Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software update v5.6

Startet av Veggen, torsdag 03. oktober 2013, klokken 11:26

« forrige - neste »

FThorsen

NRJ funker ikke poå TuneIn i det hele tatt. Testet fra Sonos og Mobilen. Lurer på om de har tekniske problemer eller om de har byttet streamingadresse.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

glaserud

Noen som har testet type 2-lading etter 5.6? Ryktene sier at 26A nå er max mot 32 tidligere?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

petersv

Sitat fra: glaserud på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 16:47
Noen som har testet type 2-lading etter 5.6? Ryktene sier at 26A nå er max mot 32 tidligere?

Jeg prøvde i går, hos meg stod Ampere på 48 av alle ting, men stolpen funka ikke, så fikk ikke begybt ladinga, men kunne stille manuelt opp til 48.

Stighl

Nå har jeg akkurat fått oppgradert min.
Bilen stod på lading med Salto sin lader på 28A, og den har stilt seg ned til 26A. Jeg har pleid å lade med 25A, men siden flere har sagt at 26A var maks ved lading med type 2 ladere måtte jeg teste hva som skjedde med hjemmeladeren og 28A.
I morgen får jeg se om de andre tingene virker som de skal :)

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

OleJA

Sitat fra: glaserud på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 16:47
Noen som har testet type 2-lading etter 5.6? Ryktene sier at 26A nå er max mot 32 tidligere?
WTF, dersom det stemmer så får vi jo bare utnyttet 60% av den ekstra laderen.

sindrej

Åssen ligger det an med oppdatering på folk nå?  Er alle oppdatert ?  Jeg har ikke sett snurten av noen oppdatering ennå.

el-fanboy

Jeg fikk "tilbudet" igår og satte oppdateringen til natt til idag. Virker som de ruller ut litt etter litt.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Milzit

Sitat fra: sindrej på onsdag 09. oktober 2013, klokken 10:24
Åssen ligger det an med oppdatering på folk nå?  Er alle oppdatert ?  Jeg har ikke sett snurten av noen oppdatering ennå.
Jeg har heller ikke fått noen update...har ikke koblet opp via wifi. (har ikke dekning ute)

laumb

Fikk tilbud om å oppgradere i forrige uke, men har ikke giddi å gjennomføre enda.
Kanskje i kveld?

Cirion

Sitat fra: Milzit på onsdag 09. oktober 2013, klokken 11:06
Sitat fra: sindrej på onsdag 09. oktober 2013, klokken 10:24
Åssen ligger det an med oppdatering på folk nå?  Er alle oppdatert ?  Jeg har ikke sett snurten av noen oppdatering ennå.
Jeg har heller ikke fått noen update...har ikke koblet opp via wifi. (har ikke dekning ute)
Står noe om at de i framtiden vil prioritere oppdatering av biler med Wifi tilkoblet.
Så om du har mulighet til å sette opp en base til for å øke dekningen skader det nok ikke.
Uansett får du nok snart.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

takktakk

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 13:55
NRJ funker ikke poå TuneIn i det hele tatt. Testet fra Sonos og Mobilen. Lurer på om de har tekniske problemer eller om de har byttet streamingadresse.

Hei.

NRJ Norge har trøbbel med hovedstreamen sin i TuneIn. Finner dere stream til NRJ Kristiansand, får dere nøyaktig samme innhold og lyd på kjøpet.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Havebigfun

#131
Det ser ut til at ladehastigheten har gått smertefullt ned ved reduksjonen til 26A.
Da jeg testet 22kW lading ved Sønnicostolpen idag kom jeg til 74km/t mens jeg sist hadde 119km/t. Det ser også ut tl at det tar vesentlig lengre å komme til 74km/t enn det tok til 119km/t sist.
Yttre omstendigheter var lik, batteriladenivå også :(
Langtur i Europa basert på 22kW stolper har dermed blitt vesentlig mindre attraktivt.
Vi får håpe dette bare er midlertidig.

Milzit

Jeg har fortsatt ikke fått 5.6, virker som utrullingen tar sin tid..

Celter

Jeg har fått "tilbudet" om oppgradering, men har foreløpig valgt det bort. Jeg finner ikke èn ting i 5.6 som jeg har nytte av, og da alt fungerer perfekt i min bil, ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal oppgradere?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Spinner

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 12. oktober 2013, klokken 23:51
Det ser ut til at ladehastigheten har gått smertefullt ned ved reduksjonen til 26A.
Da jeg testet 22kW lading ved Sønnicostolpen idag kom jeg til 74km/t mens jeg sist hadde 119km/t. Det ser også ut tl at det tar vesentlig lengre å komme til 74km/t enn det tok til 119km/t sist.
Yttre omstendigheter var lik, batteriladenivå også :(
Langtur i Europa basert på 22kW stolper har dermed blitt vesentlig mindre attraktivt.
Vi får håpe dette bare er midlertidig.
Er det displayet som viser galt på 3 fas, eller får den bare 240V på den stolpen? Hastigheten på ladingen stemmer jo i forhold til dette, så enten er det noe galt med stolpen, bilen viser gal spenning/utregning eller tar kun i mot 240V fra stolpen selv om det er 400V der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA