Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visible Tesla

Startet av Øyvind.h, fredag 20. september 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: Muffinman på fredag 30. januar 2015, klokken 12:02
Takk for at du tar deg tid til å svare. Dette fungerer brillefint på gammel PC og har gjort det hele tiden.

Det er vel netopp dette som er problemet med innlogging slik jeg har forstått det. Når man har passordet lagret i programmet så fungerer det fint, derimot når man legger inn passordet på nytt så kommer problemene.

Sitat fra: Trustno1 på fredag 30. januar 2015, klokken 11:48
Jepp. Men jeg lurer på hvilken fil i Java-mappen "VisibleTesla.jar" skal åpnes med. Altså java, javaw, javacpl etc. Mistenker at noe ikke er helt på stell med filassosiasjonene her, men tidligere har det vært "javaw" som kom opp i oppgavebehandlingen.

Skal teste med en eldre versjon.

Er javaw.exe som dukker opp i Task Manageren min, men jeg klikker bare VisibleTesla.jar fila, så fikser java resten selv, så kan være som du sier at det er noe tull med filassosiasjonene.

Veggen

VT fungerer ikke med Java 8. Bekreftet av utvikleren på TMC.
Det beste er å kjøre VT versjonen som er ferdig bundled med java 7 så slipper du å tenke på lokal versjon.

Muffinman

Hadde samme problemene før oppdatering av Java. Hadde da versjon 7, programmet vil ikke engang åpne seg.

Veggen

Filen som starter VT for Bundle versjonen heter vtrunner.bat

Muffinman

Da er bundle versjon .029 oppe og går aldeles utmerket. Takk for hjelpen :)

mr.rs4

VisibleTesla - Fungere den nå?
Kan en gjøre alt som er gjort før?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

fonberg

Fungerer som før hos meg i hvert fall, på begge Macene jeg bruker VT på. Har VT versjon 0.29.00, og 2.2.115 (6.1) installert i Teslaen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

sturle

Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:48
VisibleTesla - Fungere den nå?
Kan en gjøre alt som er gjort før?
Etter at Tesla gjorde om på autentiseringa (ikkje aktivisert for alle brukarar enno), fekk eg ikkje logga inn med noko som helst.  Ikkje gamle script, appar eller VisibleTesla.  No testar eg VisibleTesla 0.50.04, som ligg i git, og den fungerer.  Måtte avvike litt frå oppskrifta (hovudsakleg nye versjonar av ulike Java-bibliotek) for å få han til å kompilere og køyre som han skulle.  Brukar Linux.

BMW850

Får ikke logget inn i Visible Tesla. Har korrekt brukernavn og passord. Flere som opplever problemer for tida?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.


BMW850

Jepp, kikket litt igjennom nå og ser det har vært ett problem i det siste. Da jeg ikke er noen dataekspert lar jeg det bero inntil videre...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

tommborge

Sjekka akkurat her, og det er rett inn. Har aldri hatt trøbbel med VT, men appen på min S5 kan bruke evigheter på å logge inn. På mobil må jeg i praksis stoppe appen og starte på nytt så jeg får den store røde Tesla logoen, da får jeg kontakt med bilen. VT klager aldri.
P85 og P85D

jazzwheel

Jeg har aldri fått logget inn på VT med korrekt bruker/pass. Det gikk heller ikke med feil brukernavn og passord :)

Øggen

Har i det siste hatt store problemer med MyTesla, og har måttet endrekode der mange ganger. Hacket eller ei, selv om jeg har reset passord, har jeg ikke hatt problemer med å logge meg inn på VT.

PCS

Er det sånn at VT ikke vil fungere på noen nye biler pga serverbyttingen til Tesla?
Lastet ned å forsøkte i dag, men får ikke logget inn som jeg forventet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA