Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

plvr

Hva tror dere om denne kombinasjonen av feil da? Først vil ikke storskjermen på (reset hjelper ikke), så må man vente noen min for man kan sette bilen i drive. Temp-måleren i lilleskjermen angir --, speedometeret viser anslagsvis 2/3 av reell fart (45-50 på motorvei), klimaanlegget konket og ikke mulig å stille, dugg overalt og må kjøre med vinduene åpne, så vil ikke håndtaket ut høyre bakdør. Ingen mulighet for innlogging via app, tesla klarer heller ikke få kontakt. Hjelper heller ikke å sette fra seg bilen noen timer og prøve igjen. Storskjermen har vært svart siden det begynte i morges. Har jo skjønt at defekte tpms kunne gi alskens rekker av feil, men ikke på denne måten vel?

Den er uansett inne for fix, men litt nysgjerrig er jeg jo. Noen opplevd liknende?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

Du har vel AP-bil, og da har du Continental TPMS. Det skal være stabilt, så det er neppe problemet. Jordingspunkt som ryker og forårsaker masse spøkelser har vært vanlig på en del biler, men tror det gjelder tidlige 2015 og litt utover og ikke sene 2014, uten at jeg er sikker. Ikke godt å si :)

fonberg

At speedometer viser ca 2/3 av reell fart kan tyde på at den er stilt på imperiske målenheter (miles). Men her var jo mye annet rart også da.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øyvind.h

Jeg fikk korrupt lagringsminne på mgu i S85'en når den var rundt et år gammel. Da opplevde jeg svart skjerm og heng på skjerm.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

plvr

Ja, helt merkelig opplegg. Skikkelig Windows 95 hele greien. Takk for synspunkter, kanskje den egentlig viste miles ja. Hva er mgu??
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

lunitiks

Han mente MCU, som står for Media Control Unit, og som er den store touchskjermdatamaskinen på 17".
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

plvr

Sitat fra: lunitiks på lørdag 17. desember 2016, klokken 13:12
Han mente MCU, som står for Media Control Unit, og som er den store touchskjermdatamaskinen på 17".

Ah, figures  ;D
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

#2722
Våren 2015 meldte jeg inn at klimaanlegget på P85 av og til laget en "klapring" akkurat som en spjeld eller eller noe som ikke fant stillingen og ble stående og lage "maskingeværlyd" La ved en video hvor lyden var veldig tydelig. Dette ble sjekket på verksted januar 2016, og man fant ingen feil til tross for at jeg hadde dokumentert denne lyden. Den har jevnlig dukket opp siden, men nå nylig har anlegget begynt å lage spetakkel etter at det er slått av. Muligens noe som skal i hvilestilling som ikke vil og blir stående å slå. Dette vedvarer en stund, så kan det bli stille noen sekunder før det tar løs på nytt. Ved å slå av bilen med "power off" blir det stille, men det starter igjen øyeblikkelig når bilen slås på. Legger ved en filmsnutt. Lyden høres veldig godt i virkeligheten, men kommer ikke godt fram her - men man får et inntrykk om man legger godviljen til.

Andre som har dette?


https://www.youtube.com/watch?v=y0tI93eyupo


EDIT: Her er videoen av den opprinnelige ulyden:

https://www.youtube.com/watch?v=xQd7ov8mD0A

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på mandag 28. november 2016, klokken 00:34
Sitat fra: Brosme på søndag 27. november 2016, klokken 23:05
[...]
Reparerte de batteri? Sa de noe om årsak? Har en P85 fra Mars 2014.
Har kjørt med lånebatteri siden første uken i august, og ikke fått noe tilbakemelding så langt.  Ser ikke bort i fra at jeg ender opp med lånebatteriet, og det gjør forsåvidt ingenting (det var betegnet som "new" på arbeids-nota).
Jeg var nok ikke så heldig, nei.  Fikk mitt opprinnelige batteri tilbake på torsdag.  Nå stopper det å lade på 360 km typical (var over 370 før problemene oppstod).  Samtidig viser batteriindikatoren at batteriet ikke er ladet fullt opp (batterisymbolet er ikke 100% grønt).  Får kjøre noen ladesykluser og se om det bedrer seg.

Muffinman

Er nok en kalibreringssak vil jeg tro. Litt lange sykluser, f.eks. 20-30  -> 80 vil trolig rette opp mye over litt tid. Det gjør gjerne å la bilen stå noen timer fulladet også. Kunne vært interessant å lese av canbus slik den er nå, og se hvordan det utvikler seg.

Cookie Monster

Hvis batteriet er kaldt stopper det som oftest på 96-98%. Når batteriet blir varmt så stiger %. Så er for å passe på batteriet ikke får for høy volt når det blir varmt.
Har selv ladet til 90% og startet max battery power ved å bare bruke strøm fra veggen. Varmet opp til rundt 30 grader og da steg det 3% til 93%.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Muffinman

Merkelig nok har jeg aldri sett at noen av mine biler stopper på annet enn 100%, uansett temperatur. Men jeg har sett 98/99% på to forskjellige 90-biler. Begge gangene i plussgrader, og ladet under samme forhold som mine egne. Snodig det der.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

nie

Er det noen noen av dere som har erfaring med lånebatteri mens hovedbatteriet blir reparert?

1)Hvor lenge måtte dere vente på å få lånebatteri?
2)Hvor lang tid tok det før ditt eget batteri var tilbake i bilen?

Har fått OK lånebil men vil gjerne ha min egen tilbake

Tuxedo

Sitat fra: nie på mandag 02. januar 2017, klokken 20:14
Er det noen noen av dere som har erfaring med lånebatteri mens hovedbatteriet blir reparert?

1)Hvor lenge måtte dere vente på å få lånebatteri?
2)Hvor lang tid tok det før ditt eget batteri var tilbake i bilen?

Har fått OK lånebil men vil gjerne ha min egen tilbake

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA