Sitat fra: What-a-watt på I går kl. 19:52Nå skal man vel ikke ta alle under en kam. Musks sin aversjon mot "Unions" har nok sin del av skylden.F.eks Amazon har egne retningslinjer for sine ledere for å oppdage fagforeningsindikasjoner. Motstanden mot fagorganisering er sterk i USA. Fagforeningene er også av en annen karakter enn de vi er vant til her i Skandinavia, så det er medvirkende.
Sitat fra: hELgenen på I går kl. 14:50Amerikanske bedrifter kjører en veldig hard linje er min oppfattning. En jeg kjenner jobbet høyt oppe i Anderson Consulting (stort firma internasjonalt) de var ikke veldig innstilt på å hverken følge rettigheter eller ta hensyn til ansatte.Sitat fra: What-a-watt på I går kl. 13:50SitatDet kan faktisk være du har et poeng. Leste et sted at Tesla hadde bedt ledere navngi "viktige nøkkelpersoner" som lederne da ville beholde. Det høres så amerikansk ut som det kan få blitt. Litt usikker på hvordan det eventuelt vil funke i Norge, hvor du må sette opp kriterier for nedskjæringer, og følge det slavisk, så det ikke er like lett å beholde han som begynte for 5 måneder siden, med litt dårlig kompetanse, som sjefen liker særlig godt.Ikke rart at Tesla ikke forstår "bæret" av hva som foregår i Sverige.
I motsetning til Kinesere som faktisk lytter til forhandlere og brukere så kjører Tesla sitt eget USA løp i hele verdeb. Veldig snodig dette. Mye er snudd på hodet på flere områder...
Sitat fra: What-a-watt på I går kl. 13:50SitatDet kan faktisk være du har et poeng. Leste et sted at Tesla hadde bedt ledere navngi "viktige nøkkelpersoner" som lederne da ville beholde. Det høres så amerikansk ut som det kan få blitt. Litt usikker på hvordan det eventuelt vil funke i Norge, hvor du må sette opp kriterier for nedskjæringer, og følge det slavisk, så det ikke er like lett å beholde han som begynte for 5 måneder siden, med litt dårlig kompetanse, som sjefen liker særlig godt.Ikke rart at Tesla ikke forstår "bæret" av hva som foregår i Sverige.
SitatDet kan faktisk være du har et poeng. Leste et sted at Tesla hadde bedt ledere navngi "viktige nøkkelpersoner" som lederne da ville beholde. Det høres så amerikansk ut som det kan få blitt. Litt usikker på hvordan det eventuelt vil funke i Norge, hvor du må sette opp kriterier for nedskjæringer, og følge det slavisk, så det ikke er like lett å beholde han som begynte for 5 måneder siden, med litt dårlig kompetanse, som sjefen liker særlig godt.Ikke rart at Tesla ikke forstår "bæret" av hva som foregår i Sverige.
Sitat fra: Counterpointer på I går kl. 00:11Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. april 2024, klokken 21:04Men Tesla kutter 10% av ansatte. Vil dette gå ut over service sentere, f.eks lengre kø på verksted? Lurer på hvem som må gå og hvor det vil merkes? Dersom potensielle kjøpere hører at slankingen kan gå ut over kundeservice/verksted så kan jo det virke som en katalysator for færre nye kunder?Jeg er temmelig sikker på at det tas mest i produksjon og det de ikke vil satse på i utvikling (liten bil).
Det vil nok slankes over hele linja, men salg og verksted nok holdes oppe.
[jeg var på K100 i går og har personlig flere kandidater der som kvalifiserer for oppsigelse, så Musk kan bare høre med meg om han vil ha forslag] 😏
SitatMan skal ikke undervurdere utviklingen Tesla har gjort på produksjonsteknikk, med giga-støp o.s.v.
Sitat fra: daktari på onsdag 17. april 2024, klokken 23:37Mistenker dessverre at Musk er mest ute etter aksje-hypen for å finansiere andre prosjekter, Tesla er et middel, ikke lenger et mål for ham ?