Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - stiAn80

#1
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 03. mars 2022, klokken 15:50
Syns de nye prisene til ohmia ikke er så verst, der jeg bor nå måtte vi betale 20k for ladeboksen og nå betaler vi 2,50 per kwh fordi strømprisene er høye så hvis vi hadde hatt ohmia så hadde jeg spart de 20k og betalt mindre for lading.
Forresten de prisene han over skrev er ikke samme som står på siden til ohmia, der står det 249 for 85kwh og 399 for 200

https://portal.ohmiacharging.no/public/pricecalculator?a=1084

Vårt sameie skrev avtale før loven med at kostnaden for ladeanlegget skal fordeles på alle beboerne gjennom en økning i felleskostnadene. Så derfor dyrere...
#2
Rettelse: fortsatt 4.990,- i etableringskostnad.
#3
Da har de endret prismodell. For vårt sameie som valgte Ohmia før endringene i loven gjelder disse månedsprisene:

249,- for 50 kWh
349,- for 85 kWh
449,- for 135 kWh
549,- for 200 kWh
599,- for 270 kWh
649,- for 335 kWh
749,- for 420 kWh
849,- for 500 kWh
949,- for 585 kWh
1049 for 670 kWh
1199,- for 835 kWh

Billig for de som kjører mye, dyrt for de som kjører lite. Ser også ut til at etableringsgebyret på 4.990,- er tatt bort.




#4
Model Y / Sv: Lakkbehandling Trondheim
fredag 06. august 2021, klokken 08:58
Enkel Bilpleie AS på Tiller. De er meget dyktige, og bruker kamikaze lakkforsegling. Søk de opp på Facebook :)
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX og Tabbert T@B 400 campingvogn
torsdag 20. mai 2021, klokken 09:12
Kjørte mye X75 (med 22") med t@b 400 på kroken i fjor sommer. Fant ut at dersom jeg la inn referanseforbruk på 550 wh/km @ 110 km/h i a Better Routeplanner så stemte dette godt for å planlegge turen.

For min del synes jeg det ble i overkant mye lading. Det hjalp selvfølgelig ikke på med 22" hjul.
#6
Polestar 2 / Sv: Klimastyring og dog mode i P2?
søndag 04. april 2021, klokken 18:35
Finnes en funksjon for å beholde klima på i 30 min etter at man har forlatt bilen. Ingen app ennå, skal komme i løpet av våren.
#7

[/quote]

Siden bortelading uansett vil være basert på antagelser, så er det vel bare å sette opp et regnestykke som er mest mulig optimistisk i eget favør? Har man f.eks lademulighet på jobb, så utnyttes vel den maksimalt?
[/quote]

Jo, men tjenesten deres blir uansett for dyr. Ikke veldig lyst til å betale opp mot 3,- pr. kW/h (som ser ut til å være ca pris de tar pr. kW/h)...
#8
Bor i et sameie som dessverre valgte Ohmia Charging som leverandør. Heldigvis har jeg en schuko- kontakt som var tilvalg på leiligheten, og jeg fortsetter å bruke denne fremfor å gå over til Ohmia.

Det jeg stiller spørsmål ved er følgende:
Hvorfor kan dere ikke være ærlige på prisen pr. kW/h? Det er rett og slett fordi dere kamuflerer noe folk har begrep på, om til noe svada som ingen har forhold til for at dere skal kunne ta dere godt betalt.

Jeg vet hvor mange kilometer jeg kjører i løpet av et år, men har mindre kontroll på hvor mange kilometer jeg lader hjemme, og kilometer jeg lader på veien. Hadde det vært kW/h hadde jeg jeg hatt mer kontroll. Hvordan tenker Ohmia å følge opp dette? Dere kan jo ikke lese fra bilen hvor mange kilometer som er kjørt? Dette gjøres også mer ullent slik at forbruker velger større pakker en nødvendig.

Se på pakkeprisene deres, få de ned på et fornuftig kostnadsnivå for forbrukeren. Slik det er nå blir det billigere å lade på hurtigladere (iallefall om man har Tesla).
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Beltevarsel i Park
fredag 15. november 2019, klokken 11:39
Har det selv. Flere som melder om det samme på TOCN sin facebookgruppe.
#10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Scheduled departure
tirsdag 12. november 2019, klokken 09:32
Testa litt i går:

Satte planlagt avreise fra jobb i går med planlagt avreise 17:00. Ladingen startet til satt tid i appen, ferdig ladet ca 30 min før avreise. Etter lading startet den forvarming av kupeen, og bilen var ladet og varm til avreise 17:00.

Når jeg kom hjem satte jeg planlagt avreise til 07:45. Ladingen var satt til å starte 22:30. Gikk inn på appen i 23- tiden, og ladingen var ikke startet. Stod i appen "lading starter 22:30". Nå når jeg dro på jobb hadde ikke bilen ladet noe som helst, og var ikke forvarmet.

På jobb har jeg 7,4 kW lader, mens hjemme bare 2,6 kW. Lurer på om dette kan ha en betydning?
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Scheduled departure
mandag 11. november 2019, klokken 12:19
Prøvde på nytt på laderen her på jobb, og nå startet landingen på tiden som sto i appen... Rart det ikke fungerer hjemme.
#12
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Scheduled departure
mandag 11. november 2019, klokken 09:54
Sitat fra: tesla73 på mandag 11. november 2019, klokken 09:46
Sitat fra: stiAn80 på mandag 11. november 2019, klokken 09:43
Har prøvd funksjonen "planlagt avreise" flere ganger uten å få den til å virke. Bilen oppgir at lading skal starte klokka xx:xx, men den starter aldri...
Høres ut som det samme jeg opplever. Jeg har en 2017 S75D. Hva slags bil har du?
Jeg har en 2018 X75D.
#13
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36.2.1 - Scheduled departure
mandag 11. november 2019, klokken 09:43
Har prøvd funksjonen "planlagt avreise" flere ganger uten å få den til å virke. Bilen oppgir at lading skal starte klokka xx:xx, men den starter aldri...
#14
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
mandag 04. november 2019, klokken 09:11
Fikk 2019.36.1 i helga til min X75D, 2018.

Inneholdt følgende:
Planlagt avreise
Automatisk navigasjon

Ikke noe oppgradering av effekt.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nye priser
onsdag 17. juli 2019, klokken 19:55
Sitat fra: Newbee på onsdag 17. juli 2019, klokken 10:28
Sitat fra: mthoring på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:17
Sitat fra: ModelS på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:47
Hva med de som skulle få luda med på kjøpet (gamle kunder) ved bestilling av performance? Nå får alle det uansett. Typisk Tesla med slike "fordeler" til gamle kunder.

Prisen på s/x performance med ludi inkludert er vel høyere nå, sammenlignet med uten ludi før endringen(?) Så kom vel uansett godt ut av det den som benyttet seg av tilbudet.


Med de nye prisene falt fordelen med gratis Ludicrouse for eksisterende mod S kunder fra 99.000 til 72.000. Før endringen kostet Performance 873.000. Fremdeles en grei deal, selv om en det man får kun er SW.

Er det fortsatt rabatt for eksisterende eiere på de nye prisene?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA