Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: TeslaTerje på lørdag 05. november 2016, klokken 22:06
Nei dei hadde ikkje fått inn den nye typen soltak da eg fekk bytta det.

Snodig om sette er gjort nylig og at de ikke hadde ny type. Men om du skal ha ny type soltak så må de bytte hele taket. Min S85 RWD fra juni 2014 fikk i sommer byttet ut hele taket da de måtte bytte takluken som hadde låst seg helt.

Og dermed så har jeg faktisk ett sett med Thule Wingbar Edge Black takstativ (svarte) som ikke passer til mitt nymotens tak. (Brukt 3 ganger, kjøpt nytt rundt påske i år. Nypris på ett slikt svart stativ er 3999. Om noen har behov så send meg PM. Passer på alle med 'gammelt' type panotak. Skifte var vel rundt midten av 2015)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#2657
Kjipt at det ble slikt :( Skal du ha Tesla igjen og ikke har blitt skremt bort for godt så kjøp en nyere neste gang. Model S og spesielt de første er dessverre Beta biler.

Kom seg en god del i 2015 på at man slipper de fleste av de mest plagsomme feilene som foresaker driftstans. Men var enda litt små greier. Fra 2016 har de endelig fått orden på ting på Model S og Consumer reports kan anbefale bilen. 2015 har feil som gjennomsnittet av biler 2014 og de før har mye mer feil. 2016 er bedre enn gjennomsnittet.

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Roma

Så herlich at med en gang kuldegradene melder seg så er det noe drit som går i stå med bilen. Jeg lurer på om det ligger is bakom "trykknappen" på ladekabelen. Den virket fint å lade når jeg kjørte ut idag. Men jeg registrerte knaselyder når jeg trykket på knappen for å løse den ut. Nå når jeg stapper den inn så registrerer ikke bilen at kabelen er på plass. Den låser seg ikke men står der ulåst.

Har lagt ladekabelen i gangen for å tine den opp. Så får vi se om det hjelper. Men om det virkelig ligger fuktighet bakom der så er jaggu ikke rart om jeg kjører til Tesla for ladekabel nr 5 i morgen.

EDITED: 2 timer i varmen. Knaselyd borte. Ladekabel virker. Seriøst Tesla? Kanskje dere skal fokusere på å få bil og ladekabel vanntett før dere begynner å plundre med Autopilot funksjoner? Just saying!

fonberg

1) Lukke-knapp på bakluke sluttet å virke med 8.0
2) Data sharing skrur seg av hver gang bilen "slås av"
3) Vanninntrenging trekantvindu førerdør
4) Løs vinduslist høyre bakdør
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Wilma

Jeg var i Danmark en tur i helga. Da vi lå i 130-150km/t nedover motorveien, sa kompisen bak at det var stor trekk ved høyre bakdør, blåste nesten inn. Var ikke sånn på venstre side.
Kjent problem?

Eller kan jeg også nevne at datadelingen stadig slår seg av etter siste oppdatering.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Muffinman

Når karosseritilpasningene er variable, blir pakningene likeså. Jeg hører forskjell på vindstøy fra de ulike dørene på den nyeste bilen vår, for eksempel er det tyst på førersiden mens jeg hører sus fra passasjersiden som er lengst unna. Tesla har diverse remedier, for eksempel noe de kaller "stuffer seal" som de stapper inn i pakningene for å få dem til å bygge mer. I mitt hode er noen av disse remediene skikkelige møkkaløsninger, for selv om de løser problemet der og da vil du få det tilbake om en pakning byttes.

Cookie Monster

Veldig mye av fiks løsningene til Tesla har litt sånn Mulle Mekk preg over seg. Feks bytte av TPMS fra baolong til Continental på de eldre så er det klipping av ledningnett, fester ting meg borrelås osv. De lar også mye av det gamle ligge igjen.

Men er vel også forståelig siden det hadde tatt alt for lang tid å gjøre det 100% og 99.9% bryr seg ikke om det ;)
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

petersv


rmr

Fikk bilen igjen fra service nå , ref. DAB

Concern: Radio randomly loses preset stations. Costumer has MP3 (radio channel)stored on
preset, but no sound comes from the speekars.
When listening to DAB Mp3 does not work, all other channles work.
Pay Type: Warranty
Corrections:
Inspected DAB reception and playback of vehicle. This issue appears due to full DAB
cache memory, and will be resolved in upcoming firmware updates. In some cases,
selecting another DAB station, and going back to the previous one will find DAB signal
again. A scroll wheel reset will also in most cases resolve issue temporarily.


Vi får se da , etter noen SW versjoner fremover om dette med DAB Cache stemmer

Sitat fra: rmr på torsdag 03. november 2016, klokken 14:43
Sitat fra: ellholt på torsdag 03. november 2016, klokken 13:27
Har akkurat samme :-(

Ok , da er det nok software , og ikke bare min bil , en liten trøst :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Isbjørn

TACC og AP sluttet å virke for noen dager siden. Men jeg får ikke noe feilmelding angående dette. Har prøvd med reset og Power off og seff vasket bilen men ingenting har hjulpet så langt.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Skjøteledning

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 16. november 2016, klokken 10:09
TACC og AP sluttet å virke for noen dager siden. Men jeg får ikke noe feilmelding angående dette. Har prøvd med reset og Power off og seff vasket bilen men ingenting har hjulpet så langt.
Kjør til et Tesla senter med bilen, få tekniker med på en prøvetur, feilen lar seg ikke reprodusere. AP virker som bare det. På vei hjem slutter den å virke igjen. Tingenes iboende faenskap. Slår aldri feil.

o.b.lix

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 16. november 2016, klokken 10:09
TACC og AP sluttet å virke for noen dager siden. Men jeg får ikke noe feilmelding angående dette. Har prøvd med reset og Power off og seff vasket bilen men ingenting har hjulpet så langt.

Hatt dette. Var radar som litt ute av stilling. Måtte kalibreres på nytt. Da må også det taes hjulstillingskontroll pga TACC er avhengig av svingsensor til å også bli kalibrert. Kostet 1800 da de mente jeg hadde vært borti med radar.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

nivve

Kom hjem forrige uke, parkerte i garasjen, satte i ladekabelen. Alt så ut til å fungere. Gikk ut en tur i bilen for å hente glemte matvarer, og den begynte å pipe og komme med feilmeldinger. Etter en prat med tech support fikk jeg beskjed om å sette bilen i tow mode og holde ei dør på gløtt. NAF skulle komme og hente den etter ca. 4 timer.

Det er nå 9 dager siden bilen ankom service-senteret i Trondheim. De har ikke begynt å se på den ennå. Jeg kjører en Volvo V70 enn så lenge. Spent på hvor lang tid dette vil ta.

Torstein

Hyperstress

Hos meg så stopper musikken fra Spotify hver gang jeg mottar en sms på telefonen... Merkelig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA