Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eltilki

#1
Zoe / Garantiutløpstest Zoe 2017
mandag 31. januar 2022, klokken 00:02
Hei,

Har en Zoe fra 2017 som  fyller 5 år i mars. I den forbindelse har jeg opplevd to ting Motorforum som jeg stusser litt over og lurer på om det er flere som har samme erfaring eller tilsvarende.
Jeg hadde bilen inne for EU og nevnt for dem at jeg planlegger å ta garantiutløpstest tidlig 2022 da bilen nærmer seg Svaret jeg fikk var at det er ikke nødvendig, EU-kontrollen skal holde. Tenkte ikke noe mer på det men syns at det var merkelig svar.

Forrige uke hadde jeg bilen inne hos NAF for garantiutløpstest og fikk flere ark med ulike feil og statuskoder med forklaringer. Jeg tok det med til Motorforum og nevnte at jeg har vært hos NAF og her er alle feilene de har funnet. Det første jeg møttet fra representant fra MF var en som gikk i forsvarsposisjon uten å ha sett på hva NAF hadde gitt. Deretter så den personen på listen og feil og kommenterte at grunnen til at det så mange feilkoder er at NAF bruker andre verktøy enn MF som gir andre verdier. Det var flere stusselige ting men det hele virket som at de vet hva som er i vente og ønsker å komme billig unna fordi jeg ikke er så god på biler.

Det er første garantiutløpstest jeg har foretatt og har ikke noe erfaring med dette tidligere. Sitter noen andre her med samme opplevelse eller har noe formening om selve testen og MF?
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Garanti på tesla
lørdag 09. november 2019, klokken 22:46
Regner med at du mente denne

"Begrenset garanti for standardkjøretøy
Med forbehold om egen dekning for visse deler, unntakene og begrensningene som er beskrevet i
denne begrensede nybilgarantien, dekker den begrensede garantien for standardkjøretøy
reparasjon eller utskifting som er nødvendig for å rette opp feil i materiale eller utførelse, som
oppstår under normal bruk i en periode på 5 år eller 100 000 km (60 000 miles), avhengig av hva
som kommer først, av alle deler produsert eller levert av Tesla."

Likevel ikke helt trygg på det med 100.000km når det står noe annet på siden. Garantidokumentasjon har flere saker som gjelder Model 3 og S, så tror at det er litt generisk dokument og ikke TMX spesifikk?
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Garanti på tesla
lørdag 09. november 2019, klokken 18:53
Sitat fra: JLie på lørdag 09. november 2019, klokken 13:43
Regner med at du mener 4år/80 000 (og ikke 50 000, som du skriver).

Dette er i hvert fall standardbetingelsene for bruktbilkjøp fra Tesla. Hvis selgeren eller annonsen sa noe annet, står du langt sterkere om du kan dokumentere det.

Nei det står 4 år eller 50000 km, det som inntreffer først. Problemet er at alle dokumenter jeg fikk fra tesla ift kjøp, ingen steder er lengden på garanti nevnt. Var dum å ikke printet ut annonsen.

Regner med at dette er bug som de andre skriver. Har sendt melding til tesla for å redegjøre dette.
#4
Model X 2014 - 2022 / Garanti på tesla
lørdag 09. november 2019, klokken 12:31
Jeg kjøpte min TMX fra Tesla i juli. Ble kjøpt som brukt bil med km.stand på 350km. Jeg husker godt at på annonsen og selgeren jeg snakket med så var det 100 000km garanti på bilen. Sjekket på min side på tesla i dag og der er det endret til 50000km/ 4 år. Lurer på om flere som har vært bort i dette problemet tidligere? hvordan bør jeg komme i kontakt med Tesla?

#5
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: TMX Vinterdekk
mandag 05. august 2019, klokken 09:45
Er ute etter vinterdekk selv. Fikk bilen for ikke så lenge siden men greit å planlegge.
De av dere som har erfaring med TMX:
1. Bør man skifte dekke  hos Tesla eller fritt frem hos andre, da tenker jeg heller hos Bosch, Dekk1, Bilextra etc
2. Anbefales det med å bruke samme felger for sommer og vinter eller bør jeg kjøpe nye felger for vinterdekk?
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX75D forventet rekkevidde ved 90%
onsdag 17. juli 2019, klokken 10:27
Takk for avklaring.
Da er det bare å følge med på bilen utover.
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Foliering/rubberspray/lakkforsegling
onsdag 17. juli 2019, klokken 10:24
Regner med etter 6mn bruk blir lakken litt slitt mtp steinsprut og evt riper hvis man er uheldig. Kan bli ganske dyrt med lakkorrigering da?

Skal sjekk ut ut. Takk for tipset
#8
Model X 2014 - 2022 / TMX75D forventet rekkevidde ved 90%
onsdag 17. juli 2019, klokken 09:44
Jeg plukket en TMX 75D 2019 med alt utstyr fra inventory ganske nylig. Jeg har ikke kjørt mer enn 500km ila den perioden jeg har hatt. De av dere som har erfaring med en 75D, hvor mye rekkevidde vises det ved 90%? Jeg våknet i dag med 90% ladet med 365km fremvist.
#9
Model X 2014 - 2022 / Sv: Foliering/rubberspray/lakkforsegling
onsdag 17. juli 2019, klokken 09:38
Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 09. juli 2019, klokken 18:01
Gammel tråd dette .... men jeg trenger tips for å finne flinke folk til lakkforsegling av min X. Noen tips? Bor i Oslo-området.

Jeg har samme behov men ikke klart å finne noen andre utenom Car Spa som ligger i Knownsgate. Har du fått tilbud fra noen i Oslo område?
#10
Zoe / Zoe Ze40 - får melding om punktert
mandag 26. november 2018, klokken 22:33
Jeg byttet til vinterdekk i oktober. Hvor to nye dekk og 2 fra i fjor. Merkeligvis fikk jeg jeg melding om "tyre pressure check" som jeg har ignorert, men for 3 dager tilbake fikk jeg rød varsel med "punktert". Da jeg stoppet og sjekket, alt var normal. Sjekket igjen dagen etter da jeg skulle kjøre, ingen feil med trykket og fikk kjørt bilen uten feil. I dag fikk jeg samme melding igjen, men ser ikke at dekket er punktert eller mister trykket.Hva kan dette være?

Har noen andre opplevd dette tidligere? Jeg mistenker at sensor ikke funker som de skal og i disse dagene med opptil minus 10 dukker denne feilen opp.
Bilen blir 2 år i februar. Hva bør jeg gjøre, dra tilbake til Dekk 1 hvor jeg fikk nye dekke eller til Renaultforhandler 
#11
Er veldig skuffet over Jaguar. Ringte dem i dag for å sjekke om status. Han som er ansvarlig for I-Pace var opptatt og skulle ringe meg igjen. Ringte igjen, ingen svar.
#12
Zoe / Sv: Priser service Zoe
mandag 12. mars 2018, klokken 16:48
Hei,

nybegynner spørsmål (jeg har ikke lest alle innlegg). Når tok dere første service, år/ KM. Kjøpte bilen ifjor og nærmer med 20.000km når bør jeg ta en service på den og hvor (bor i Oslo).

#13
Zoe / Sv: Feilmelding:Check Connection ved lading hjemme
mandag 12. mars 2018, klokken 16:44
Tok kontakt med de som hadde montert podpoint hos meg. Tilbakemeldingen var at det er en liten del i transformator som ganske lett ryker. Forrige uke hadde de vært å skiftet en slik del 5-6 ganger og jeg var 3. som ringt idag med identisk feil.
Var en tekniker hos meg, åpnet transformator, byttet ut del. Tok mindre enn 5 minutter. I følge han er denne feilen veldig utbredt men "visste" ikke hva årsaken var.
#14
Seff mener jeg I-Pace:)
#15
i-Pace / Bestilling av I-Pace og tilbakemelding fra Jaguar Norge?
søndag 11. mars 2018, klokken 11:21
Hei,

En venn av meg bestilte I-Pace via Jaguar sine sider for 2 uker tilbake, jeg bestilte 1 uke tilbake. Ingen av oss har hørt noe fra jaguar uten om en standard mail som man fikk ved bestilling. Er det flere som har opplevd dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA