Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - moonbuggy

#1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
mandag 25. mars 2024, klokken 12:39
Sitat fra: daktari på mandag 25. mars 2024, klokken 12:20Da burde den strengt tatt vært registrert som 4-seter. Kanskje start en sag hos Vegvesenet? 70 kg mer egenvekt enn oppgitt i vognkort er kanskje utafor det som er ok?
Greit at du generelt er misfornøyd med bilen, men etter min mening er forskjell egenvekt mellom vognkort og bil, uten særlig betydning. I praksis blir det aldri sjekket og er ellers av liten betydning....
#2
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 Facelift 2025
fredag 22. mars 2024, klokken 16:15
 :+1:
#3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 Facelift 2025
fredag 22. mars 2024, klokken 13:05
Når får du bilen ?
#4
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Rekkevidde vintertistid
torsdag 21. mars 2024, klokken 12:22
Skuffet over Hancock sommerdekk. Byttet fra vinterdekk i går. Merkbart dårligere forbrukstall på standardturen under like forutsetninger. Normalt bør vel sommerdekk ha bedre rullegenskaper enn vinterdekk?
#5
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
tirsdag 19. mars 2024, klokken 14:09
Avtagbart hengerfeste m/alt veier endel (15-20kg). Bilens Nettovekt er vel med sommerdekk, helt ren og uten understellsbehandling(?).
Understellsbehandling veier noen kg. I tillegg kommer smuss og dritt og ikke minst andre ting man ikke regner med som f.eks. spylerveske osv + småting i hanskerom etc....
#6
Sitat fra: daktari på fredag 08. mars 2024, klokken 08:27Det som er mest interessant her er at VAG har konstruert batteriet slik at det kan fikses på lokalt verksted. Ikke alle andre merker gjør det. Dette må jo senke reparasjonskostnadene.
Vanskelig å tenke seg i høykostlandet Norge. Skulle gjerne sett prisen på reparasjonen over....
#7
Sitat fra: Klykken på onsdag 06. mars 2024, klokken 11:15Helt hinsides holdbar og by far det mest økonomiske kjøretøyet jeg noensinne har eid! 10/10 :)
Bemerkelsverdig bra til å være 1. EV forsøk (etter miniene i California).
Software som bare funket fra dag 1, og med robuste batterier med tanke på hyppig 100% lading. Men, du har vært heldig med ditt eksemplar. Det er bare å se på alle bra i3 som har blitt skrotet etter dyre feil på bl.a. kompressor m/ følgeskader.
#8
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Sjekk om din bil har tilbakekalling
lørdag 02. mars 2024, klokken 12:13
Hva er tull og tøys?
Det som referes her, er servicebulletiner "Update VCU control unit, IONIQ 5 (NE EV)
Valid until: November 3rd, 2025
Campaign code: 20D123

Update ICCU control unit and replace ICCU and fuse if necessary
Valid until: March 14, 2026
Campaign code: 30D079"
Hvor viktige disse er, er vanskelig å vite. Når man ringer merkeverkstedet får man beskjed, joda disse bør utbedres og tid avtales. Da skal man selvfølgelig ikke måtte lete opp dette opp selv på en tysk side, eller være avhengig av service på merkeverksted for å finne ut dette.
#9
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Sjekk om din bil har tilbakekalling
fredag 01. mars 2024, klokken 13:34
Dette er vel i grenseland ulovlig fra Hyundai?
Man plikter vel å gjøre oppmerksom på rettelser på bilen fabrikken selv initierer(gratis), uansett hvor man ellers velger å utføre service. M.a.o. kjøper skal ikke selv behøve å lete opp eventuelle aksjoner på sin bil.
Uansett dårlig kundebehandling av Hyundai...
#10
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Adaptiv cruise
torsdag 08. februar 2024, klokken 19:56
Når man har skiltlesing, så burde man bare helt droppe skiltdatabasen fra navigasjonssystemet.
Det er utrolig frustrende når navigasjonsdatabasen "overrider" sist leste fartsskilt...
Jeg forstår at det kan være et "lite problem" før første skilt leses, men det er bagatellmessig i forhold til ulempene med feil i databasen, som skaper utallige "problemer" under kjøring...
#11
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
torsdag 01. februar 2024, klokken 15:43
Hva skjedde i NAFs vintertest?
Relativt lite effektiv og kort rekkevidde. Noe skurrer...
#12
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Trådløs Android Auto og Apple Car-Play
fredag 26. januar 2024, klokken 13:13
Hvorfor trådløs, når kabel er så mye raskere?
#13
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
tirsdag 16. januar 2024, klokken 16:32

Det kunne vært verre!
Sjekk denne ut ved gear shifter stuck i park.
#14
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
tirsdag 16. januar 2024, klokken 13:26
Hvorfor koding her?
Har det med batteribytte å gjøre? Selve girvelgeren er vel bare en simpel bryter som ikke burde kreve koding(?)..
#15
Jeg er nyskjerrig og antar at software limit av kapasitet går på cellenes spenning på topp?
Når jeg sjekket mitt batteris helsesjekk bmw i3, så falt toppspenningen på batteriet i takt med degradering.
M.a.o. tar det vel lang tid før et sw.limit batteri begynner å degradere?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA