Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tomt for strøm på 12 volt ...

Startet av Trondns, onsdag 25. september 2013, klokken 19:14

« forrige - neste »

Trondns

Noen som har fått opp den samme meldingen? Bilen står io garasjen og tar ikke imot lading. Får heller ikke opp ladeporte pga dette. Har ringet Tesla men foreløpig ingen tilbakeringing. Noen med samme erfaring? Må jo på jobb i morgen !!
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

Havebigfun

Sitat fra: Trondns på onsdag 25. september 2013, klokken 19:14
Noen som har fått opp den samme meldingen? Bilen står io garasjen og tar ikke imot lading. Får heller ikke opp ladeporte pga dette. Har ringet Tesla men foreløpig ingen tilbakeringing. Noen med samme erfaring? Må jo på jobb i morgen !!
Jeg fikk samme melding da jeg tok ut ladekabelen og lot ladeporten stå oppe for å flytte bilen 5 cm frem. Da jeg lukket ladeporten fungerte alt ok igjen.
Jeg ville prøvd å plugge inn og ut ledningen og åpne og lukke ladeporten.

glaserud

Hvis den er tom for 12V, kan du forsøke startkabler eller lader (ref. manualen side 6.4). Ta av nosecone (bruk et kredittkort eller to, inn mellom cromlista og nosecone og dra den rett ut). Bak den finner du 12V-terminalene.

Det beste er jo om du konfererer med Tesla, men det er så godt råd jeg får gitt deg.

Men før du gjør det, test:

1. Hold inne rulleknappene til skjermen booter. Funker det å få opp ladeporten da?
2. Hvis nei, prøv emergency shutdown (eller hva det heter) fra controls-menyen.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

AllanW

Leste ett sted at det var en som hadde jordfeil på varmeanlegget og derfor tappet den bilen for 12v.
Innlegget er slettet herfra eller fra facebook hvor jeg så det.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Trondns

Takk for god hjelp. Kom ut igjen i garasjen nå og da var feilmeldingen borte...men det blinker kun gult lys ved ladeporten. Dispalyet sier at den lader, men også feilmelding på at kabelen ikke er sitter godt nok inn. Den medlingen har jeg fått flere gange..men lader allikevel ??
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

Havebigfun

Jeg har også hatt feilmeldinger men ikke sett noe gult lys enda- hos meg løste det seg alltid ved å ta ut og sett inn kontaktene- en gang byttet jeg stikkontakten jeg tok strømmen fra  ;)

glaserud

Jeg tror ikke laderen og ladekladden er *helt* godkompiser. Veldig ofte, om jeg åpner bildøra før jeg tar ut laderen, faller spenningen fra 230V til 18V og den hoster opp en "feil med ladekabel"-melding.

Mener også å huske at det var en del kluss med en batch av 12V-batteriene, så jeg vet ikke om det er det som er tilfellet hos deg. Antar at Tesla vil kunne svare på hva som er problemet i morgen.

Du skal vel gjennomføre "prøv en Tesla"-aksjonen i morgen, så da er det vel greit å ha en bil som funker.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Pilotech


Sitat fra: Trondns på onsdag 25. september 2013, klokken 19:14
Noen som har fått opp den samme meldingen? Bilen står io garasjen og tar ikke imot lading. Får heller ikke opp ladeporte pga dette. Har ringet Tesla men foreløpig ingen tilbakeringing. Noen med samme erfaring? Må jo på jobb i morgen !!
Får dette ofte. Er relatert til ladekabelen som følger med bilen. I følge servie tekniker hos Tesla så resettes alle feilmeldingene ved:
1. Ta ut ladekabel, lukk ladeport
2. Sett deg inn i bilen, trykk på bremsepedalen og sett bilen i D-drive. Behøver ikke å rulle, men norn cm er vel pk.
3. Gjenta ladeforsøk. Husk å sette kabel først i 220v stikk og så bestmt og helt inn i bilen.

Dette virker alltid for meg, men holder ikke på sikt. (220v Kabel fra Salto virker 100%)

OleJA

Hadde tilsvarende problemer og da var det schuko adapteren som ikke var skikkelig kneppet i laas paa ladekladden

..Skulle gjerne hatt norske tegn paa TMS tastaturet....

eledille

#9
AllanW: Det var meg, innlegget er ikke slettet, se "eledilles første uke som teslaeier". Det var en mer alvorlig feil.

Men teknikeren sa at man måtte passe på at dersom man får rødt lys i ladeporten så hender det i noen tilfeller at bilen kobler fra på en sånn måte at 12 V-batteriet blir stående uten support fra hovedbatteriet. Hvis det lyser rødt skal man sette seg inn og trå på bremsen. Dette sletter feilen og bilen kan lade 12 V igjen.

Jeg får også sporadiske feil når jeg tar bilen av lading. Har opplevd å måtte låse først, deretter låse opp igjen, trå på bremsen, låse. Unntatt da det var jordfeil har bilen alltid startet etter dette.

Synes ikke dette er greit. Thinken lader hvis den får strøm og ferdig med det.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Land Trykkeri

Sitat fra: glaserud på onsdag 25. september 2013, klokken 20:13
Jeg tror ikke laderen og ladekladden er *helt* godkompiser. Veldig ofte, om jeg åpner bildøra før jeg tar ut laderen, faller spenningen fra 230V til 18V og den hoster opp en "feil med ladekabel"-melding.

Mener også å huske at det var en del kluss med en batch av 12V-batteriene, så jeg vet ikke om det er det som er tilfellet hos deg. Antar at Tesla vil kunne svare på hva som er problemet i morgen.

Du skal vel gjennomføre "prøv en Tesla"-aksjonen i morgen, så da er det vel greit å ha en bil som funker.


Ja det stemmer . Har vært ute å kjørt igjen nå..men da jeg pånytt skulle sette på lading skjer akkurat det samme.. For gi den litt itd til å "roe " seg som i sted..så kjem den nok.
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Land Trykkeri

Finner ikke ut av dette gitt..Tesla sender servicebil ut nå, som er i Gjøvikdistriktet ca en mil unna. Ikke "Teslaranger" men vi får se hvem som dukker opp  :P
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

AllanW

Ok , tusen takk :')
Lette etter tråden din.
Var en interessant lesing og veldig god service fra Tesla.

Sitat fra: eledille på onsdag 25. september 2013, klokken 20:55
AllanW: Det var meg, innlegget er ikke slettet, se "eledilles første uke som teslaeier". Det var en mer alvorlig feil.

Men teknikeren sa at man måtte passe på at dersom man får rødt lys i ladeporten så hender det i noen tilfeller at bilen kobler fra på en sånn måte at 12 V-batteriet blir stående uten support fra hovedbatteriet. Hvis det lyser rødt skal man sette seg inn og trå på bremsen. Dette sletter feilen og bilen kan lade 12 V igjen.

Jeg får også sporadiske feil når jeg tar bilen av lading. Har opplevd å måtte låse først, deretter låse opp igjen, trå på bremsen, låse. Unntatt da det var jordfeil har bilen alltid startet etter dette.

Synes ikke dette er greit. Thinken lader hvis den får strøm og ferdig med det.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

glaserud

I det minste positivt at de har servicefolk på kveldstid. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Land Trykkeri

#14
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 25. september 2013, klokken 19:18
Sitat fra: Trondns på onsdag 25. september 2013, klokken 19:14
Noen som har fått opp den samme meldingen? Bilen står io garasjen og tar ikke imot lading. Får heller ikke opp ladeporte pga dette. Har ringet Tesla men foreløpig ingen tilbakeringing. Noen med samme erfaring? Må jo på jobb i morgen !!
Jeg fikk samme melding da jeg tok ut ladekabelen og lot ladeporten stå oppe for å flytte bilen 5 cm frem. Da jeg lukket ladeporten fungerte alt ok igjen.
Jeg ville prøvd å plugge inn og ut ledningen og åpne og lukke ladeporten.

Dårlig hjelp å få fra Tesla..Henviser til Veihjelpen (NAF) som skal komme å eventuelt ta med seg bilen på verksted!!! Dette er troilg en eller annen bagatell og jeg lar ikke NAF stikke av med Tesla`n i kveld  :( Har prøvd råd og tips fra dere over her, til ingen nytte dessverre,. Flere gode tips?? Bilen går jo ikke ! :-(
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA