Ble veldig overrasket når jeg testet ut ioniq 6. Kjørte direkte sammenligning rundt i og utenfor Stavanger med min i3 og så med ioniq 6. Jeg brukte samme oppsett. Laveste varme i sete, 18 grader i kupe, og varme i ratt for Ioniq 6.
Snitthastighet rundt 60km/t, noen strekk med 90km/t, i byen lavere.
Snittet på i3 ble 12.9 kwt/100 km for den 60km lange runden i sur østavind og 5 grader.
Den større og tyngre ioniq 6 gjorde runden med utrolige 12.0 kwt/100km.
Jeg visste jo at ioniq 6 har bra tall i høye hastigheter, men trodde i3 ville slått den enkelt med blandet kjøring.
Dengang ei. Ingen av bilene var klimatisert før tur. Begge sto ute i noen timer i samme temperatur før stert.
Jeg forstår nesten ikke at det er mulig....
Snitthastighet rundt 60km/t, noen strekk med 90km/t, i byen lavere.
Snittet på i3 ble 12.9 kwt/100 km for den 60km lange runden i sur østavind og 5 grader.
Den større og tyngre ioniq 6 gjorde runden med utrolige 12.0 kwt/100km.
Jeg visste jo at ioniq 6 har bra tall i høye hastigheter, men trodde i3 ville slått den enkelt med blandet kjøring.
Dengang ei. Ingen av bilene var klimatisert før tur. Begge sto ute i noen timer i samme temperatur før stert.
Jeg forstår nesten ikke at det er mulig....