Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Urfalo

#1
Hvordan vet man at batteriet må å kalibreres? Har en som har 15 failed cells, kan det fikses med kalibrering?
#2
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde
lørdag 08. juli 2017, klokken 10:07
Takker for svar. Guessometer burde vert innført som et navn på det  ;D Da tar den med en gitt tid tilbake i regnestykket for gjennomsnitt forbruket. Burde vær en current driver knapp.
#3
Nissan e-NV200 / Rekkevidde
torsdag 06. juli 2017, klokken 20:47
Hvilken rekkevidde har dere i dashbordet ved fulladet batteri? Jeg har akkurat kjøpt en som viser rundt 130 når bilen er fulladet før jeg begynner å kjøre, men i brosjyren jeg så før jeg kjøpte den er det bilde av en bil som viser 160.
#4
Noen som vet hvordan varme apparatet virker? Har akkurat kjøpt en slik bil, og får kun kald luft. Har hørt med 2 verksted og ingen av de var sikker på om det er gassen som reverseres, varmetråder, eller varmekolbe. Mener også jeg har lest at den skulle kunne gjenbruke varme fra motoren, og det styrker teorien min om at det er reversering av gass som gjelder siden AC røret går via motoren.
Ingen rør fra kjølesystemet og inn i kupéen.
#5
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: DL_Think_SW
lørdag 18. mars 2017, klokken 10:59
Sitat fra: Urfalo på fredag 17. mars 2017, klokken 20:27
The software link isen't active anymore. Anyone want to share? :'(

Thank you for the software jim3cantos and fdellafaille :)
#6
Sitat fra: Orla Pedersen på tirsdag 21. februar 2017, klokken 19:45
Sitat fra: Urfalo på mandag 13. februar 2017, klokken 19:32
It worked with external power on the card.   :+1:

I've made a "diagnostic" version of the software. It covers a bit more than the original "nicometer" and has a bit more "user friendly" messages.

It is far from finished, and there are most likely some faults left to be considered, so absolutely no garanties given. This is "as is", use it and develop it as you like, but pleace share here.
Find it here http://www.tfv-org.dk/th!nk/diagnose/ remember to change the ".txt" to ".bas" after download.

På dansk:

Projectet er langt fra færdigt, men da jeg ved at tid er en mangelvare og udsigterne til et "færdigt" diagnoseværktøj har lange udsigter, så får i denne version af mit diagnose værktøj til frit brug. Det er grundlæggende baseret på bauDemo's "nicometer", men udvidet med mere funktionalitet og en mere brugervenlig visning. Husk at der sikkert er fejl her og der når du bruger programmet, og meld gerne tilbage med de "bugs" du opdager. Der gives ingen garantier. Hvis du udvikler videre på denne software håber jeg at du offentliggør din version her.  :)

Thank you. Is it yust to edit the .txt and then the program cahnges, or does it need some kind of compiling?
Seems kind of understandable language.
#7
Sitat fra: Orla Pedersen på mandag 24. oktober 2016, klokken 08:09
Lige en hurtig her fra morgenstunden:

"Zebra temp. error 3" betyder ikke at sensor 3 er defekt, det betyder derimod "Full Power Limit Temp Reached"

Vi får brug for at se værdierne fra Nicometrets diagnostic page.

Is it possible to reset this error?
#8
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: DL_Think_SW
fredag 17. mars 2017, klokken 20:27
The software link isen't active anymore. Anyone want to share? :'(
#9
It worked with external power on the card.   :+1:
#10
After installing the MMBasic with CAN_V4.3A the computer does not recognize the Dunomite_Mega. Before Firmware  upgrade it comes up as COM3. It comes up as a unknown unit, and it will not install the Silicon_Chip_USB_Serial_Port_Driver.  :o
#11
Thanks for the support. Now I've ordered the duinomite hoping to find the reason for the red wrench.
Anyone tested the Can bus view?
http://vehiculeselectriques.free.fr/Download/Think/THINK%20City%20Enerdel%20Battery%20Service%20Manual.pdf
A bit expencive, but seems to give raw hex data from the CAN bus.
#12
Where do I buy this developer card? Anyone tried making this for Raspberry pi? Seams preatty easy comunicate with the can bus, but I what I really want is a  USB-OBD/CAN BUS cable with a software to read out the error codes.
I have asked around on eBay, the different stores selling OBD scanners, palmerperformance and so on. I have 5 different scanners/cables, but none of them will talk to my think. I found a service document for Think recomending using Can Viewer for diagnostic, but my USB OBD cable does not work with this eighter. Is the CAN bus pin 6 and 14 as normal in other cars?
#13
Is it possible to use this to readout error codes and reset them?
#14
Tidlige elbiler: Think / Sv: power limit blinker 2008mod
onsdag 01. februar 2017, klokken 23:45
Forsvant etter å ha latt 12v batteriet stå på lading.
#15
Artig tråd. Har sansen for slike gjør det selv produkter. Men leser ikke denne bare batteriverdiene? Jeg har en rød skiftenøkkel i dashbordet jeg vil ha vekk uten å måtte ta ut lyspæren :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA