Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Muffinman

Er vel den med at snekka flytter seg i innfestingen det sikkert.

Lyden på videoen over minner veldig om knirkingen vår gamle P85 hadde for et par år siden. Da var det en av de nedre bærearmene foran som var synderen. Men mener det var fjæringsutslag og ikke ratt som fikk lyden fram.

Øyvind.h

Ikke den typen knirkelyder jeg tenkte på. Det jeg tenkte på var små smell når rattet vris langt ved stillestående.
Men kanskje samme løsning uansett?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

duffus

Ingen som har noen formening om hva det kan være? Satser på at det ikke er noe alvorlig (farlig) feil. Skal stikke innom tesla nord i morgen og få dem til å se på det.

Tuxedo

Sitat fra: duffus på onsdag 10. august 2016, klokken 20:05
Ingen som har noen formening om hva det kan være? Satser på at det ikke er noe alvorlig (farlig) feil. Skal stikke innom tesla nord i morgen og få dem til å se på det.
Er nok neppe noe farlig, men det er jo en klar garantisak for å si det mildt.  Og kudos til deg som faktisk la ut lyden, ofte er det vanskelig å beskrive en lyd med ord, som gjør at man kan få feil/forvirrende tilbakemeldinger på forumet  :)

Ega84

På min bil får jeg ikke alarm/varsel på spylervæske tomt før tanken er helt tom og vel så det. Dvs at jeg oppdager at tanken er tom før bilen gjør det, og da er det jo helt meningsløst med en alarm på dette.

Noen andre som har samme erfaringer, eller ett varsel som faktisk kommer før tanken er tom.

Tesla har sett på det og sier at dette er by design og skal være slik! Synes det er rart at det skal være slik jeg da.
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

lunitiks

Har opplvevd samme -- gå tom for spylevæske uten å ha fått beskjed av bilen først
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

duffus

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 10. august 2016, klokken 20:56
Sitat fra: duffus på onsdag 10. august 2016, klokken 20:05
Ingen som har noen formening om hva det kan være? Satser på at det ikke er noe alvorlig (farlig) feil. Skal stikke innom tesla nord i morgen og få dem til å se på det.
Er nok neppe noe farlig, men det er jo en klar garantisak for å si det mildt.  Og kudos til deg som faktisk la ut lyden, ofte er det vanskelig å beskrive en lyd med ord, som gjør at man kan få feil/forvirrende tilbakemeldinger på forumet  :)

(y)

Har 'testet' litt mer og det ser ut som lyden kommer når man svinger fra venstre til høyre eller motsatt. Har ikke noe å si hvor stort rattutslaget er når jeg gjør det.

Muffinman

Bilene her i gården gir varsel før det går tomt, men dessverre alt for sent. Er du på en 20-mils etappe midt i den mest grisete og salte vinteren går du lett tom før du kommer fram om varselet kommer tidlig på turen.

At det er meningen at varselet skal komme etter at det er tomt er naturligvis bare tull. Da trenger man jo ikke noe varsel.

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på fredag 05. august 2016, klokken 15:11
I går dukket det opp meldingen "Battery Charge Level Will Be Restricted", og ladingen hadde stoppet for tidlig.  Denne feilmeldingen forsvant etter en kjøretur, men nå lader bilen kun til 330 km Typical med lading satt til 100%.  Dette skal bli interessant når jeg skal kjøre fra Bergen tilbake til Oslo på søndag.

Edit:  Etter at bilen avsluttet lading i formiddag, og jeg koblet den fra kontakten, har typical svingt opp til 355, og er nå nede på 314.  Jevn utetemperatur på rundt 17 grader. Har kjørt et par km i dag.  Her er det noe snodig på gang.
Oppdatering på denne:

Jeg kom meg greit fra Bergen til Oslo i helgen, siden SC i både Aurland og Gol gjør at man ikke er avhengig av fullading (og E16 forbi Aurland ble heldigvis åpnet igjen i tide etter steinskredet).  Men i går ville ikke bilen ta lading i det hele tatt.  Tesla på Skøyen kontaktet Tesla Rud som tok bilen inn i dag, og ringte raskt tilbake med beskjed om at jeg får den tilbake i morgen med lånebatteri, mens mitt eget sendes til service. Veldig bra oppfølging i dette tilfellet.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. august 2016, klokken 21:13
Bilene her i gården gir varsel før det går tomt, men dessverre alt for sent. Er du på en 20-mils etappe midt i den mest grisete og salte vinteren går du lett tom før du kommer fram om varselet kommer tidlig på turen.

At det er meningen at varselet skal komme etter at det er tomt er naturligvis bare tull. Da trenger man jo ikke noe varsel.

Jeg har alltid en pose eller to med spylervæske stående i frunken.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Tuxedo

Sitat fra: fonberg på onsdag 10. august 2016, klokken 21:36
Sitat fra: Muffinman på onsdag 10. august 2016, klokken 21:13
Bilene her i gården gir varsel før det går tomt, men dessverre alt for sent. Er du på en 20-mils etappe midt i den mest grisete og salte vinteren går du lett tom før du kommer fram om varselet kommer tidlig på turen.

At det er meningen at varselet skal komme etter at det er tomt er naturligvis bare tull. Da trenger man jo ikke noe varsel.

Jeg har alltid en pose eller to med spylervæske stående i frunken.
Og uansett er jo nærmeste bensinstasjon aldri langt unna (virker som fossilbiler må gå tom for bensin i et banke kjør).  Pølse og spylevæske er vel god nok grunn til å besøke dem en gang i året...  ;D

GOS

Sitat fra: duffus på onsdag 10. august 2016, klokken 18:30
https://youtu.be/t598DFj3L6s

Knekknekk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ufff, for en lyd. Slik har jeg heldigvis aldri hatt på min S85 juni-14. Men jeg har ikke luft og dette henger gjerne sammen med de som har luftfjæring?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

SurSnasen

Sitat fra: duffus på onsdag 10. august 2016, klokken 18:30
Knekknekk


Høres ut som "campermode for couples" under bilen din... Hørte noe lignende på en rød Model S som navigerte rundt i noen sørlandsgater i sommer. Rett og slett vondt å høre på.

eminate

Min facelift bil har en ulyd fra sikkerhetsbeltet på passasjersiden. Når det rulles tilbake er det en merkbar klikkelyd.
Bremser knirker og knaker.

Dårlig på en så dyr og ny bil.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

duffus

#2534
Da har en kar hos Tesla sett på bilen og han mente det var gått hull på en foring. Fikk time 30 september, så må vel bare kjøre rundt i knirkeverden frem til da.

Edit: Jeg kan særdeles lite bil, men regner med at det ikke er farlig at det er "hull på en foring".

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA