Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SUDDEN DEATH

Startet av PAS, søndag 29. september 2013, klokken 09:30

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Kimpala på fredag 28. november 2014, klokken 10:01
Nytt liv i gammel tråd, jeg søkte fram dette istedenfor å starte ny tråd.

Jeg lurer på hvor mye strøm som må til for å jumpstarte bilen om 12v batteriet skulle bli tomt? (sudden death)
Kanskje det holder med noe sånt  :

https://batterigiganten.no/12v-1500mah-nimh-10x1500aau-with-wire.html

Med to klyper på ledningene for å sette på under nosecone ved behov?

Eller ev. en ferdig "sigarettenner" jumpstarter men med klyper på ledningene isteden...

?

Batteriet i bilen er på 35Ah. Kobler du et 2100mAh batteri på et (tomt) 35Ah batteri, så blir dette et 'piss i havet'. Det eneste du kanskje oppnår er å brenne opp det lille batteriet.

Mr. P85D

Best løsning er å benytte denne:

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilbatterier-og-tilbehor/batterilader/batterilader-608061/

Så skrur du ledningen (ikke den med klyper) fast til ladepunktene på bilen med hurtig koblingen lett tilgjengelig (hvor denne skal ligge er jo spørsmålet). Da er det bare å plugge inn og sette bilen på "supply" lading når vinternatten er kald :-)

Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

drinden


Mr. P85D

Men da må du av med front dekslet. Poenget mitt var at hurtigkoblingen ligger slik til at du slipper og montere av noe. Kanskje oppunder hjulbuen eller noe lignende. Enkelt å komme til må være løsningen :-)
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

Kimpala

Det kan sikkert være lurt og lade opp det batteriet en gang eller to ila vinteren også ja. Har en sånn ctek lader og har vurdert det der...
Har også sånn starthjelper men den er så stor, er vel ikke rare startstrømmen Teslaen trenger i forhold til en fossilbil for å få start...?!
X
3

Kallagtunet

Folkens dere har kjøpt ny bil.. Dere må da vel ikke legge opp ett løp der der kjører rundt med startmotor!!!

Øggen


Kimpala

Enig idet altså :)
Blir andre vintern for mitt batteri, og kjørte rundt med starthjelp før. Går vel fett uten
X
3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA