Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Havebigfun

#2010
Jeg tror du har rett til å få bilen i nytilstand når det gjelder lakken- jeg ville foreslått å levere bilen på Drammen Karroseri-  selv om det blir bry for deg med reising. Kanskje du kan få en loaner til å komme hjem og tilbake når bilen er ferdig. Formelt er det vel Tesla som skal skaffe kvalifisert service-noe det åpenbart ikke har vært. Kan hende de er villige til å ta transporten til Drammen (med den faren for nye skader det er). Desverre er det deg som må kreve - selv om det er utmattende å holde på slik. Jeg har kranglet med Mercedes tilsvarende- først den 3. lakkeringen ble bra- stemningen var da imidlertid svært dårlig- og jeg ble ansett som en særing.
Stå på til bilen ser ut som ny!

jazzwheel

Kjipt å høre dosmont! Jeg er nesten skeptisk til å bestille ny bil, nettopp på grunn av slike historier. Jeg har hatt min inne en håndfull ganger for å fikse feil fra utlevering + et par ting som kom i etterkant. Føler nå endelig at ting er som det skal, selv om jeg ikke har kjørt langt nok til å få DU-problemer ennå (jeg jinxa det vel akkurat nå).  Vil ha helst ikke bytte i en ny som har irriterende feil. All ære til Tesla sine overarbeida ansatte som gjør så godt de kan. Jeg håper det hjelper stort på Østlandet med gigaservicesenter på Rud.

Havebigfun

Jeg har etterhvert fått utlevert 4 biler- ingen med skader i lakken annet enn swirls og andre detailings-feil. Faren for at din neste bil har slike lakkskader relatert til steinsprut er lavt- andre feil er derimot vanligere.

sven erik

jeg har et spørsmål jeg ikke har fått  svar på  er det bilmekanikere  som jobber på bilen 
for det er mye som burde gjøres anneledes  tesla er  såpas uheldig  at jeg  er bilmekaniker  å har peil på  hvordan en  jobber på en bil  va en kan  forlange og ikke

Anderwin

Jeg begynner å bli lei Tesla.. ER så dårlig service av de som jobber på verkstedene at det er helt jævlig. Hatt bilen i cirka tre mnd. Vært inne cirka fire ganger på service.

Enda har de ikke klart å fikse:

Venstre bakdør smeller i glasset, noen som har problemer med dette? Jeg får bare beskjed at jeg må være mer forsiktig med å lukke opp døra.. Det funker på alle de andre..........
Det knekker i settet førersiden når jeg går ut av bilen. Sånn knekke lyd, men sånn skulle det være og det var ikke noe problemer med setet. Tok og diskuterte med ei over telefonen, ettersom de ikke fant feil var det riktig. Men de andre teslanee jeg har kjørt pluss de to siste leiebilene har ikke denne lyden og de har gått mye lenger enn min + at de smeller ikke i vinduet bak. Det klarte hun ikke å forklare...

Må vel innom der imorgen å klage, ettersom de leverte bilen min hjem idag ettersom de trengte leiebilen.....

Nå håper jeg panorama taket er tett, de har hatt to forsøk med å tette dette! Først tok de venstre side men glemte høyre side.....

Muffinman

Sitat fra: Anderwin på tirsdag 01. desember 2015, klokken 01:40
Venstre bakdør smeller i glasset, noen som har problemer med dette? Jeg får bare beskjed at jeg må være mer forsiktig med å lukke opp døra.. Det funker på alle de andre..........
Jepp, jeg og en til som har akkurat dette på samme døra litt lenger framme i tråden. Selv har jeg 8 dører tilsammen og har kjørt en rekke lånebiler. Kun venstre bak på nybilen som gjør dette. En feil som mange hadde høsten 2013 når leveringene startet i Norge. De klarte å fikse det den gangen  :)

lunitiks

#2016
Hva kan dette skyldes? Dårlig tilpasning av vindusglasset? Feil med løfte/senke-motoren? Kan det være at vinduet berører og møter motstand fra innfesting/kabler på innsiden av dørhåndtakene akkurat i begynnelsen når vinduet vil ned, slik at motoren må "tvinge" vinduet?

Det er i alle fall klart at vinduet ikke rekker å komme seg kjapt nok ned når man trekker i dørhåndtaket.

Veldig rart at dette skjer på akkurat venstre bakdør hos minst 3 her inne (rapportert) nå med nye D-modeller. Jeg har forresten lagt merke til at det ikke smeller hver gang jeg åpner døra. Men som regel. Jeg har nå sluttet helt å åpne denne døra på vanlig måte, dvs. trekke i dørhåndtaket med konstant/uendret styrke. På denne døra trekker jeg i stedet først helt forsiktig i dørhåndtaket til jeg ser at vinduet har fått tid til å synke ned, for deretter å dra til med normal styrke for å svinge opp døra.

Forestiller meg at dette er et problem som kan gi uheldig slitasje på litt sikt. Tesla vil nok helt sikkert finne en fiks på dette bare de får tilstrekkelig mange reklamasjoner slik at de innser at dette er en gjennomgående produksjonsfeil
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

hgs

Vi har dette på høyre bakdør, så det er nok tilfeldig at de du har hørt om er på venstre.
Skulle fått det fikset på 60' servicen, men da gikk det selvfølgelig ikke å reprodusere (etter noen timer inne i varmen?) Har i og for seg vært helt i orden etter det, men liker ikke feil som reparerer seg selv.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

F_P

Har det samme på høyre bakdør. Etter nitidig opplæring av dattera på 9år i hvordan åpne døren tenker jeg så lite over det at jeg glemte å si det når bilen var på service sist. Når fremmede setter seg bak og "røsker" døra opp på vanlig måte går det kaldt nedover ryggen  :-\
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

dosmont

Jeg hadde det før bilen var på service i oktober.
Sa ikke fra om det, for det var andre ting som opptok meg mere.
Så når jeg nå leste om det her, så måtte jeg sjekke.
Det er ikke noe problem lengre :)
Mistenker at det er fikset på servicen :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

hgs

Sitat fra: hgs på tirsdag 01. desember 2015, klokken 11:49
Vi har dette på høyre bakdør, så det er nok tilfeldig at de du har hørt om er på venstre.
Skulle fått det fikset på 60' servicen, men da gikk det selvfølgelig ikke å reprodusere (etter noen timer inne i varmen?) Har i og for seg vært helt i orden etter det, men liker ikke feil som reparerer seg selv.

Og Der, kun noen timer etter at jeg skreiv dette var den jammen tilbake. Jaja, får vel tid i april.....
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Muffinman

Ikke sikker, men tror dette kan ha med timing å gjøre. Døra må nødvendigvis løses ut en viss tid etter at vinduet begynner å gå ned. Blir den tiden for liten smeller glasset i lista når man åpner.

Anderwin

#2022
Men har noen fått fikset dette problemet før? Er jævlig irriterende å må lokke opp døra mega sakte iforhold til alle de andre dørene på bilen..

Sakl dra innom tesla i morgen når jeg har tid, har ikke hatt tid før imorgen. Får høre hva de har å si på vinduet, sette, pluss at radioen endrer kanal selv, flere som har opplevd dette?

lunitiks

Sitat fra: Anderwin på onsdag 02. desember 2015, klokken 20:13
Sakl dra innom tesla i morgen når jeg har tid, har ikke hatt tid før imorgen. Får høre hva de har å si på vinduet, settet pluss at radioen endrer kanal selv, flere som har opplevd dette?


Ah!! Endelig en ny Feature!! Nei, aldri hørt om ...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Anderwin

Satt og hørte på NRJ, plutselig kom NRK. Trodde jeg hadde vært nær hjulene på rattet. Men fikk ikke fram på noen andre måter enn bilen hadde endret selv.

Opplevde plutselig i dag at når jeg kjørte så begynte lysene inni i bilen å lyse, hadde kjørt cirka 35 minutter. Eneste muligheten for å få dette til å stoppe var å sette på off på dome(?).
Andre som har opplevd dette?

Er fornøyd med bilen, men begynner å bli alt for mye problemer med en bil som har gått 11k og er 3-4 mnd gammel cirka.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA