Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tomt for strøm på 12 volt ...

Startet av Trondns, onsdag 25. september 2013, klokken 19:14

« forrige - neste »

kolund


Takk for tips kolund! Jeg dro til Sønnak på Økern (Oslo) i dag og kjøpte meg Exide 12/7. Funker som bare rakkern'. ;)

Snakket litt med de ansatte og de kunne alle fortelle (uten at det var et salgstriks) at Exide laderne var en av de absolutt beste på markedet. Den var visst laget av noen av de samme folkene (avhoppere) fra svenske CTEK. Den var dessuten modifisert litt med noen "fancy" ting som f.eks. temperaturføler på den ene klemmen for å sette korrekt ladeverdi ved kuldegrader, etc.

Tips:
Hvis man har (eller sier man har ;D) et medlemskap i f.eks. OBOS, får man rabatter ved kjøp. Jeg betalte kr. 1048,- istedenfor full pris (ca. 1400,-).
[/quote]

Bare hyggelig ;)
17. Desember

Maartensommer

Sitat fra: teslaman på mandag 02. desember 2013, klokken 08:01
Sitat fra: mhg på fredag 29. november 2013, klokken 20:33
Hmm. Dette er ikke løst enda. Satte bilen på lading igår kveld og sjekket at den ladet riktig. Sjekket igjen idag tidlig og den var fulladet og ved god status. Men når jeg kom jeg fra jobb (bilen hadde stått fra igår kveld med ladekabel i) og skulle starte klimaanlegget fra appen skjedde ingenting og jeg fikk bange anelser. Da jeg gikk og sjekket så lyste det rødt i ladeporten og jeg fikk beskjed om at 12V batteriet var utladet. Merkelig nok fikk jeg den igang igjen bare ved å sette meg inn og trykke bremsen 2-3 ganger, men det var nok bare fordi jeg oppdaget det tidlig før det ladet seg helt ut. Jeg har ikke oppdatert til 5.8 så det kan tenkes det er en fix der?

Eksakt samme. på min bil. Var som jeg skulle skrevet det selv! Har ikke hatt det siden oppdateringen men en annen hendelse som jeg har rapportert under " erfaringer i minusgrader"

Opplevde det samme i dag, men har sw5.8. Bilen hadde stått 9 timer i en garasje som holdt 14 grader.

satheesh.net

Noen som har testet denne? ???

PowerAll PBJS12000R Rosso Red/Black Portable Power Bank and Car Jump Starter
http://www.amazon.com/dp/B00D42AFS8

Hvis man allikevel skal lade duppeditter', hvorfor ikke gå for noe som kan potensielt starte bilen også?






© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA