Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

olav69

Er ikke så imponert over vindusviskerne...

Regnsensoren tillater så mye vann på vinduet at man knapt ser bilen foran, selv på innstilling 2 som skal være den mest sensitive.

I tillegg oppfører viskerarmen på passasjersiden seg (av og til ) som hovmesteren på lillejulaften, der den kommer snublende inn på frontruten.

Noen andre der ute som har erfart samme problem?


Brede

Sitat fra: olav69 på mandag 25. august 2014, klokken 13:48
Er ikke så imponert over vindusviskerne...

Regnsensoren tillater så mye vann på vinduet at man knapt ser bilen foran, selv på innstilling 2 som skal være den mest sensitive.

I tillegg oppfører viskerarmen på passasjersiden seg (av og til ) som hovmesteren på lillejulaften, der den kommer snublende inn på frontruten.

Noen andre der ute som har erfart samme problem?

Regnsensoren synes jeg er alldeles perfekt på den minst sensitive innstillingen, men erfaringsmessig så er det vidt forskjellige oppfatninger av når viskerne bør gå på en bil. Burde derfor vært større mulighet for å justere dette av sjåfør.

Hadde en tid problemer med at viskerne hoppet/hakket når de gikk, løste dette med vindusrens og deretter RainX.

mj

Sensoren er et kapittel for seg selv og sørger for at det visker fort,langsomt,mye vann på ruta, lite vann på ruta og tørr rute når man kjører inn i tunell ved 2 anledninger. :o  Håper det kommer en fiks på dette snart for det er helt håpløst. Tror noe av problemet er utforming på bilen. Ser at vannet legger seg anderledes midt på ruta i toppen avhengig av fart. Sensoren ligger vel under speilfestet ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

snurrehue

Det er vel kanskje ikke en feil, men gir meget dårlig inntrykk: skinnsetene. Etter snaut 2000 kilometer ser sitteputen på førersida mest ut som en uværsdag i Nordsjøen. Fryktelig bølgete. På passasjersiden er det noen tendenser, men på langt nær det samme. Hvilket jo er naturlig siden det har sittet passasjer der langt under halvparten av tida. Men å se at skinnet taper seg så fort er skremmende. Er dette normalt på Model S med skinnseter, eller må det være noe produksjonsfeil?

En annen frustrasjon som har meldt seg går på luftfjæringen. Er det normalt at det tar fra 30-60 sekunder å heve bilen fra normal til high? Det er kanskje bare jeg som er utålmodig, men når man kommer til en parkeringsplass hvor man må over en liten terskel, og Model S i normal viser seg å være akkurat for lav til å komme seg over uten å ta nedi, føles det som en evighet å vente. Det var heldigvis ingen som måtte vente bak meg.


jkirkebo

Sitat fra: snurrehue på mandag 25. august 2014, klokken 15:03
En annen frustrasjon som har meldt seg går på luftfjæringen. Er det normalt at det tar fra 30-60 sekunder å heve bilen fra normal til high? Det er kanskje bare jeg som er utålmodig, men når man kommer til en parkeringsplass hvor man må over en liten terskel, og Model S i normal viser seg å være akkurat for lav til å komme seg over uten å ta nedi, føles det som en evighet å vente. Det var heldigvis ingen som måtte vente bak meg.

Jeg tipper min bruker maks 10 sekunder, uten at jeg har målt tiden. 30-60s er det definitivt ikke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Regnsensoren på min bil er ikke veldig bra. Den burde vært like følsom på trinn en som den er på trinn to, og trinn to burde  vært hakket mer følsomt. Skjønner ikke hvorfor man ikke kan justere følsomheten via en eller annen meny, det hadde til og med gammelsaaben fra 2007...

Skinnsetene strekker seg og får bølger, det stemmer. Men de stabiliserer seg når det først har skjedd og det later ikke til at det uvikler seg mer. Mine seter virker slitesterke etter å ha kjørt nærmere 37.000km.

Min luftfjæring oppfører seg slik som Kirkebø beskriver.

Bjørn

et bilskadeverkstedn (oppretter) skal kunne fortelle deg det, om dem har målene. Mulig det bare er dem i drammen som har dette.

Philippo10

Sitat fra: mj på mandag 25. august 2014, klokken 14:56
Sensoren er et kapittel for seg selv og sørger for at det visker fort,langsomt,mye vann på ruta, lite vann på ruta og tørr rute når man kjører inn i tunell ved 2 anledninger. :o  Håper det kommer en fiks på dette snart for det er helt håpløst. Tror noe av problemet er utforming på bilen. Ser at vannet legger seg anderledes midt på ruta i toppen avhengig av fart. Sensoren ligger vel under speilfestet ?

Dette merket jeg allerede når jeg prøvekjørte, sensoren er bak mål, men det kan man leve med. Min BMW 5-serie E39, 1999 model. Har mye mer korrekte sensorer.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

D.O

Sitat fra: snurrehue på mandag 25. august 2014, klokken 15:03
Det er vel kanskje ikke en feil, men gir meget dårlig inntrykk: skinnsetene. Etter snaut 2000 kilometer ser sitteputen på førersida mest ut som en uværsdag i Nordsjøen. Fryktelig bølgete. På passasjersiden er det noen tendenser, men på langt nær det samme. Hvilket jo er naturlig siden det har sittet passasjer der langt under halvparten av tida. Men å se at skinnet taper seg så fort er skremmende. Er dette normalt på Model S med skinnseter, eller må det være noe produksjonsfeil?

En annen frustrasjon som har meldt seg går på luftfjæringen. Er det normalt at det tar fra 30-60 sekunder å heve bilen fra normal til high? Det er kanskje bare jeg som er utålmodig, men når man kommer til en parkeringsplass hvor man må over en liten terskel, og Model S i normal viser seg å være akkurat for lav til å komme seg over uten å ta nedi, føles det som en evighet å vente. Det var heldigvis ingen som måtte vente bak meg.
mitt førersete har bortslitt skinn etter 9500km, bed sømkant. Samme på ett sted i midtsete bak, der hvor beltspenna henger når beltet ikke er i bruk. Sete bak er kanskje brukt 5gang, så er meget skuffet og mener noe må være galt med deler av skinnet. Ingen skader andre steder. Har reklamert, men hørtes ut som om de mener det var normalt? Baksetet ville kanskje bli byttet, men fører setet var bruksslitasje. Har andre biler med skinn og skinnmøbler hjemme og aldri opplevd at de ikke tåler 8mnd bruk
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

hgs

Da ble 10000 km passert i dag. Bilen feiret jubileet med å nekte å folde ut venstre speil da jeg skulle kjøre, og det gikk heller ikke å folde det ut manuelt. Ikke noe særlig å kjøre med, så ringte Tesla som etter litt drodling mente jeg skulle stanse og ta en full reboot av bilen. Da ordnet det seg, men skal følge med på denne framover.

Ellers har det blitt en liste etter hvert her og:

-    Speedometeret har hengt seg opp
-    GSM-støy fra mobil på lydanlegget, særlig når mobilen ligger i midtkonsollen
-    FM-radio mister frekvensen når man har vært ute av bilen en stund
-    Nettradio faller ut selv om 3g-dekningen tilsynelatende ser bra ut.
-    Feiltolkninger av spillelister med musikk på USB-enhet. Sanger havner på feil artist etc.
-    Dugg i baklykter og ryggelys etter vask og kraftig regn. Forsvinner fort, men spent på dette til vinteren.
-    Bulk i panser, selv om vi har fulgt lukkeinstruksjonene til punkt og prikke
-    Taktrekk som løsner fra gummilister rundt vinduene.
-    Bulkete/ujevne gummilister rundt vinduer.
-    Ladelukeknapp på UMC fungerer åpner bare ladeluka av og til.
-    Vindusviskere som "hopper" bortover ruta og lever sitt eget liv mht hastighet og sensitivitet(føles iallfall slik).
-    Knaking fra styring ved store rattutslag i lave hastigheter.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Øyvind.h

Speil som ikke feller seg ut har jeg lest at flere har problemer med, blant annet på TMC. Dette har ikke vært problemer relatert til vinter, ettersom innfellbare speil ikke er testet i stor skala vinterstid med Model S foreløpig. Så det er antakelig sw, motor eller annet som trøbler.


Er det noen som har fått rettet problemet med mobilsignaler som slår inn på anlegget?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. august 2014, klokken 10:35
Er det noen som har fått rettet problemet med mobilsignaler som slår inn på anlegget?
Det lurer jeg også på. Har nesten inntrykk av at de fortsatt leverer ut biler med denne feilen, 4500 stk bare i Norge etter at min ble levert?

Jeg har reklamert på det, men usikker på om de har avsluttet saken eller om det jobbes med en fiks. Det er irriterende nok at støyen slår inn på anlegget når mobilen ligger i midtkonsollen, men av og til høres det til og med når den ligger i passasjersetet foran. Og når samboeren min ikke engang kan ha mobilen liggende i håndveska når denne står på gulvet ved siden av midtkonsollen er dette faktisk forbi kategorien bagatell og godt inne i problemland.

snurrehue

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. august 2014, klokken 12:43
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. august 2014, klokken 10:35
Er det noen som har fått rettet problemet med mobilsignaler som slår inn på anlegget?
Det lurer jeg også på. Har nesten inntrykk av at de fortsatt leverer ut biler med denne feilen, 4500 stk bare i Norge etter at min ble levert?

Vi fikk vår i sommer, splitter ny. Enormt skuffa over at også vår bil har samme mobilforstyrrelsene. Nytter ikke å skryte av romfartsteknologi når man ikke engang, etter et par år med serieproduksjon, ikke klarer å rydde opp i noe som er såpass elementært og kjent.

Jeg har alltid pleid å ha mobilen i høyre bukselomme. Nå må jeg ha den i venstre. Men da har et annet problem dukket opp: ustabil bluetooth. Den finner fra tid til annen ut at den skal kutte forbindelsen. Mulig jeg har kjøpt bukser med en slags innebygd bluetooth-jammer i venstre buskelomme, men det tviler jeg på. Funker stødig som fjell i andre bilen.

mj

Jeg tok opp problemet før ferien og fikk svar om at det ikke er, og ikke jobbes med fiks på dette problemet. I alle fall ikke som de viste om. Håper detet er feil. Er flaut når man har med folk og det piper og durer hele tiden. Men som sagt tidligere. Hos Tesla Berlin kjente de ikke til problemet ???
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cra

Sitat fra: snurrehue på torsdag 28. august 2014, klokken 13:34
Jeg har alltid pleid å ha mobilen i høyre bukselomme. Nå må jeg ha den i venstre. Men da har et annet problem dukket opp: ustabil bluetooth. Den finner fra tid til annen ut at den skal kutte forbindelsen. Mulig jeg har kjøpt bukser med en slags innebygd bluetooth-jammer i venstre buskelomme, men det tviler jeg på. Funker stødig som fjell i andre bilen.

Mulig det er for mye "brass" mellom telefon og BT-antenna i bilen? ;)

Ellers synes jeg at forstyrrelsen fra mobiltelefonen er noe av det mest irriterende og i alle fall det mest unødvendige småplukket på bilen. Pleier å ha telefonen liggende i dørhåndtaket; det fungerer som regel greit. Litt slamring hvis det er mye krappe svinger, men ellers greit. Blir vel å skaffe skikkelig mobilholder, tenker jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA