Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - .Andre

#1
e-Golf / Biltur på over 2000km med e-Golf 24kW
mandag 24. juli 2017, klokken 13:12
Nå har vi nylig hatt årets ferie i e-Golf. Turen gikk fra Bergen og oppover vestlandskysten. Kjørte via Førde, Gamleveien over Strynefjellet,  Geiranger, Trollstigen, Atlanterhavsveien, Hamar og Karlstad i Sverige og tilbake til Bergen. Totalt et sted mellom 2000 og 2200 km på en uke. En fantastisk tur. Det går overraskende fint å kjøre på tur med e-Golf 24kW. Det er godt utbygd med hurdigladere nå.

Rekkevidden på rundt 16 mil er ikke noe hinder for å reise på tur, det krever kun litt ekstra planlegging. E-Golf er en fantastisk bil å reise på tur med. Vi ladet til maks 80% på ladestoppene hele veien.   
#2
e-Golf / Kart navigasjon
søndag 09. juli 2017, klokken 14:15
Er det noen som vet hvor man får de nyeste kartene til navigasjonen?
Har en 2016 e-Golf.
#3
e-Golf / Langtur med e-Golf
mandag 05. juni 2017, klokken 16:08
I sommer skal vi kjøre fra Bergen til Geiranger og Trollstigen og videre til Karlstad i Sverige. Har eGolf med 190km rekkevidde.
Det er en distanse jeg ser kan bli et problem. Det er Åndalsnes - Otta via Dombås som er 152km. Er det noen som har kjørt den strekningen med E-Golf?
Jeg lurer på om det enkleste er å kjøre tilbake til Geiranger fra Trollstigen og ta Rv 15 mot Otta. Der er det en Grønn Kontakt lader.

Jeg vet at det er to Artic Roads ladere på den strekningen men det skjer ikke at jeg betaler 260 for en lading. Er vi heldig har Grønn Kontakt montert laderen sin mellom Åndalsnes - Otta før vi skal reise. 
#4
Model S 2013 - 2022 / Prisutvikling Model S
lørdag 10. oktober 2015, klokken 09:09
Jeg venter i spenning på Model 3 som skal lanseres i mars 2016. Har kjøpt meg en eGolf i mellomtiden. Kjøre fossil er ikke aktuelt.
Når Gigafactory er ferdig er det sakt at batteripisene vi falle. Batteriet i Model S koster ca 300K (rett meg hvis jeg tar feil), noe som ca halve prisen på bilen.

Tror dere at prisene på ny Model S vil falle i takt med at batteriprisene faller?
Eller er tanken at Model S skal være i øvre prisklasse og Model 3 skal være for massemarkedet?

Kan godt hende det blir en brukt Model S istedenfor Model 3 når den tid kommer.
#5
e-Golf / Spørsmål angående vedlikehold
mandag 27. juli 2015, klokken 22:57
Jeg hentet min E-Golf for nesten 14 dager siden. Dette er min første nye bil og jeg ønsker derfor å holde den skikkelig.

Det jeg lurer på er hvordan jeg best mulig holder lakken fin.

Holder det å polere den et par ganger i året, eller er det noe mer jeg bør gjøre?
Jeg tenker å spyle av bilen med høytrykkspyler ca en gang i uken og vaske den for hånd innimellom etter behov.

Har dere noen produkter å anbefale?




#6
e-Golf / Lading til 80%
torsdag 16. juli 2015, klokken 12:52
Jeg hentet E-Golf igår, er veldig fornøyd til nå.
Jeg har hørt at det er lurt å lade bilen til kun 80%. Er dette riktig?
Man har jo ikke hele batteriet tilgjengelig slik at man aldri lader det 100%. 100% i bilen er vel rundt 85-90% av batteriet? Jeg syntes derfor det høres rart ut at det skal ta skade av å lade til 100%. Noen som vet noe om dette?

Hvordan stiller jeg inn at bilen skal stoppe lading på 80%?
#7
Tesla / Vurderer Tesla
tirsdag 12. mai 2015, klokken 19:00
Hei

Jeg kjører idag en Volvo V50 1.6D. Jeg vurderer å kjøpe meg en Tesla. Jeg har fått invilget lån slik at jeg kan strekke meg til maks 500k.

Jeg tenker da at jeg har tre muligheter:

1. Kjøpe Model S 60 kWh som nå ligger under 500k i pris.
2. Vente til Model S 85 kWh kommer under 500k
3. Kjøre Volvoen en stund til og se hva som skjer med Model 3 til neste år.

Jeg heller litt mot punkt 3. Model 3 virker spennende og til en litt rimeligere pris enn Model S. Det er kun Tesla som er aktuelt når jeg skal bytte til el-bil blant annet pga superladerene de bygger ut og rekkevidden.

Hva ville dere gjort i min situasjon?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA