Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Karbad

#2
Kia Soul EV / Sv: Hvordan er dette mulig?
onsdag 23. august 2017, klokken 19:36
Puh
#3
Kia Soul EV / Sv: Hvordan er dette mulig?
onsdag 23. august 2017, klokken 18:52
Hmm. Takk for svar! Men du har en 2017 mod?
#4
Kia Soul EV / Sv: Hvordan er dette mulig?
onsdag 23. august 2017, klokken 17:29
Ok. Så du har et snitt på 14, 4. Omtrent som jeg hadde i fjor. Hvor langt gjetter bilen at den kan kjøre deg da?
#5
Kia Soul EV / Sv: Hvordan er dette mulig?
onsdag 23. august 2017, klokken 10:50
Poenget mitt var vel egentlig at 16kw/100km virker veldig høyt nå på sommeren. Det virker som at computere har hengt seg opp. På denne tiden i fjor lå forbruket på rundt 14,7..
#6
Kia Soul EV / Sv: Hvordan er dette mulig?
onsdag 23. august 2017, klokken 10:18
183 km x 0.16 kw pr km = 29.28 kw. Hvor stort er batteriet  på 2016 Kia Soul igjen?
#7
Kia Soul EV / Hvordan er dette mulig?
onsdag 23. august 2017, klokken 09:45
Innspill?
#8
Kia Soul EV / Sv: Parkeringssensorer foran og bak
mandag 14. august 2017, klokken 21:57
De klobles automatisk inn dersom du har vært innom reversen. Ellers må du trykke på knappen ja.
#9
Kia Soul EV / Sv: omlegging av dekk
lørdag 12. august 2017, klokken 02:22
Hvis man kapper av veiva på den jekken så man sitter igjen med en 15 cm  lang pinne med tverrtappen i enden. Da kan man bruke batteridrillen til å sveive jekken, fremfor muskelkraft.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bompenger i tr.heim??
onsdag 07. desember 2016, klokken 22:41
Sitat fra: Karbad på onsdag 07. desember 2016, klokken 20:47
Evt er det noen fordeler ved å tvinge alle til å bruke brikke som langt overstiger ulempen ved å justere på skiltgjenkjenningsprogrammene.
Sett fra bomselskapenes perspektiv selvfølgelig. Ikke forbrukernes.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bompenger i tr.heim??
onsdag 07. desember 2016, klokken 20:47
Evt er det noen fordeler ved å tvinge alle til å bruke brikke som langt overstiger ulempen ved å justere på skiltgjenkjenningsprogrammene.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bompenger i tr.heim??
onsdag 07. desember 2016, klokken 15:53
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:25
For håpe du har rett.
Jeg ønsker ikke å lage merarbeid for noen. Men å programmere om avleserprogrammet til å ikke sende faktura til EL - EK osv er det som krever minst arbeid.
Det er mye mer arbeid å sende brikke til alle EL - EK enn kun å ta dette via avleser.
Det kjører også biler fra andre land på norske veier som har EL og EK på skiltene, men som ikke er elbiler. Dette er forklaringen jeg har fått på at jeg må ha brikke for å unngå faktura.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA