Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

World class customer service - Tesla Trondheim

Startet av Trøndertesla, onsdag 25. september 2013, klokken 10:05

« forrige - neste »

Trøndertesla

Jeg hadde en meget uheldig opplevelse i forrige uke, noe som vistnok kun skjer en av titusen ganger eller noe sånt - bilen stoppet. Warning - car is shutting down osv, og så var bilen helt død.

Dette var på kvelden og jeg ringte Tesla i Trondheim, og fra første stavtak så har de vært særdeles hjelpsomme og stått på som jernet for å utbedre problemet. De ordnet med tauebil og fikk bilen straks inn på servicesentret i Trondheim. De var stengt, men 4 mann dukket opp før tauebilen kom og kastet seg over problemet med en gang. Så fulgte et par døgn med analyser med hjelp fra Nederland og USA og hele tiden ble jeg holdt underrettet om fremdriften - minst to ganger daglig.

På dag 2 så var problemet identifisert - en diode i batteripakken var røket. Istendenfor å tenke tanken på å bytte dioden så var det rett på telefonen for å få tak i et nytt batteri, ordne med spesialtransport av batteri og få det til Trondheim på raskest mulige måte. Og jeg ble holdt underrettet hele veien.

I dag tidlig var det nye batteriet på plass, og jeg fikk vel også som en av de første i Europa også installert dobbeltladeren i samme slengen. Og så vasket de bilen utvendig og innvendig og slengte med litt småsnacks, samt vinterdekkene - og så var vi på veien igjen. "Vi leverer ikke ut skitne biler!"

Det var selvfølgelig kjedelig at akkurat jeg fikk dette problemet og at jeg ble billøs i noen dager (Jeg fikk en halv-fossil leiebil, men det er liksom ikke noen ordentlig bil lenger...), men når uhellet først er ute så føles det veldig deilig å ha en organisasjon som er så til de grader innstilt på å gjøre det beste ut av situasjonen.

Så - "a big hand" for alle ansatte ved Tesla Trondheim - dere har satt standarden for hvordan god kundeservice skal utføres! Svært hyggelige og kunnskapsrike mennesker som gir alt for at kunden skal bli fornøyd, og det til tross for en ekstremsituasjon den siste tiden med sikkert flere ti-talls utleveringer i uka.

PS! Tror jeg fikk en et salg også. Han som prøvekjørte bilen rett før den stoppet var innom i går og bestilte, og det til tross for at han fikk vite at bilen stoppet rett etter prøvekjøringen
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Cowboystrekk

Det var godt å høre. Prøvekjørte selv i Tr.H og bestilte like etter. De jeg snakka med virka veldig reale og svarer fort på mail.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >


D.O

Har også kun positive erfaringer med Tesla avd Trondheim. Men jeg lurer på hvordan de skal håndtere en slik feil når kunden er 50 - 100 mil unna?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet

Flott at de er responssive og løser de problemene de har på leverte biler. Jeg har en fornemmelse av at de ikke mot alle kunder har vært der i Oslo? Men der har de sikkert ett helt annet trykk både med utlevering og antallet biler levert. Å kjøpe bil uten servicesenter i nærheten blir helt sikkert krevende for kunde men også for Tesla. Beste løsning på det er jo å levere biler som ikke der ikke world class costumer service er nødvendig...

Trøndertesla

Tesla Trondheim imponerer igjen. Fikk litt problemer under softwareoppdateringen og ringte Tesla Trondheim. De sjekket litt i 20 sekunder og besluttet deretter å sende en mann for å få igang oppdateringen. Han er her om 7 minutter :-) Har hatt både BMW og Mercedes tidligere, og erfaringene derfra er ikke helt på samme nivå. I Like!!!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Eopheim

Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Trøndertesla

Sitat fra: daggad på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:23
Det var nå mye krøll da tross alt.. :-\

Når han kom hit så var oppdateringen ferdig og alt var i orden. Årsaken til at det ikke kom opp noen oppdateringsinfo underveis var at jeg hadde forstyrret prosessen med å gå ut og inn av bilen. Sentralt så så de at oppdateringen var lastet ned, men ikke at den var installert, derfor prioriterte de å ta en svipptur. Hadde jeg ventet 15 minutter med å ringe så hadde alt ordnet seg av seg selv... :-[

Han fortalte at den viktigste endringen i oppdateringen var at nå er 12V batteriet konfigurert slik at det alltid får strøm fra det store batteriet. Så nå er det ingen som vil oppleve "tradisjonelt tomt batteri" igjen - såfremt det sore batteriet ikke er tomt selvfølgelig

Med det samme han var her tipset han meg også om å holde ladekabelen litt over ladeporten - mot bakvindet - når man trykker på knappen på ladekabelen for å åpne ladeporten. Der er det best signal - og ikke rett foran ledeporten
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

cairnz

SitatHan fortalte at den viktigste endringen i oppdateringen var at nå er 12V batteriet konfigurert slik at det alltid får strøm fra det store batteriet. Så nå er det ingen som vil oppleve "tradisjonelt tomt batteri" igjen - såfremt det sore batteriet ikke er tomt selvfølgelig

Dette vil være interessant å følge opp. Kan du si hvilken versjon du har fått installert på bilen din, og så får vi følge med om noen som får 12-volts-problemer har samme eller nyere versjon framover.
Elbilist

Trøndertesla

Sitat fra: cairnz på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:06
SitatHan fortalte at den viktigste endringen i oppdateringen var at nå er 12V batteriet konfigurert slik at det alltid får strøm fra det store batteriet. Så nå er det ingen som vil oppleve "tradisjonelt tomt batteri" igjen - såfremt det sore batteriet ikke er tomt selvfølgelig

Dette vil være interessant å følge opp. Kan du si hvilken versjon du har fått installert på bilen din, og så får vi følge med om noen som får 12-volts-problemer har samme eller nyere versjon framover.

Jeg har nå fått versjon 5.6 - 1.45.32
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

drFloyd

Vil bare henge meg på alle som skryter av Tesla Trondheim. Makan til serviceinnstilling og hjelpsomhet har jeg aldri noensinne opplevd annet sted!

Jeg fikk trøbbel allerede første kveld jeg hadde bila. Satte den fra meg etter en liten testtur på rundt 15 mil og lot den stå tilkoblet laderen. En times tid senere skulle jeg flytte bila, men det var ikke mulig å få liv i den. Varsel om feil på 12V og beskjed om feil på ladinga. Klokka viste 1950 tidlig en fredags kveld men jeg fant ut at jeg allikevel måtte forsøke å ringe til serviceavdelinga i Trondheim. En halv time senere sto det en servicemann i garasjen hjemme hos meg og fikset bila! Og jeg bor ikke en gang i byen, men i en nabokommune.

Noen uker senere fikk jeg nok et (denne gangen langt mindre alvorlig...) problem med bila. Avtalte med serviceavdelinga å få fikset dette samt å gjøre noen andre endringer/oppgraderinger i tillegg. Dagen etter hentet de bila fra parkeringsplassen på jobben min og leverte den tilbake igjen noen timer senere i god tid før min arbeidsdag var over. Ikke bare hadde de fikset alt vi hadde avtalt, men de hadde tom. støvsuget inne i bila!

Her tror jeg det er MANGE firma som har mye å lære når det gjelder kundebehandling og service!

Brødbilsjåfør


Sitat fra: perbakken på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 13:04
Vil bare henge meg på alle som skryter av Tesla Trondheim. Makan til serviceinnstilling og hjelpsomhet har jeg aldri noensinne opplevd annet sted!

Jeg fikk trøbbel allerede første kveld jeg hadde bila. Satte den fra meg etter en liten testtur på rundt 15 mil og lot den stå tilkoblet laderen. En times tid senere skulle jeg flytte bila, men det var ikke mulig å få liv i den. Varsel om feil på 12V og beskjed om feil på ladinga. Klokka viste 1950 tidlig en fredags kveld men jeg fant ut at jeg allikevel måtte forsøke å ringe til serviceavdelinga i Trondheim. En halv time senere sto det en servicemann i garasjen hjemme hos meg og fikset bila! Og jeg bor ikke en gang i byen, men i en nabokommune.

Noen uker senere fikk jeg nok et (denne gangen langt mindre alvorlig...) problem med bila. Avtalte med serviceavdelinga å få fikset dette samt å gjøre noen andre endringer/oppgraderinger i tillegg. Dagen etter hentet de bila fra parkeringsplassen på jobben min og leverte den tilbake igjen noen timer senere i god tid før min arbeidsdag var over. Ikke bare hadde de fikset alt vi hadde avtalt, men de hadde tom. støvsuget inne i bila!

Her tror jeg det er MANGE firma som har mye å lære når det gjelder kundebehandling og service!

Nissan kunne veldig godt ha lært masse herfra......
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Kallagtunet

Kjempebra at Tesla i Bartebyen leverer når noe ikke er som det skal. Når det er sagt så er den beste servicen mhp bil i mine øyne den du ikke trenger:D

Anew

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 20:07
Når det er sagt så er den beste servicen mhp bil i mine øyne den du ikke trenger:D
Det er klart, men det er nå en gang sånn at den virkelige testen på kundeservice kommer når noe går galt. Mye tyder på at Tesla har tenkt å levere der.

Jeg har forøvrig hatt lignende erfaringer med BMW - de (Bilia) har ved flere anledninger kommet både hjem og til jobb for å hente bilen min, og satt igjen en leiebil.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA