Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endelig noe nytt om Model-X

Startet av XS40, fredag 11. oktober 2013, klokken 21:24

« forrige - neste »

KrW

Very similar to the model S. Not big surprises. Hva mener han med det? At det vil bli ca. samme tilvalg som for S og X70D, X85D og XP85D og eventuellt samme farger? Om det hadde blitt et valg for enda større batteri ville vel det vært en ganske bra overraskelse.

Han fortsetter etterpå å skryte veldig av bilen, så man trenger ikke å bekymre seg for om det blir en bra bil eller ikke   ;D
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Sitat fra: KrW på torsdag 07. mai 2015, klokken 01:07
Very similar to the model S. Not big surprises. Hva mener han med det?

Mener vel at konfiguratoren er ganske lik, en velger bil, batteripakke, mye er ink så velger en interør, farge osv.
Den store forskjellen er at det er bilde av en X og ikke en S.
Har heller ikke mulighet å velge RWD.

Om en velger 70 eller 100D er jo fremdeles bare to valg i konfiguratoen, men han hadde aldri gått ut nå og sakt at det kommer større batteripakke må jo ha noe supprise.
Men mulig vi som håper på mer batteri får oss en supprise.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

satheesh.net


Amoss

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/47953-Check-out-the-prototype-I-drove-by-today

Dette ser for meg ut som en Model X beta, men den som tok bildene hevder at den er mye mindre, og tipper på at det er en tidlig Model 3. Uansett overlater jeg dette til dere å bedømme, men vil bli høylig overrasket dersom Model 3 skulle bli en ned-skalert tro kopi av Model X :p
Model S 85D

kaiat

Stusset på den hvite over her. Den virket egentlig også litt liten til å være en SUV med tre seterader når du sammenligner med Leafen ved siden av synes jeg. Model 3 kamuflert som en kamuflert Model X???

d386yv

Sitat fra: kaiat på torsdag 28. mai 2015, klokken 15:59
Stusset på den hvite over her. Den virket egentlig også litt liten til å være en SUV med tre seterader når du sammenligner med Leafen ved siden av synes jeg. Model 3 kamuflert som en kamuflert Model X???

Leaf felgene ser jo ut som støttehjul på en barnesykkel i forhold til Teslaen da

kaiat

Store hjul ja, men bilen ellers ser mindre ut enn jeg ville trodd om det var en Model X. Må da bli trangt om de skal inn med tre seterader i den der, spesielt med den skrånende taklinja. Men blir spennende å se, får håpe de lanserer Model X snart.

Om det er Model 3, så kan det være at Tesla sikter seg inn på kompakt-SUV-markedet. Det er i så fall ikke dumt. Det er et voksende segment, spesielt i Europa.

satheesh.net

Ehh.. Hvorfor i huleste skulle de 'vise frem' Model 3 nå da?!? Har dessuten liten tro på at den i såfall vil komme med falkevinger.

Det må da være mer vinklen bilde er tatt fra som skaper usikkerheten om at denne er for 'liten' til å være en X.

???

kaiat

Har studert litt på tidligere Model X-bilder nå og den er ganske lik, ja. Kan godt være vinkelen som tuller det til litt.

sigurdi

Har nevnt det før og en av de tingene jeg liker svært godt med Model X (prototype) er at den faktisk så liten ut når jeg sto 5 meter fra.

Den voks ikke før en kom helt bort til den og da ble det shit, den er jo høy jo.

Formen lurer deg om du ikke har noe kjent som målestokk helt ved siden av den, står det noen meter fra blir en lurt.

Prototypen målte jeg med meg selv og var ca 5cm lavere en X5, designet nå ser ut som taket er noe øyere så tror ikke den skiller seg mange cm fra en X5.

Vinkel på bilder lyger veldig, husk at falcon dørene er breiere en front dørene så er ganske god plass bak. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

#310
Her er bildene det pratest om.
Skal være noen som har tatt bilder av innsiden, men tror ikke test mulene kjører rundt med de mye diskuterte 2 rad setene. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Brede

Hmmm.. Kanskje et testkjøretøy for understell/motor/batteri til Model 3 der karosseriavdelingen har tilpasset diverse deler fra S og X for å få den kjørbar?

mecanica vergara

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

sigurdi

Sitat fra: Brede på torsdag 28. mai 2015, klokken 22:25
Hmmm.. Kanskje et testkjøretøy for understell/motor/batteri til Model 3 der karosseriavdelingen har tilpasset diverse deler fra S og X for å få den kjørbar?
Neppe, blir ikke 5m langt understell på model 3.
Sammenlign den bakre doble stripen i veien med lengden på bilen og felg bredden så ser en at denne bilen er nok helt sikkert en Model X Mule som er ca 5m lang. ;-)

En blir og kraftig lurt av rad 2 er plassert litt bak mitten av falcon dørene og bakerste rad har ryggen ca mitt over bak hjulet, se vedlagte bilde.
Med en mer oppreist sittestilling trenger en ikke like lang benplass for å få god plass. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

VikingTMXS

Her sies at X-en vil være i klasse som kan ha hengervekt mellom 5000 og 10000 pund.
Faktisk opp mot 10000, som igjen er 4400 kilo.
Tror det holder for de fleste. ;D ;D ;D

http://tagtvonline.com/tag-events/2015-gts/viewvideo/1444/2015-gts/featured-speaker-jim-chen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA