Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - nilsen_79

#1
Skoda Citigo iV / Forvarming uten at kabel er tilkoblet.
torsdag 17. desember 2020, klokken 20:58
Min far har fått seg en ny Citigo.
Han har kun Skoda connect appen. Er det mulig å forvarme kupe uten at kabel står i ladeboks? Han får en melding om at bilen må være tilkoblet ladeboks.
#2
Kjøpe elbil? / Liten elbil med firehjulsdrift. Kommer det?
onsdag 18. september 2019, klokken 09:52
Innen to-tre år skal jeg bytte ut i3en.
Er ute etter en liten bil med firehjulsdrift. Har ikke sett en eneste bil i den kategorien som kommer de neste par årene.
Det perfekte hadde vært en i3 med drift på alle fire.
Noen som vet om det kommer noen på markedet fremover med drift på alle fire? Model 3 og Y blir for store. Dette skal være bil nr. 2.
#3
i-Pace / Matrix lys fungerer ikke
lørdag 31. august 2019, klokken 09:03
Det er på utenlandske forum beskrevet at flere biler utlevert siste to måneder ikke har fungerende Matrix LED-lys. Man velger i lysmenyen adaptive/dynamiske lys (ikke automatiske), slik man skal gjøre når man har Matrix lys. Dette medfører ingen lysende autolampe nede  til høyre i skjermen ved speedometeret. Matrix led lys fungerer da ikke. Velger man automatisk i lysmenyen, er det kun autoblending av hele lyset(slik det er hvis man ikke har Matrix lys). Man får også da opp at det lyser auto nede til høyre ved speedometeret. Å vri og dytte på lysstaken har ikke noe å si.

Mitt spørsmål er om de som har fått levert ut bil siste par måneder har fått sjekket om Matrix led lys fungerer som det skal. Har jo vært en lys årstid siden disse bilene ble utlevert.
#4
i-Pace / Deezer eller Spotify uten tilkoblet telefon?
tirsdag 18. juni 2019, klokken 08:54
Er det mulig(med installert datasim) å spille musikk fra Deezer eller Spotify uten at mobiltelefonen er tilkoblet bilen på noen som helst måte? Og hva med TuneIn? Altså at man trykker på skjermen i bilen som på Tesla.
#5
Lade hjemme / Valg av ladestasjon uten B-vern.
mandag 06. mai 2019, klokken 13:33
Skal gå til innkjøp av ny ladestasjon. Tesla wallconnector tok kvelden. Har 230V IT med 32A 3-fas ut til der ladestasjonen skal stå. Har B-vern i sikringsskapet. Har således ikke bruk for ladestasjon med innebygget B-vern. Hvilken bør jeg velge, og kan jeg evt. velge en med innebygget B-vern, selv om jeg allerede har det i sikringsskapet? Jeg vil ikke ha Tesla sin.
#6
Lade hjemme / Easee og lading av i-pace og i3
lørdag 04. mai 2019, klokken 08:09
Hvordan bør Easee settes opp for å lade Jaguar i-pace og BMW i3? Jeg har 230V IT-nett. Mulighet for 32A. Bør den installeres som 3-fas eller 1-fas, og hvilken ladekabel bør jeg kjøpe(1 eller 3-faskabel)? Sette den opp som 3-fas og bruke 1-fas kabel?(får jeg i såfall 32A?)
Jeg vet fra før at i3 94 Ah ikke kan lades med Tesla wallconnector når den er koblet som kvasi 3-fas.
#7
EQ / Storkunderabatt
onsdag 17. april 2019, klokken 14:32
Noen som har hørt noe om storkunderabatt? Har 8% rabatt på Mercedes personbiler og ekstrautstyr (etter moms og avgifter). Spent på om dette også gjelder EQC, selv om det også er en personbil.
#8
Har kjøpt feriehus med skrusikringer. Hovedsikring på 25A.
Inntakskabel(kabel frem til husvegg) ble fornyet for noen få år siden.
Fra inntaket er det en ca 15 meter lang 10 kvadrat pfxp-kabel som ligger fritt(med klemmer) langs en bjelke på loftet og går ned gjennom taket til sikringsskapet. Har planer om å bytte ut alle skrusikringer med jordfeilautomat. Håper også på å få byttet ut hovedsikring til 50A.
I tillegg må jeg få meg ladestasjon. Ønsker egentlig ikke i denne omgang å legge ny kabel fra inntak til sikringsskap. Tenkte å legge ut ny kabel med 32A til garasjen(3 meter fra sikringsskap). Bestille Easee ladeboks med pulse(denne kommuniserer med hovedsikring, og justerer uti fra totalforbruk). Planer om å lade i3 og Tesla de neste årene.
Mine spørsmål før jeg kontakter elektriker er:
Høres opplegget greit ut? Og er det 1-fas eller 3-fas anlegg jeg har? Se gjerne bilder.
Takk for svar.
#9
Model X 2014 - 2022 / Kjøpe Model X nå, eller vente?
fredag 08. februar 2019, klokken 13:27
Vurderer å kjøpe en inventory Model X 100. Rabatt på 50000 kr og rente på 1.25%
Kort leveringstid, men har ikke så veldig hast egentlig. Er jo en del rykter om oppgradert ladeport og kanskje kanskje nye batterier allerede i april. Noen som har tips? Slå til nå? Vente å se om det blir større rabatt på inventory etterhvert? Avvente til April for evt. kjøpe nye da?
#10
Vet det er mange som ikke følger Tesla sine anbefalinger hva gjelder serviceintervall fordi garantien uansett gjelder.
En del tar ikke service i det hele tatt. Noen tar på 40000 og 80000. Tesla anbefaler hver 20000 eller en gang i året.
Har Frende forsikring. I vilkårene står det at man skal følge produsentens anbefalte serviceintervall for at forsikringen skal gjelde.
Noen som har tanker rundt dette?
#11
Hyundai Ioniq / Ladeboks
onsdag 23. november 2016, klokken 21:09
Vurderer sterkt Ioniq. Kan den lades med Tesla Wall Connector uten bruk av overgang e.l. Har 230v trefas IT-nett.
#12
I vinduet som på andre biler, eller kan den gjemmes noe sted?
#13
Kjøpe elbil? / Hvilke lademuligheter har jeg hjemme? (se bilder)
fredag 14. november 2014, klokken 11:57
Vurderer å legge inn bestilling på Tesla 85kWt.
Nylig kjøpt hus bygget i 1989 av en som er meget glad i strøm.
Er usikker på hvilke lademuligheter jeg har, eller kan få.
I garasjen er det en blå 4-pin stikkontakt 16A.
Prøvd å lete litt rundt på nett, men blir noe forvirret. Legger ved bilder av sikringskapet og blå kontakt.
Takknemlig for svar.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA