Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dorb

#1
Hei hens

Veldig bra.
Har sendt deg PM, sms og ringte.  :) :+1:
#2
Stor takk til Caspar for utlån av Actia, fant da ut at det det var en feil: viser Permanent feil : Forlading kond.= Tid Overskredet ...
System fault. service required

Har fremdeles behov for diagnoseverktøy, denne gangen må den kjøpes for en trenger en slik sak konstant om en skal fortsette med denne hobbyen, så om det er noen som har eller vet om noen som besitter en slik uten å ha bruk for den hadde jeg blitt glad  :).

Mvh. Tormod i Sarpsborg
#3
Hei cra

Veldig bra!
Har sendt deg en PM

Hilsen en Nordmøring i Særp.  :+1:
#4
Takk Caspar

Thinken er blå, morsomt når en får det til og har kommet lengre, dette med stor hjelp ved å lese på dette forumet. Synd om slike biler blir borte pga. utilgjengelig testutstyr. Jeg har nok bare kjørt i underkant av 15 mil, så batteriet har nok ikke blitt sjekket av forrige eier skulle jeg tro. Den hadde en oppgitt rekkevidde på 4 mil, så dersom jeg får fikset dette regner jeg med å få øket rekkevidden på det gamle batteriet. Den står og koser seg i sola, men helst vil den rulle på veien og vise seg fram.  :)

Det er nok noen som har utstyr for sletting av feilmeldinger og kan kjøre et godt stykke med hovedbil for å låne/kjøpe noe slikt. Østfold, Akershus, Vestfold, Oslo og Hedmark for å nevne noen.

Dette kan bli en ny hobby for meg og morsomt å se at andre har hatt gleden av å løse opp i slike gåter.

Spent.  :+1:
#5
Takk for svar Elmo

Har sett innom der tidligere, men ikke lest alt. Mye bra der, men er det slik at en må ha diagnoseverktøy for å nullstille før en kan gå videre med en eventuell servicelading?

Feilmeldingen vil ikke forsvinne selv om en gjør det riktig?

Det høres litt merkelig ut at en skal kjøre med elbilen ned til 40% og så lade den opp til ca. 100% i den tilstanden batteriet har i dag, kanskje mangle 13 - 16 liter vann, men jeg kan ta feil.

Det er morsomt å lære seg dette, men her står jeg altså fast, uten diagnoseverktøy?

Hmm.  8)
#6
Er det noen som har diagnoseverktøy som passer for Think Classic mod. 2001 Type PIV 4? Enten utlån eller for salg. Original Actia tester, Nicometer. eller lignende.

Er ny i dette forumet, har lest mye og ønsker å lære og ta vare på denne perlen av en el-bil som det ser ut til at en har blitt glad i.

Kjøpte den for ca. 9 mnd. siden og fikk skrapelyd på høyre skivebremse i vinter, da ble den stående til våren, da var 12 volt batteriet utladet og jeg ladet det for å få den i gang. bremseklosser ble byttet da belegget på den ene hadde ramlet av.

Kjørte ca 2 km. da den stoppet sakte under fart, fikk så vidt kjørt inn i en sidegate, fikk slepet den hjem. Deretter fikk jeg 2 feilmeldinger System fault Service required og Maintenance charge required.

System fault Service required fikk jeg bort med å se etter irring på DC/DC (det var irr på den kontakten med 4 - poler) og bytte 12 volt-batteri til et nytt.

Står igjen med  Maintenance charge required og utropstegn. Etter hva jeg har lest på forumet så må det fylles vann etter gitte prosedyrer der det kreves et diagnoseverktøy der en kan slette feilmelding før en kjører for å få ned batterikapasiteten til 40% og en temp på ca. 25 grader. mm.

Bilen er kjørbar, men har ikke brukt den i fare for å ødelegge batteriet som jeg regner med er originalt far bilen var ny.

Framdriftsbatteriet holder nå ca. 85%, har kjøpt nippel, slange for fylling og 8 liter vann fra Biltema, trenger kanskje 8 liter til for å være sikker.

Takker til alle som har skrevet om gode tips, har lyst til å redde denne gamle thinken til å rulle mange år fram i tid.

Har kanskje ikke skrevet helt riktig alt, men det er en start, en lærer og kan dermed få mulighet til å hjelpe andre, har sett noen lignende nyere Think som ruller her, så det er håp.

Holder til i Sarpsborg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA