Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Tuxedo

Du kan også prøve restart av lille skjermen.  Tror det hjalp den gangen jeg hadde problemer med knappene for kanalskifte.

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på fredag 01. juli 2016, klokken 20:15
Og JA, selvfølgelig har jeg prøvd å holde inne hjulene til det svartner i 17''-eren. To ganger. No functiona
Du gjør det feil. Hjulene skal holdes inne til det svartner for deg ;)

lunitiks

Morsomt.

Men serr: Jeg prøvde å resette lilleskjermen. Nå funker sangskifte-knappene på rattet  8) . Derimot vil auto-brightness fortsatt ikke fungere.  :(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Auto brightness fungerer ikke for noen... Ikke har den gjort det noengang siden 2013 heller...

Muffinman

Skrus av før bilen forlater Tesla for første gang...sammen med trip planner...

lunitiks

Greit at den kanskje har fusket litt, men nå er den plutselig blitt kronisk: Vil _ikke_ tilbakeføre normal lysstyrke etter å ha kommet ut av tunell / p-kjeller
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Den vil jo heller ikke ned til minimum lysstyrke når man kommer inn i en tunnel heller. Har vent meg til å justere lysstyrken med høyre scrollehjul. Stusset veldig når jeg måtte justere hvert 30 sekund her i vinter, så kom jeg på at autofunksjonen kom på. Justerte, så krøp lysstyrken sakte og nesten umerkelig tilbake til utgangspunktet. Jeg ønsker meg automatisk bytte mellom natt/dagmodus i tunneler, så ordner jeg lysstyrken selv. Denne "automatikken" har fungert dårlig så langt her.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Strengt tatt har jeg bare prøvd i den. Regner med det er på samme viset i den andre.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. juli 2016, klokken 15:19
Den vil jo heller ikke ned til minimum lysstyrke når man kommer inn i en tunnel heller. Har vent meg til å justere lysstyrken med høyre scrollehjul. Stusset veldig når jeg måtte justere hvert 30 sekund her i vinter, så kom jeg på at autofunksjonen kom på. Justerte, så krøp lysstyrken sakte og nesten umerkelig tilbake til utgangspunktet. Jeg ønsker meg automatisk bytte mellom natt/dagmodus i tunneler, så ordner jeg lysstyrken selv. Denne "automatikken" har fungert dårlig så langt her.

Automatikken er helt håpløs. Den justerer så sakte at det er helt ubrukelig. Når jeg kjører inn i en tunnel vil jeg at den justerer ned lysstyrken til minimum i løpet av maks 2-3 sekunder, ikke at den bruker så lang tid at lysstyrken akkurat har nådd riktig nivå når vi kjører ut av tunnelen igjen :/

Dessuten tar den ikke hensyn til hvilken makslysstyrke jeg manuelt stiller inn i dagslys. Jeg har den på 45% maks, men automatikken kjører den alltid opp på 100% etter tunnel :(

Slo av denne funksjonen etter en rimelig kort testperiode.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øggen

Aldri skjønnt detta problemet.
Min skjerm står på 10% og auto.
Nok til å sjå på dagen og ikkje for skarpt i tuneller/ natt.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på lørdag 02. juli 2016, klokken 23:03
Aldri skjønnt detta problemet.
Min skjerm står på 10% og auto.
Nok til å sjå på dagen og ikkje for skarpt i tuneller/ natt.

For meg er 10% alt for lite på dagtid og alt for mye på natta/i tunnel. Brker høyre scrollehjul ganske aktivt for å justere lysstyrke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

En enkel løsning kunne vært at Trykk på scrollhjul skiftet mellom 100% og 0%, i motsetning til bare justering til 100% som i dag.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Sitat fra: Øggen på lørdag 02. juli 2016, klokken 23:03
Aldri skjønnt detta problemet.
Min skjerm står på 10% og auto.
Nok til å sjå på dagen og ikkje for skarpt i tuneller/ natt.
Det funker sikkert bra på Nordvestlandet hvor sollys ikke er en faktor.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA