Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ovev

#1
e-up! / Sv: skifte av tannstang på garanti
torsdag 25. januar 2024, klokken 22:06
Sitat fra: ovev på onsdag 20. desember 2023, klokken 10:56Utsatt fra 06.11.23 til 24.11.23 så til 04.04.24!! :(
Framskyndet til 29.01.24 :+1:
#2
e-up! / Sv: skifte av tannstang på garanti
onsdag 20. desember 2023, klokken 10:56
Utsatt fra 06.11.23 til 24.11.23 så til 04.04.24!! :(
#3
Sitat fra: ovev på søndag 21. mai 2023, klokken 19:37
Sitat fra: gjobjo på mandag 15. mai 2023, klokken 20:43Har de startet med graving/montering på Stord? noen nyheter derfra?
Ingen graving ennå. Tesla har nettopp fått konsesjon til å sette opp en nettstasjon av NVE. Langsiktig avtale med grunneier Stord Kommune er også inngått. Ref Sunnhordland.no (bak betalingsmur)
Nå har graving startet på Stord.
#4
Sitat fra: gjobjo på mandag 15. mai 2023, klokken 20:43Har de startet med graving/montering på Stord? noen nyheter derfra?
Ingen graving ennå. Tesla har nettopp fått konsesjon til å sette opp en nettstasjon av NVE. Langsiktig avtale med grunneier Stord Kommune er også inngått. Ref Sunnhordland.no (bak betalingsmur)
#5
Sitat fra: Autowinder på søndag 12. februar 2023, klokken 11:45
Sitat fra: førategangtesla på søndag 12. februar 2023, klokken 11:16
Bilen er bred og romslig med god bagasjeplass. Jeg veier litt over 90 kg og er nærmere 190 høy, benplass og takhøyde vil du aldri få problemer med, setet passer meg fint, men jeg må ikke være særlig mye bredere over ræva før sitteputen kan bli noe trang. Så derfor er det nok ikke dumt å ta en prøvetur om du vurderer model y.
Det ble tidligere sagt at ved prøvekjøring mister man angrefrist, så bli med en annen som prøvekjører og bytt på.
Er det slik ennå? Blir man nektet angrerett hvis man prøvekjører? Skal prøvekjøre en gang neste uke, men tror jeg står over hvis jeg mister angreretten.
#6
ID. Buzz / Sv: GTX-versjon
tirsdag 21. juni 2022, klokken 14:06
Her:

The success of the ID.4 GTX and ID.5 GTX confirms our strategy of positioning the GTX brand independently. Both models in their respective series have installation rates of almost 40 percent," says Silke Bagschik, Head of Sales and Marketing for the ID. family. "We will continuously expand this brand and offer a GTX variant for every ID. model in future – from the ID.3 to the ID. Buzz
#7
ID. Buzz / GTX-versjon
tirsdag 21. juni 2022, klokken 13:52
#8
ID. Buzz / Sv: Pris på ID Buzz
lørdag 14. mai 2022, klokken 19:33
Fikk mail fra VW Nyttekjøretøy. Priser på både personbil og varebilutgave vil offentligjøres 20. mai på nettsidene deres, med start bestillinger 23. mai. Regner med det er kun priser på bakhjulstrekkerne som kommer da.
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
søndag 12. desember 2021, klokken 21:07
His strømprisen blir høg nok må nettleverandør da måtte betale kunden siden tilbakebetalingsbeløpet blir høgere enn nettleien. Jeg prøvde kjapt å regne på det for eget forbruk og fant ut at med en strømpris på 200 øre blir tilbakebetalingsbeløpet omtrent lik med nettleien.
#11
e-up! / Sv: Barneseter i e-Up (bakovervendt/forovervendt)?
fredag 22. oktober 2021, klokken 17:10
Vi har (av og til) bakovervendt barnesete i e-upen vår. Dette er montert på passasjersiden og ca 5cm fra bakseteryggen. Det går greit, men det blir lite benplass igjen i forsetet. Jeg sitter da med knærne nesten i hanskerommet. Jeg er 184.
#12
Elbilen i Samfunnet / Sv: FRP mater død hund - fossilbil i 2025
søndag 20. juni 2021, klokken 09:12
Jeg vurderte å bytte til elbil som trekkbil for vogna vår, men det er fortsatt for tungvint og tidkrevende. Problemet er først og fremst måten de fleste ladestasjonene er utformet på. Vogna må kobles fra hver gang det skal lades, og det må lades ofte.
Hva om man vil nedover i Europa med vogn? Få ladestasjoner og vanskelig å få betalt. Nei, diesel er nok fortsatt best til slik bruk. Tviler sterkt på at det vil endre seg mye på bare 4 år.
Tyske Auto Motor und Sport har testet kjøring med campingvogner:

https://motor.no/audi-campingvogn-e-tron/sa-mye-kortere-gar-elbilene-med-campingvogn/189948
#13
Tidlig høst kjøring med gode temperaturer kjørte jeg 270km på en lading på en tur med et par korte stopp. Vinterstid er rekkevidden ca 200km (2 turer på 100km). Ved småkjøring vinterstid ca 130km.
#14
Hei
126km rekkevidde høres lavt ut, men oppgitt rekkevidde er basert på de siste kilometer med kjøring. Se heller på tilgjengelig batterikapasitet. Husk også at fart og vær og vind har mye å si på forbruket.
Du kan nok bare glemme å få 40kW lading. Det er oppgitt under absolutt ideelle forhold (25-30 grader, nesten tomt og varmt batteri) og er kun toppeffekt. Snitteffekt vil være lavere. Siste hurtiglading jeg hadde på E-upen ga kun 19,5 kW i snitt, fra 37-73% og ca -5C. Batteriet var da kaldt (kun kjørt et par mil)
#15
Mii electric / Sv: Dekkskifte - SEAT Frii
torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:11
Jeg har jekk i min nye E Up.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA