Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Øggen

#1
Model Y / Sv: Prisstigning Model Y
søndag 01. oktober 2023, klokken 13:45
Fikk høre det samme fra selger igår, at det vil komme en prisøkning. Bestillinger måtte være inne i september, altså FØR 01.10 for at det skulle gjelde pga rentekampanje osv.
Endring av pris blir mest sannsynlig ikke effektivisert før mandag.
#3
Model Y / Sv: SEXY-buttons
søndag 15. januar 2023, klokken 23:55
Kan noen forklare hva SEXY button er for noe?
#4
Model Y / Sv: Vinterkjøring med Y er utfordrende
lørdag 14. januar 2023, klokken 20:06
Sitat fra: Tai på lørdag 14. januar 2023, klokken 19:34
Sitat fra: Stig-Arne på fredag 13. januar 2023, klokken 14:56
Er desverre ingen måte å finne ut av dette på. Selv merker jeg absolutt ingenting på min Model Y.

Mitt beste forslag er følgende: Hopp over hele terrengmodusen i normal kjøring. Lær bilen og kjenne, spesielt ved regulering av hastighet med watt-pedalen. Den er litt vanskeligere å regulere hastigheten med kontra bremsepedalen, men i brunn og grunn gjør den samme jobben. Det verste man gjør er å slippe watt-pedalen helt, det er egentlig stort sett det samme som å hugge inn bremsene, og som oftest på Y`en så får man en liten sleng med bakhjulene før den henter seg inn. Og er det uvant, så er det også skummelt.
Så etter snart 7000 km med vår Model Y, så føler jeg fortsatt ett visst behov for tilvenning, men stort sett går det veldig bra nå.

Men for all del! IKKE slipp watt-pedalen brått.

Det er flott med alle velmenene forslag, jeg er sikker på at folk prøver å komme med tips om hvordan man kjører bilen. Personlig har jeg kjørt Tesla siden 2014, den første var en S med bakhjulstrekk. Den bilen hadde aldri nevneverdige problemer på glatten, og om det skulle skje kunne jeg redusere regen slik at jeg tilpasset meg føre. Model Y oppleves som nervøs og upålitelig, det skal utrolig lite til før hekken slipper. Mange refererer til at man ikke skal slippe watt pedalen brått, men det er en naturlig reaksjon om det oppstår en situasjon foran bilen. I hvilken som helst annen bil er dette ikke et problem, selv om man bremser hardt vil ikke hekken på en bil slippe på den måten bilen min gjør.
Tesla er godt kjent for å prøve å gjøre ting på sin egen måte. Noen ganger funker det, andre ganger not so much. Det eneste de trenger å gjøre er å gi oss muligheten til å redusere regen på bilen, jeg kan ikke skjønne at dette skal være så utrolig komplisert å få til?

Mye rare opplevelser eller uvørne nervøse sjåfører her, men det at ingen andre biler oppfører seg slik er bare tull. Dessuten sier du "bremser" og da går jeg ut ifra at du bruker bremsepedalen. Hva er farlig da?

Kjører mye leiebiler, og hittil VW ID4, MG Marvel er de som har sjokkert meg mest ved regenererings retardasjon, mest fordi jeg ikke hadde rukket å teste noe før det skjedde. Men mange andre agerer på samme måte. Dette skrives IKKE for å si at MY er perfekt, men.....
Husk på, det er ikke bilens feil, det er dere selv og situasjonene dere utsetter bilen for som er feilen. Lær bilen å kjenne...
#5
Model Y / Sv: Tesla Model Y gulvmatte på Skruvat
torsdag 05. januar 2023, klokken 01:51
Ikke undervurder viktigheten av høy kant på mattene. De billigste har oftest ikke høye nok kanter.
#6
Model Y / Sv: Vinduer går «på gløtt» i kulde
torsdag 05. januar 2023, klokken 01:39
Sitat fra: Kim- på onsdag 04. januar 2023, klokken 23:25
Vinduene skal gå litt ned når du parkerer i kulden, men ikke så mye

Og hvorfor det når en parkerer?
Når du åpner dørene ja, men ellers skjønner jeg ikke hvorfor de skal bevege seg noe🙄
#7
Tesla SW og AP / Sv: Summon
mandag 02. januar 2023, klokken 15:06
Sitat fra: Thalgar på mandag 02. januar 2023, klokken 10:26
Sitat fra: Øggen på mandag 02. januar 2023, klokken 09:39
Er summon tatt bort på nye biler?
Har det i appen for X'n, men ikke for YP også med enhanced.

Summon funkar ikkje på bilar utan parkeringssensorar, om det gjeld deg.

Takk, var det jeg fryktet...😔
#8
Tesla SW og AP / Sv: Summon
mandag 02. januar 2023, klokken 09:39
Er summon tatt bort på nye biler?
Har det i appen for X'n, men ikke for YP også med enhanced.
#10
Bestilling og levering / Sv: Levering model Y performance
torsdag 29. desember 2022, klokken 18:48
Sitat fra: TJGun på torsdag 29. desember 2022, klokken 18:36
Sitat fra: Øggen på torsdag 29. desember 2022, klokken 10:39
Noen som har fått utlevert Quicksilver YP hittil?
Bestilt med hvite seter, og fikk nyss i at det er muligheter før nyttår🤞🏻🤞🏻

Fikk levert QuickSilver 27 des.

Toppers👌🏻
Hvordan synes du lakk finishen var/er?
#11
Bestilling og levering / Sv: Levering model Y performance
torsdag 29. desember 2022, klokken 10:39
Noen som har fått utlevert Quicksilver YP hittil?
Bestilt med hvite seter, og fikk nyss i at det er muligheter før nyttår🤞🏻🤞🏻
#12
Bestilling og levering / Sv: Levering model Y performance
mandag 28. november 2022, klokken 21:18
Sitat fra: ELTesla på mandag 28. november 2022, klokken 13:04
Litt spent på Quicksilver jeg. Ingen som har fått vite fra Tesla om det finnes muligheter for å få bil i år?

Har quicksilver med hvitt interiør i bestilling, og nå er de observert på parkeringsplassen i Berlin👌🏻


https://youtu.be/XGEbm1ieRtU

Kilde: https://twitter.com/Gf4Tesla/status/1597092874042355712?t=D-j-_aLtK7nlpetqV8ArBg&s=19
#13
Ser litt blå/lilla aktig ut ja, men håper bare at det er belysningen i rommet/hallen den står i som gjør det. Samsvarer ikke helt med forestillingen min ennå.....
#14
Model Y / Sv: Nyttige og bra deler til Tesla model Y fra Alixpress
onsdag 02. november 2022, klokken 02:17
Ali jalla..... Finn 1 feil🙈
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Luftfjæringskompressor deaktivert - igjen
onsdag 26. oktober 2022, klokken 22:32
Neida, rett plass. Også Tesla stusser litt....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA