
Hadde egentlig blitt overrasket om så mye som over 50% av alle MS eiere besøker forumet regelmessig.

Tror tallet er vesentlig laverer enn det også.. Jeg ville tippe 10%, kanskje 20% om jeg skulle strekke meg.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

timingbeltkiller

Skulle gjerne ha visst om eierne uten kontakt med forumet har stort sett samme
reklamasjonsbehov som eierne på forumet.

Går vi ut fra omtrent det samme, kan vi bruke forumet som en bra indikasjon
på bilens driftsikkerhet/feilkvote = i så fall (betydelig) under snittet av bilmerkene.

Går vi ut fra de er utenfor nettopp fordi de har vesentlig mindre å reklamere på,
må vi derimot gå ut fra bilen neppe er verre enn snittet av bilmerkene.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

RuneW

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 31. oktober 2014, klokken 10:34
Sitat fra: RuneW på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:05
Er det ikke over ti ganger så mange TMS per SC i Norge i forhold til i Tyskland?

Tyskland: 25 (750 / 30)
Norge:   333 (5000 / 15)

NB! Disse tallene er sikkert veldig unøyaktige, men jeg tror tendensen er riktig...

Er ikke så rart at det er sånn da. I Norge selger bilen seg selv, først og fremst av økonomiske årsaker, mens i tyskland er den mye mye tyngre å selge. Så da trenger man flere ting å lokke med for å få opp salget. Lovnader om at så så mange SC skal komme etterhvert som det blir flere tyske MS på veiene vil ikke være godt nok der nede.

Hvorfor det er sånn blåser jeg i. Jeg skrev bare en mulig forklaring på hva han mente med "ikke imponerende" antall SC'er.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

sn0le

Fikk telefon fra Tesla Grorud i dag.
Snakket med en hyggelig svensk dame, velger å ikke poste navnet hennes, for det er uvesentlig.
De hadde nå byttet 12V batteri, men problemet var ikke borte.
De drev enda med feilsøking, og var visst i kontakt med engineering (regner med de er i California).
Worst case nå er at batteripakken må byttes.
Får beskjed senere i dag.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

timingbeltkiller

Sitat fra: Brede på fredag 31. oktober 2014, klokken 11:21
Verste spørsmål fra Teslaeier på SC Dombås: "Går varmeapparatet på diesel eller bensin, veldig dårlig info om dette ved utlevering. Finner heller ikke påfyllingsluke.."   :o  ;D
Må være en som kun bladde opp litt lommerusk da han kjøpte bilen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Bjørn Tore Vibeto

#942
Sitat fra: RuneW på fredag 31. oktober 2014, klokken 13:59
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 31. oktober 2014, klokken 10:34
Sitat fra: RuneW på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:05
Er det ikke over ti ganger så mange TMS per SC i Norge i forhold til i Tyskland?

Tyskland: 25 (750 / 30)
Norge:   333 (5000 / 15)

NB! Disse tallene er sikkert veldig unøyaktige, men jeg tror tendensen er riktig...

Er ikke så rart at det er sånn da. I Norge selger bilen seg selv, først og fremst av økonomiske årsaker, mens i tyskland er den mye mye tyngre å selge. Så da trenger man flere ting å lokke med for å få opp salget. Lovnader om at så så mange SC skal komme etterhvert som det blir flere tyske MS på veiene vil ikke være godt nok der nede.

Hvorfor det er sånn blåser jeg i. Jeg skrev bare en mulig forklaring på hva han mente med "ikke imponerende" antall SC'er.
Ja, det er riktig. Det var det jeg tenkte på, og med ikke alt for mange SCer, så begrenser det fort rutealternativer. Ja det er flott at det kommer mange Scer nedover i Europa, men det er her hjemme i Norge, jeg ferdes 99% av tiden. Det gjelder vel sikkert de fleste. Så jeg skulle gjerne sett flere SCer her hjemme også, med tanke på hva norske Tesla eiere har betalt inn til formålet.

Men dette var kanskje litt OT i denne tråden.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

Erik F. H.

Sitat fra: Erik F. H. på søndag 19. oktober 2014, klokken 20:09
Servostyring har sluttet å fungere. Får varsel om at Tesla need service.
Skjedde da jeg kom hjem i sted, var ca 80 km igjen på Typical Range.
Fikk også varsel om at den bør lades. Kan det hjelpe med lading + eventuelt å resette den?
Var skikkelig tungt å få manøvrert den på plass.
Må legge til at det var skikkelig bra service da jeg meldte fra til Tesla. Bilen ble hentet av NAF hjemme mandag forrige uke og var klar onsdag. Passet bra da jeg ikke trengte bil pga kundemøte.
Tesla Y venter...
Tesla X 100D ny mars 19. Solgt november 21
Tesla S 90D ny september 17. Kjørt 28 000 km. Solgt februar 19.
Tesla S 85 med alt unntatt barneseter. Ny desember 2013. Kjørt 80 000 km. Solgt september 17.

Bjørn

Sitat fra: sn0le på fredag 31. oktober 2014, klokken 14:02
Fikk telefon fra Tesla Grorud i dag.
Snakket med en hyggelig svensk dame, velger å ikke poste navnet hennes, for det er uvesentlig.
De hadde nå byttet 12V batteri, men problemet var ikke borte.
De drev enda med feilsøking, og var visst i kontakt med engineering (regner med de er i California).
Worst case nå er at batteripakken må byttes.
Får beskjed senere i dag.

Tipper det er noe krøll m DC-DC converteren.. (den som converterer 400V DC til 12V DC og lader 12V batteriet)  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA