Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elrey71

#1
Twizy / Sv: Erfaring med originale vinduer til Twizy?
fredag 18. mai 2018, klokken 08:00
Jeg har de originale og er fornøyd. Det går fint å se ut av de, men det er ikke som glass. Har modifisert de litt, som gjør at det er mindre trekk (http://lavietwizy.blogspot.no/) Endel andre løsninger er nok bedre kvalitet. Den store fordelen ift andre løsninger er at det tar 30 sek. å ta de av og 60 sek å ta de på igjen. Mye skiftende vær her....
#2
Twizy / Sv: Vinterdekk til Twizy
tirsdag 14. november 2017, klokken 08:58
Da har det gått litt for fort på verkstedet - bytt om!
#4
Nei, det er litt mer sammensatt. Anbefaler å lese på http://forum.evowners.com/c/twizy.
Mange tråder ang. bremsene og anbefalte tiltak. Har selv kjøpt rustfrie stempler til fremre caliper, men ikke byttet ennå.
#5
Vanskelig å si. Jeg bruker min nesten daglig. Generelt er vel bremsene et svakt punkt. Tror ikke du får kjemperegning hvert år.
#6
Skal vare lenger enn et par tusen km, men det er en slitedel, så garantien gjelder ikke i 5 år.... Endel twizy har stått lenge på lager og bremsene / caliper har "satt seg". Jeg betalte ikke regningen, men kommer til å ta vedlikehold / bremsebytte selv.
#7
Zoe / Sv: Regnsensor ZE40
tirsdag 29. august 2017, klokken 09:46
Min er både treg og kjapp, varierer alt for mye. Må justere hele tiden... R240
#8
Jeg har hatt min litt over et halvt år og kjørt nesten 6000km. Billig i drift, men bremsene er en mulig storutgift i et ellers billig bilhold. Hvis du ikke skrur noe selv hadde jeg vært skeptisk. Det ville kostet 2000,- bare å bytte klosser bak (utslitt / byttet etter 2300 km, men har holdt seg bedre nå). Enkel jobb å gjøre selv og koster ca. 350,- i deler. Jevnlig demontering og rengjøring / oppsmøring av bremsene og caliper er lurt. Da holder nok bremseskivene lenger.
Mener jeg fikk beskjed om at årlig service kostet 3000,- men håper jeg har hørt feil, høres alt for dyrt ut.
Ellers billig og miljøvennlig moro.
#9
Twizy / Sv: Bytte bremseklosser / skiver ?
mandag 19. juni 2017, klokken 07:50
Ser på evforum;http://forum.evowners.com/t/new-discs-and-pads-fitted-and-mot/2376 , at skiver bak koster 110 £ / side, så prisene må jo ha gått ned kraftig / bør være mulig å få billigere...
#10
Twizy / Sv: Hvem som forhandler tilbehør til Twizy?
mandag 29. mai 2017, klokken 09:16
Renault har "ryggsekk", varme / trekk til beina, lydanlegg, vinduer. Sjekk tråden "Twizy ekstrautstyr og gadgets"
Anbefaler http://forum.evowners.com/c/twizy
#11
Twizy / Sv: Vinduer til Twizy
onsdag 10. mai 2017, klokken 07:40
Jeg har de originale - med modifisering fra "Renault windows improvement kit" og "back wind deflectors" (http://lifeintwizy.blogspot.no/) - funker meget bra i mange minusgrader. Fjerner mye av trekken foran og bak. En fordel med originalvinduene er at det tar ett min. og ta av / på. Lifeintwizy / Christian Dehais lager også vinduer for salg; Twizy Axis, så da har du en mulighet til...
#12
Twizy / Sv: Bytte bremseklosser / skiver ?
lørdag 08. april 2017, klokken 21:44
Jeg har nettopp hatt min inne for å bytte bremseklosser, etter skrapelyd som avslørte at indre bremsekloss bak var helt nedslitt, metall mot metall. Etter 2300 km! Visste at bremsene er et problemområde, men fikk litt sjokk..... Ytre bremsekloss var helt fin. Her gjelder det å følge med.... Prisen du nevner for skivene er bare idioti. Ser at bremseklosser er rimelige og veldig lett å bytte selv. Men problemet er nok heller caliper som henger. Kan du få det på garanti? Har ikke selv sjekket priser på skiver.
Anbefaler ellers "http://forum.evowners.com/c/twizy"
#13
Twizy / Sv: Twizy ekstrautsyr og gadgets
tirsdag 24. januar 2017, klokken 09:02
Har følgende utstyr:

Twizy original ryggsekk til å feste i baksetet – ganske bra plass oppi der.

Originalt trekk til å ha over beina fungerer utrolig bra i kulda – stopper nesten all trekk, er formsydd og varmt. Kjøpte gummimatte (http://www.ebay.com/itm/190839309298) som passer perfekt under gass / brems – stopper trekk fra styrestammen.

"Renault windows improvement kit" (http://lifeintwizy.blogspot.no/) – en pakning til å tette i front av sidevindu; når en i tillegg bøyer fremre del av originalvindu fra renault litt inn er det praktisk talt slutt på mye av trekken som kommer inn der og vinduene har helt sluttet å klapre.

2 trinns varmesete fra Jula.

Alt dette gjør at det eneste ekstra jeg har på meg nå om vinteren er hansker og trekker hetta fra jakke over hodet. Testet ned til -10. Joggesko og tynne treningsbukser, samme som når Zoe brukes. 13 km til jobb.

Rustfrie stempler fra alexakos (ebay) kjøpt inn, men ikke byttet. Det samme med Mobil ojle til reduksjonsgiret.
#14
Zoe / Sv: Hva inngår i installasjon av lader?
fredag 30. desember 2016, klokken 15:50
Det er individuelt, ikke sikkert du trenger hurtigere enn 3,6kw. Og ja, det blir jo dyrere.
Hvis du får lagt opp kurs som du senere kan bruke til 11kw er jo det en god løsning.
Har i praksis ikke ofte bruk for 11kw, men veldig kjekt akkurat de gangene.
En annen litt kjedelig løsning med podpoint er at type2 kabelen må ut og inn av bilen hele tiden hvis du trenger den andre ladesteder.... Kjøp evt en til så ligger den alltid klar i podpointen når du kommer hjem.
Uansett blir du helt sikkert fornøyd!
#15
Zoe / Sv: Hva inngår i installasjon av lader?
torsdag 29. desember 2016, klokken 22:46
Vet ikke hvilket lademønster du kommer til å ha, men for de fleste er kjapp hjemmelading mye viktigere. En 11kw ladestasjon koster vel fra 5000, pluss elektriker. Ingen tvil om hva jeg hadde valgt...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA