Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - daktari

#1
Jeg tror ikke ulykkesfrekvensen vil øke særlig mye. Virker som FSD hittil har vært så ustabil at sjåførene har passet ganske mye på. Folk har stort sett et overlevelsesinstinkt. I motsetning til AP på motorveien hvor folk legger seg til å sove etc.
#2
Veldig smart. Skal prøve. Jeg lagde en av en handlepose med innsydd magnetbånd, men magneten virket ikke sterk nok. Fordelen med posekonseptet er at det beskytter luka også, men viktigste er jo åpningen.
#3
Enig. 70-tallets miljøpolitikk som ikke følges opp i NTP. De velger skipstunnel istedetfor ny påkrevet t-banestasjon og dropper mange pendler-ruter rundt storbyene. Så helt klart at individets pendlerbehov skal vanskeliggjøres og skattlegges, ikke fasiliteres eller støttes.
#4
Oslo sentrum har blitt det nye Ensjø. Nio, Lucid, Lotus og Polestar tett sammen. Xpeng og BO Steen litt i ytterkantene.
#5
Sitat fra: janbanan på I går kl. 10:25
Sitat fra: Orbit på I går kl. 09:49285 dekkbredde bak på alt fra 20" og oppover virker noe overdrevet (og drar opp forbruket). Jeg er heller ikke så begeistret for staggered oppsett med 235/255 eller 255/285 siden det hinder rotasjon av hjul foran/bak for å utjevne slitasje.

Men denne gummihetten for ladekontakten er interessant. Ser ut som den skal settes på type-2 støpsel for å holde snø/is litt mer borte fra kontakten. Kanskje noe å skaffe seg også til annet enn Q6?

Jeg laget min egen. Klippet ut av liggeunderlag. Jeg har litt ulike ladestøpsler, så da ble det 2 stykker for å dekke behovet mitt.
Interessant, kunne du lagt et et bilde i en egnet tråd? Har prøvd med en nylon handlepose med innsydd magnetbånd, men magneten var ikke kraftig nok.
#6
Vi har vel slått fast at batteribytte er kapitalkrevende, både i investering og drift. Vil Nio brekke ryggen når de investerer i en pre-resesjon?

Viktigst: det er definitivt mye raskere enn selv 800V-lading. Men trøblete i norsk vinter, selv om det kan avlaste strømnettet.

Så hvis det finnes en stor nok kundegruppe for konseptet så kan det kanskje bli økonomisk bærekraftig. Det er vel det eneste spørsmålet verdt å debattere. Hvor mye mer vil man betale enn for å lade?
#7
Skjønner ikke hvorfor alle som forsøker kopiere Tesla sin strategi skal få så mye pepper.
"There shall be only one"
#8
Jeg vil minne om at denne regjeringen også står bak den gode ideen "skipstunnelen" som i NTP fikk 3,9 milliarder til. Stadig nye høydepunkter.
#9
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
tirsdag 26. mars 2024, klokken 20:18
Blir spennende dette!
https://youtu.be/fbBdIza4FqM?t=620
#10
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
mandag 25. mars 2024, klokken 12:20
Da burde den strengt tatt vært registrert som 4-seter. Kanskje start en sag hos Vegvesenet? 70 kg mer egenvekt enn oppgitt i vognkort er kanskje utafor det som er ok?
#11
Burde de ikke har en vaskehall før batteribytte, med kraftig underspyling med varmt vann?
#12
ID.3 / Sv: Vurderer Cupra Born, noe spes jeg bør være obs på?
mandag 25. mars 2024, klokken 12:17
Ja, bl.a. Renault 5.
#13
Men ulempen med standardiserte batteripakker er at alle bilene må være like store. Sjekk Nioene, de er like breie uansett segment. Ikke sikkert dette drar ned kostnadene. 
#14
Er ikke det bare 6-seter? Hvis 7-seter får benken som 5-seter har så vil ikke det være mulig?
#15
Det står i saken at det var 82 millioner ladeøkter. Det er tallet man må regne mot.

Da blir den totale feilraten 0,00374634 prosent. Det virker ikke høyt på meg.

0,004% er 4 av 100.000 eller 1 feil på 25.000 ladeøkter.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA