Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Brede på fredag 03. april 2015, klokken 13:04
Den fusket et par dager, så var den helt død en kveld..
Tesla sendte en mann nedover med ny UMC.
En halvtime før han kom så stod den gamle UMC'en opp fra de døde og virket prikkfritt igjen. Det virket ikke som om servicekaren brydde seg stort om at UMC'en fungerte likevel, tror de er inneforstått med at UMC'er feiler og bytter uten spørsmål.
En UMC skal virke hver gang, fusker den så er det bare å bytte!

Dette er grunnen til at jeg alltid har Mennekes schukoladekabel liggende i bilen - i tilfelle rottefelle.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman


petersv

Sitat fra: Muffinman på fredag 03. april 2015, klokken 15:44
Ok, ny dag og nye "muligheter". Flere som har sett denne?

Det er helt vanlig, hvis det går over av seg selv er det bare midlertidig utfall av en sensor. Skjedd meg flere ganger og Tesla sier det er "normalt".

Muffinman

Snodig, første gangen i dag etter betydelig kjørelengde. Og da flere ganger på samme turen. Får vel se det an ☺

Tuxedo

Akkurat denne meldingen får jeg hver gang det skiftes fra vinter til sommerdekk, og omvendt.  Må rekalibrere sensorene fra den store skjermen (ligger vel nå under Sevice-fliken).

Muffinman

Prøvde en rekalibrering, men fikk meldingen flere ganger etterpå. Har for øvrig ikke byttet dekk.

Patosan

Denna har jag haft ca var 20:e minut under hela vintern!
Försvinnner av sig själv, för att komma raskt tillbaka.
En av punkterna de ska se på under service om ca 2 veckor, men nu i det senaste har det blivit betydligt mindre frekvent.
Får intrycket av att det är beroende på temperatur och fuktighet.

Min största rädsla är att de inte kan se något av detta på service, och inte gör något at det heller...
VIN 15026

LinkedIn

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på fredag 03. april 2015, klokken 21:07
Prøvde en rekalibrering, men fikk meldingen flere ganger etterpå. Har for øvrig ikke byttet dekk.
Da tipper jeg at en av trykksensorene er i ferd med å ta kvelden.

Dennis

En litt irriterende bug i 6.2 på blindsone varsleren.

Blindsone varsleren slo ut og den stoppet aldri å pipe igjen. Måtte kjøre en reset av den store skjermen for at den skulle slutte å pipe.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 03. april 2015, klokken 15:44
Ok, ny dag og nye "muligheter". Flere som har sett denne?

Jeg ser den meldinga på hver kjøretur med vinterhjulene, siden jeg ikke gidder montere sensorer på dem
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Havebigfun

Ny dag nye muligheter- jeg ville byttet til sommer/vinterhjul for å se om problemet ligger i en trett sensor eller en bug i bilen.

Muffinman

Sitat fra: Brede på fredag 03. april 2015, klokken 13:04
Den fusket et par dager, så var den helt død en kveld..
Tesla sendte en mann nedover med ny UMC.
En halvtime før han kom så stod den gamle UMC'en opp fra de døde og virket prikkfritt igjen. Det virket ikke som om servicekaren brydde seg stort om at UMC'en fungerte likevel, tror de er inneforstått med at UMC'er feiler og bytter uten spørsmål.
En UMC skal virke hver gang, fusker den så er det bare å bytte!
Skjedde igjen nå når jeg skulle plugge inn for lading til hjemtur i morgen. Lar seg ikke resette, no wall power-melding i bilen osv. Men oppdaget at releet slo inn når jeg vendte på kladden. Testet derfor ved å ta 30 cm kabel i gangen mellom hendene og vri forsiktig, og ganske riktig - det skjer noe når det er bevegelse i kabelen et sted mellom 10 og 30 cm fra kladden, mot bilen. Dermed er det vel bare å melde fra siden det skal være enkelt å reprodusere.

OleJA

Sitat fra: Muffinman på fredag 03. april 2015, klokken 21:07
Prøvde en rekalibrering, men fikk meldingen flere ganger etterpå. Har for øvrig ikke byttet dekk.
Hadde samme problem for et par måneder siden. Måtte rekalibrere sensorene flere ganger i uka, og etter noen dager så feilet også rekalibrering. Hadde servicetime et par uker seinere, de kunne da se fra loggen at bilen mistet kontakt med alle hjula samtidig og konkluderte med at det var kontrolleren i bilen som fjusket. Denne ble byttet og alt ok siden.
Muffinmann: vi har vel bil fra mer eller mindre samme 'batchen', så kanskje samme feilen du har?.

Muffinman

Vi får se, skal kjøre 30+ mil i dag og 25 nye i morgen. Hvis feilen oppstår flere ganger får jeg melde det til Tesla - bilen skal uansett inn neste uke.

Dlikse

Noen som har hatt problemer med bremsene, tenker da så store problemer at bremseveske feilmeldingen har kommet? Er dette et kjent problem?
For et par dager siden kjente jeg at bremsepedalen begynte å bli litt "rar". Motstand når jeg bremset begynte å avta og det ble verre utover dagen. Igår fikk jeg plutselig "brake fluid low" feilmeldingen, og det er så godt som null motstand i bremsepedalen. Skal ta en telefon til Tesla imorgen når påsken er over, men tenkte jeg skulle spørre her om flere har opplevd samme problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA