Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - kajh

#1
Hei

Jeg har en e-golf FL300. Jeg har satt opp avgangstid med lading hver dag klokka 06:00 og med nattrøm fra 23:00 til 06:00. Dette har virket helt fint i flere år. Når jeg kobler bilen til laderen hjemme har den grønne lampen begynt å blinke og bilen er fulladet om morgen.

For noen uker siden skulle jeg være flink og smøre silikon på gummilisten rundt ladeluken. Jeg brukte en silikonstift for gummilister som jeg kjøpte på Biltema. I den forbindelse kan jeg ha sølt silikon noe sted jeg ikke skulle ha gjort, uten at jeg var klar over det.

Etter jeg gjorde dette har utsatt lading sluttet å virke. Jeg vet jo ikke om dette er relatert. Det kan jo være helt tilfeldig, men uansett ville jeg nevne dette med silikonen.

Jeg har ikke endret noe i ladeoppsettet i bilen og jeg har sjekket at det står slik det gjorde.

Det som skjer nå når jeg koblet bilen til laderen er at den grønne lampen lyser fast men dashbordet (og WeConnect appen) viser at bilen ikke lader.

Hvis jeg trykker på knappen ved ladeporten for å starte lading med en gang begynner den å lade og lader som den skal. Hvis jeg ikke trykker på denne knappen, er ikke bilen blitt ladet i løpet av natta.

Jeg har testet med 2 ulike ladekabler med samme resultat.

Noen her som har noen tanker om hva dette kan skyldes og mulige løsninger på dette?

Takk for hjelpen!

-Kaj :)
#2
Hei

Er det noen her som vet om Oslo kommune sine ladeplasser på Tjuvholmen i Oslo (Filipstad P-plass) med 34 plasser er operativ nå? Jeg spør fordi jeg kjørte fordi der for noen uker siden, og da så området stengt ut.

Takk for hjelpen!

:)
#3
Hei

Takk for all god hjelp her tidligere! :)

Jeg har en 300km eGolf og en Keba P30 ladestasjon som er koblet til 32A 230V.

Maks ladestrøm i bilen står til "maks". Når jeg kobler den til ladestasjonen begynner den å lade og når jeg har ca halv tank rapporterer den om at gjenstående ladetid er ca 2,5 timer, og det stemmer jo bra med lading på 32A.

Så stiller jeg maks ladestrøm ned til 10A i bilen, men gjenstående tid endres ikke. Det tolker jeg som at bilen fortsatt lader med 32A selv om jeg har stilt den ned til 10A. Jeg har prøvd både å stille dette med å sette avgangstid med et ladested som skal lade på 10A samt og stille dette ned under "lade nå" innstillingene i bilen, men samme resultat begge ganger.

Jeg har ikke mulighet til å justere noe på selve ladeboksen.

Er det bilen eller ladeboksen sin feil når redusert ladehastighet ikke respekteres? Med andre ord, skal jeg ta kontakt med bilforhandler eller de som installerte ladeboksen angående dette?

Takk for hjelpen!

-Kaj :)


#4
Ladeplasser og ladekabler / Hvordan finne 7,2kW laderestasjoner
torsdag 15. juni 2017, klokken 00:00
Noen her som vet om apper/søketjenester for ladestasjoner hvor man har mulighet til å søke etter 7,2kW ladere?

Kan være interessant blant annet i forbindelse med nye eGolfen som jo kan utnytte dette.

:)
#5
Er det noen ulemper med Clever fri (faktura) i forhold til Clever kontant (forhåndbetalt)?

Jeg spør siden jeg ser mange sier det er lurt å ha Clever forhåndsbetalt kort hvis man skal kjøre endel i Sverige eller Danmark, men ikke nevner Clever fri.

Se http://clever.nu/kop-laddkort/

Takk!

:)
#6
Hei

Er det noen her som har strømavtale med Fortum og vil verve meg? Da får vi kr 500 i rabatt begge to.

Se http://www.fortum.no/privat/verv-deg-glad/

Beklager at denne postingen er litt off topic.

:)
#7
Ladeplasser og ladekabler / God hjelp hos Circle K i Sandvika
lørdag 05. november 2016, klokken 00:51
Jeg har lånt en eGolf fra Avis i en måned for å se om jeg trives med eGolf. Idag prøvde jeg for første hurtigladig hos Circle K i Sandvika. Det viser seg at det ikke er mulig å starte lading via applikasjonen eller sms, men man må inn å betale. Dette skyldes i følge de som jobber på stasjonen en feil i ladestasjonen som skal rettes.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg vil skryte av de ansatte på denne stasjonen. Jeg fikk ikke bilen til å lade selv om jeg gjorde ting etter oppskriften. Etter å ha prøvd selv noen ganger fikk jeg hjelp av en av de ansatte som heller ikke fikk det til. Etterhvert var alle de 3 ansatte engasjere i saken og etter ca 20 minutter fikk vi bilen til å lade, og alle var glade!

Man får forøvrig hvert 5. kvarter med hurtiglading gratis hvis man er medlem i Circle K EXTRA Club.


-Kaj :)
#8
BMW i3 / Kjøreegenskaper på vinterføre
lørdag 01. oktober 2016, klokken 16:45
Hei

Jeg vurderer å kjøpe en ny BMW i3 og lurer på hvordan kjøreegenskapene er på vinterføre.

Er det noen her som vil dele av sin erfaring?

:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA