Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kallagtunet, mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

jazzwheel

#1140
Noen nevnte at Drammen hadde mindre å gjøre enn Skøyen?

Siden det var 3+ måneder å vente på Skøyen for å fikse 12volt batteri snakket jeg nå med Drammen. Første time var en gang i mai.

Edit: Regnefeil, mer kaffe takk

TRM

Sitat fra: jazzwheel på mandag 02. februar 2015, klokken 12:17
Noen nevnte at Drammen hadde mindre å gjøre enn Skøyen?

Siden det var 3+ måneder å vente på Skøyen for å fikse 12volt batteri snakket jeg nå med Drammen. Første time var en gang i mai.

Edit: Regnefeil, mer kaffe takk
Har du sjekka Sverige? De har vel betydelig mindre å gjøre der enn her?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

B_Tesla

Sitat fra: Tuxedo på mandag 02. februar 2015, klokken 01:01
Hehe  ;D  Denne bilen kan være vrang av og til.
Men, har du prøvd en reset av storeskjermen?

Har forsøkt det ja, uten den store hjelpen. Men plutselig er jeg tilbake til å være ingeniør, og alt er kjekt igjen. Usikker på om det er relater til vasking av bil - ikke yrke altså, men feilen. Sist skjedde det rett etter en runde i vaskehald, kan ikke huske gangen før det, men ikke umulig.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Sitat fra: Øggen på mandag 02. februar 2015, klokken 12:08
Uansett påstått blandingsforhold, spylervæske kjøpes ikke på europris og andre jalla butikker. Har funnet ut at den beste er den på shell, og den holder det den lover. Dyrere, men bedre. Dette er en høyst subjektiv melding
Ellers så kan man kjøpe konsentrert spylevæske på f.eks. Biltema. Da blir man ansvarlig for blandingsforholdet selv. Jeg bruker gjerne et par 10-litersdunker i året, det meste om vinteren. Kjører 25.000 i vinterhalvåret, det meste i "gjørme". Stakkars bil  :o

cairnz

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. februar 2015, klokken 12:55
Sitat fra: Øggen på mandag 02. februar 2015, klokken 12:08
Uansett påstått blandingsforhold, spylervæske kjøpes ikke på europris og andre jalla butikker. Har funnet ut at den beste er den på shell, og den holder det den lover. Dyrere, men bedre. Dette er en høyst subjektiv melding
Ellers så kan man kjøpe konsentrert spylevæske på f.eks. Biltema. Da blir man ansvarlig for blandingsforholdet selv. Jeg bruker gjerne et par 10-litersdunker i året, det meste om vinteren. Kjører 25.000 i vinterhalvåret, det meste i "gjørme". Stakkars bil  :o

Jeg bruker endel poser av de blåtind-greiene. Har funket bra nok for meg med cirka samme kjørelengde i saltguffa på E6 sør for Oslo :) Men jeg har i tillegg behandlet rutene regelmessig med clearvue/rain-x (billigere enn dyr forsegling) - og det minker behovet for spyleveske i visse værsituasjoner.
Elbilist

Mr.Hansen

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. februar 2015, klokken 12:55
Sitat fra: Øggen på mandag 02. februar 2015, klokken 12:08
Uansett påstått blandingsforhold, spylervæske kjøpes ikke på europris og andre jalla butikker. Har funnet ut at den beste er den på shell, og den holder det den lover. Dyrere, men bedre. Dette er en høyst subjektiv melding
Ellers så kan man kjøpe konsentrert spylevæske på f.eks. Biltema. Da blir man ansvarlig for blandingsforholdet selv. Jeg bruker gjerne et par 10-litersdunker i året, det meste om vinteren. Kjører 25.000 i vinterhalvåret, det meste i "gjørme". Stakkars bil  :o

Prøvde og søke etter det på biltema, fant ikke noen konsentrert spylevæske. Bare ferdigblandet.
Har du en link?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

fonberg

Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 02. februar 2015, klokken 13:41
Sitat fra: Muffinman på mandag 02. februar 2015, klokken 12:55
Sitat fra: Øggen på mandag 02. februar 2015, klokken 12:08
Uansett påstått blandingsforhold, spylervæske kjøpes ikke på europris og andre jalla butikker. Har funnet ut at den beste er den på shell, og den holder det den lover. Dyrere, men bedre. Dette er en høyst subjektiv melding
Ellers så kan man kjøpe konsentrert spylevæske på f.eks. Biltema. Da blir man ansvarlig for blandingsforholdet selv. Jeg bruker gjerne et par 10-litersdunker i året, det meste om vinteren. Kjører 25.000 i vinterhalvåret, det meste i "gjørme". Stakkars bil  :o

Prøvde og søke etter det på biltema, fant ikke noen konsentrert spylevæske. Bare ferdigblandet.
Har du en link?

http://biltema.no/no/Bilpleie/Spylervaske-og-Frostvaske/Spylevaske-36500/
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Beachboy

Sitat fra: Øggen på mandag 02. februar 2015, klokken 12:08
Uansett påstått blandingsforhold, spylervæske kjøpes ikke på europris og andre jalla butikker. Har funnet ut at den beste er den på shell, og den holder det den lover. Dyrere, men bedre. Dette er en høyst subjektiv melding


Kjøpte min fra Rema 1000, mener å tro at det var en Blåtind pakke.
Men dersom det er tilfelle så skal jeg prøve å få tømt vesken og erstatte den med fra Shell.
Er nesten farlig å kjøre rundt i disse dager med skittent frontvindu.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Dennis

Er vel ikke oppvarmet spyletank bare dyser hvis man har vinterpakke? I isåfall er det nok høyere krav til spylevesken. På de fleste andre biler sitter tanken enten i motorrommet og blir varmet opp av motor eller i bagasjerommet og blir varmet opp etterhvert som interiør temp i bilen går opp.

mj

Den billige spylervæsken er er bra nok til sitt bruk. Bor du i områder hvor det blir veldig kaldt eller de melder kaldt vær er det bare å blande i litt konsentrat. Kjøpte noe som skal holde ned til -80 grader. Brukte det en gang til å tine spylertanken da de på service hadde brukt rent vann for å finne en lekkasje. De glemte å tappe av vannet og fylle spylevæske.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

jkirkebo

Sitat fra: jazzwheel på mandag 02. februar 2015, klokken 12:17
Noen nevnte at Drammen hadde mindre å gjøre enn Skøyen?

Siden det var 3+ måneder å vente på Skøyen for å fikse 12volt batteri snakket jeg nå med Drammen. Første time var en gang i mai.

Edit: Regnefeil, mer kaffe takk

Ojda, da har ventetiden gått veldig opp siste måned, eller så er jeg en prioritert verkstedkunde ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Beachboy

Får opp at jeg batteriet til Key Fob er lavt.
Hvor bytter jeg den?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Beachboy

Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Beachboy

Sitat fra: mj på mandag 02. februar 2015, klokken 15:12
Den billige spylervæsken er er bra nok til sitt bruk. Bor du i områder hvor det blir veldig kaldt eller de melder kaldt vær er det bare å blande i litt konsentrat. Kjøpte noe som skal holde ned til -80 grader. Brukte det en gang til å tine spylertanken da de på service hadde brukt rent vann for å finne en lekkasje. De glemte å tappe av vannet og fylle spylevæske.

Men jeg synes dette er litt merkelig. Hadde en Tesla loaner nå nylig, og brukte samme spyleveske opp i den som jeg bruker nå i min. Med den fikk jeg aldri opp dette problemet.

Kan det ha seg at den Tesla loaneren er ny, og hadde vinterpakke?

Hvis normal spyleveske skal fryse i Oslo, så bør Tesla virkelig få det ordnet.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA