Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

jazzwheel

Jeg har ikke panotak, men likevel renner det nå vann ned på innsiden av frontruten og det drypper også ned på rattet. Alt på førersiden. Noen som har opplevd det?

Cookie Monster

Byttet frontrute? Kan være det lekker inn ved pakning rundt frontvindu.

Men har også hørt om sjeldne tilfeller at det lekker fra alutaket også.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

jazzwheel

Det er mulig den ble byttet eller løsnet når de fikset på innertaket i fjor. Dette er vel ikke optimalt å la vente i lang tid, særlig siden det kan være fukt mellom alu og innertak, så håper jeg får time raskt.

Muffinman

Sitat fra: Salvesen på tirsdag 09. februar 2016, klokken 14:08
intens og kan tydelig høre en knirke lyd innimellom
Nøyaktig samme utvikling på min klikkelyd denne uka.

I mellomtiden har jeg oppdaget at ved pådrag  slik at det spinner litt på glatta er det et eller annet som slår. Kommer forfra på høyre side. Skulle nesten tro at det var slakke i et eller annet.

Ellers har jeg fått avtale på et annet servicesenter enn mitt vanlige, og de tar inn nybilen og retter manglene på forholdsvis kort varsel. Det er jeg veldig fornøyd med, tror nok det er smart å bruke sentrene som har litt mindre pågang for å avlaste de som holder på å jobbe seg ihjel. Bilen er gått 10.000 og lista ser slik ut:

1. Kontrollere at bilen virkelig har cold weather bremsepakka
2. Klikke/knirkelyd fra setet
3. Ladeluke som fusker. Funket nesten aldri i starten, men har bedret seg mye.
4. Feilkappet taktrekk
5. Riper i sidevindu begge førerdører. Skyldes feilmontering av dørhåndtaksmekanismer.
6. Vinduer på bakdørene slår i lista når dører åpnes.
7. Folding av sidespeil fusker. Går ikke ut igjen før etter mange forsøk.
8. Vindsus trekantvindu og ved B-stolpe.
9. Og den slåingen i hjulopphenget er vel best å få sjekket.

Kan ikke fri meg fra å tenke at det måtte være bedre å bare gjøre bilene ferdig på fabrikken. Jeg ba faktisk om at de så ekstra godt over for å være sikre på at bilen ikke ble utlevert med noen skavanker, og det skulle de naturligvis gjøre. Bilen var ikke kjørt ut fra lokalene før jeg hadde oppdaget tre feil...



jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. februar 2016, klokken 13:56
Ellers har jeg fått avtale på et annet servicesenter enn mitt vanlige, og de tar inn nybilen og retter manglene på forholdsvis kort varsel. Det er jeg veldig fornøyd med, tror nok det er smart å bruke sentrene som har litt mindre pågang for å avlaste de som holder på å jobbe seg ihjel.

Angående vannet som lekker på innsiden av frontruta mi så sa Skøyen at de ikke hadde tid, men de spurte om jeg kunne bruke Rud. Jeg sa ja og Rud skulle visst da kontakte meg snarest mulig. Ikke veldig overraskende har det vært stille siden.

Muffinman

Ta kontakt selv, de har sikkert glemt å gi beskjed. Ellers kan det se ut som Ålesund og Brumundal har relativt korte ventetider, så det er kanskje lurt å høre der om man er innenfor overkommelig radius.

lunitiks

Stalltips: Ikke slå deg til ro med at Tesla skal ta kontakt med deg. Fysisk møt opp på SC, få en fyr i tale og be om hans direkte e-postadresse så tar _du_ kontakt. Hvis han ikke svarer spammer du innboksen hans full med masing
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

K-billy

Etter å ha vært uten cruise control (og autopilot) i ca. 1 uke, kom det plutselig tilbake under kjøring i dag. Andre som har opplevd det samme? Jeg forsøkte reboot og utvendig vask, men det virka som at radaren var defekt, siden det ikke kom frem en eneste bil i displayet. Lesing av veistriper og fartsskilt fungerte som normalt. Det er mulig at problemet oppstod i forbindelse med oppdatering av software, men det gikk altså spontant tilbake i dag, heldigvis.

FU73

Jeg har fått estimert leveringsdato til 4 mars. og gleder meg til det.
Hva anbefaler dere å gå gjennom på bilen ved utlevering før jeg tar fob'en og kjører i vei?
Bør jeg gå gjennom såpass mye at jeg finner alle evt riper etc. Er det mulig jeg ikke får mulighet for å evt reklamere på evt småskader, riper eller hva som kan dukke opp hvis man går over den nøye hjemme. kan jeg da risikere at de vil påstå at dette her kommet etter at jeg har hentet bilen?
2016 Model S 70D

lunitiks

Artig for deg FU73. Du kommer til å være full av adrenalin og ikke så kjempe rasjonell på D-day, så du trenger ikke planlegge så nøye :-) Du kommer selvfølgelig til å gå en og to runder rundt bilen og se, og finner du noe sier du i fra
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

FU73

2016 Model S 70D

o.b.lix

Sitat fra: K-billy på lørdag 13. februar 2016, klokken 14:53
Etter å ha vært uten cruise control (og autopilot) i ca. 1 uke, kom det plutselig tilbake under kjøring i dag. Andre som har opplevd det samme?

Ja, jeg har også en slik periodisk feil. Ser ut som feilen kommer (uten å forsvinne igjen) når det er mye regn og mildvær, men når frosten kommer, virker den igjen. Banner på at det er vann inni radar som er problem. Skal se på det når bilen er på service om to måneder, får håpe på frost til da...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. februar 2016, klokken 13:56
5. Riper i sidevindu begge førerdører. Skyldes feilmontering av dørhåndtaksmekanismer.

Du sier riper, mener du fysiske riper ("innhogg") i glasset som du kan kjenne ved berøring? Jeg har fått noen merker (striper), men dette lar seg vaske bort og jeg tror dette kommer av silikonmiddelet jeg påførte pakningene. Har du bilder
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Riper som fint kan kjennes med fingrene ja. Kjent problem, gamlebilen fikk byttet begge sider (og førersiden tre ganger før de fant ut at noe var feil inni døra).


Seaberg

Akkurat passert 2000 km uten trøbbel bortsett fra en parkeringssensor som av og til "ser" ting som ikke er der og som går rett i rødt og stopp-signal hvis det er noe mer enn en halv meter unna. Snø og saltlake er vasket vekk, men ingen bedring av problemet. Noen som har opplevd det samme og hva er løsningen?
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA