Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

apwr

Er det noen som har erfaring med led-bjelken nedenfor? E-merket, godkjent og ikke minst rimelig. Godt mulig at disse ikke lar seg montere under skiltet på pre-facelift pga høyden.

http://bygghobby.no/produkt/e-merket-kjorelys/e-merket-komplette-pakker/e-merket-led-bjelke-96w-komplett-pakke#product-tabs1


petersv

I videoen så det ut som om den lyste/spredte lyset alt for nært bilen. Fare for egenblending

cra

Ser noen har testa ut Rigid Dually på Leaf, og jeg synes det ser ganske bra ut. :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23452.msg532171.html#msg532171

Har photoshoppa det kjapt inn på Teslaen, og det ser ikke ut til å være så verst der heller (bortsett fra en crappy hastverks-jobb rent photoshopmessig, i alle fall). :)



Noen som har brukt slike biltema-plater for å feste lykter på Tesla?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Ikke testet, men estetikken er tung å svelge for min del ihvertfall.

OleI

De nye lyktene skal vel være helt ok? Altså etter facelift ?

Cookie Monster

Sitat fra: OleI på torsdag 01. desember 2016, klokken 15:00
De nye lyktene skal vel være helt ok? Altså etter facelift ?

Se forrige side ;) Sammenlignet mot 25W Tesla har på xenon i Europa er de nok en oppgradering. Mot 35W som er vanlig på xenon njaaaa.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

cra

Sitat fra: OleI på torsdag 01. desember 2016, klokken 15:00
De nye lyktene skal vel være helt ok? Altså etter facelift ?

Det kan så være, mend et blir ikke noen facelift på meg med det første.  :-\  så skikkelig langlys er det eneste jeg savner fra Caravella. Men slike digre runde trommer som jeg hadde på den er ikke aktuelt, men disse var små nok til at jeg kan leve med dem, tenker jeg. Tesla S er uansett så vanlig at jeg er villig til å ofre litt av estetikken (har sett verre offer enn et par slike kuber, uten at jeg skal nevne noen konkret) for å få skikkelig lys. Har sett at det er installert ulike LED-bars o.l, men har ikke bestemt meg for hvilken rute jeg vil gå enda.

Hovedkriterier blir at det er lovlig og gir bra lys.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Tror det hadde hjulpet på estikken dersom du hadde klart å felle dem inn i nose-conen, og plassert dem litt lavere. F.eks. på siden/skrå under skiltene. Om det kommer i konflikt med noe eller ødelegger for lysutbytte kan jeg ikke svare på...
Model S 85D

E_S

Ut fra fasongen på bilen å dømme tror jeg det kan se ganske OK ut med ekstralys sett rett forfra, men bilen er så skrå i fronten at jeg mistenker at lysene fort blir seende litt snålt ut sett fra siden.

Har uansett ikke mange andre alternativer - Rigid-led-bar er så latterlig dyr at den er uaktuell, og å lage hull i nosecone skjer heller ikke for min del, så da er man stuck med noe som sikkert ser merkelig ut fra en eller annen vinkel..
:)

petersv

Tesla får slakt for de nye LED-lysene.

The 2017 Model S isn't available with anything other than poor-rated headlights. Tesla says it is working with its supplier to improve the headlights, and IIHS will evaluate the new ones when they are available.

https://electrek.co/2017/02/01/tesla-model-s-fails-achieve-top-iihs-crash-rating/

LASOL

Hvordan er egentlig lysene på facelift kontra biler med nese?Jeg har en sen 2015 og ønsker meg bedre lys..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Øyvind.h

Sitat fra: LASOL på torsdag 02. februar 2017, klokken 07:23
Hvordan er egentlig lysene på facelift kontra biler med nese?Jeg har en sen 2015 og ønsker meg bedre lys..

Da setter du inn de originale 35W pærene bilen egentlig skulle vært levert med.

De gir visstnok bedre lys enn facelift.  Ved prøvekjøring av facelift syntes jeg lysene var bedre enn mine 25W originale pre facelift lys, men man blir delvis lurt av at lyset er hvitere og mer konsentrert nære bilen (dvs egenblending). Litt bredere spredning av fjernlys dog, noe jeg har savnet på min.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Oppgradering til 35W xenon vil gjøre lysbildet betydelig bredere enn med du opplever med 25W.

o.b.lix

Men ledbar er enda bedre etter min mening.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

OleJA

Sitat fra: Muffinman på torsdag 02. februar 2017, klokken 11:23
Oppgradering til 35W xenon vil gjøre lysbildet betydelig bredere enn med du opplever med 25W.
Kan ikke si at jeg opplevde at lysbildet ble bredere med 35W.
Kun kraftigere lys, og det gjør jo at det mørke på siden bare fremstår
som enda mørkere.

Er det muligens forskjell mellom produsenter av pærer her?
F.eks så vil vel en endring av pærens lengde påvirke fokuspunktet
på lyset som kommer ut av lykta.

Er ellers hjertens enig i at lyset på Model S fortjener den
kritikken det får - både de gamle og nye (LED) lyktene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA