Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"elektrisk" lukt

Startet av toppi, lørdag 14. september 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

toppi

Har vært lykkelig eier av S85 i 5 dager nå. Herlig bil  :)
Vanvittig med oppmerksomhet/ nysgjerrighet og lange blikk er det og.

Jeg har derimot ved flere anledninger merket en slags elektrisk lukt. En som prøvde den uttalte at her luktet det batteri. Vanskelig å beskrive lukten noe mer egentlig..

Andre som har opplevd noe liknende? Eller er dette vanlig i El-bil?

Den lader og går som normalt, og jeg har aldri fått feilmeldinger.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

RunarBT

Har ikkje merket det på min, men her har det vert nybillukt (løsemidler) som overdøver sjølv den kraftigste fjert. Denne tok det ei veke å lufte ut til ok nivå, nybillukta altså.(-;

jkirkebo

Sitat fra: toppi på lørdag 14. september 2013, klokken 20:29
Jeg har derimot ved flere anledninger merket en slags elektrisk lukt. En som prøvde den uttalte at her luktet det batteri. Vanskelig å beskrive lukten noe mer egentlig..

Andre som har opplevd noe liknende? Eller er dette vanlig i El-bil?

Jeg fikk en tydelig "brent støv"-lukt første gangen jeg brukte varmeapparatet. Den forsvant etterhvert. Ellers lukter det bare ny bil ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

petersv

Varmeapparatet lukter brent ja. Blir borte etter en stund. Samme som kupévarmere lukter (de fra Defa f.eks.) Ikke så rart siden det er eksakt samme sak. Som vi nå vet er det ikke varming fra AC.

Oreo

Har innbilt meg det samme, men har prøvd å fortrenge det. Får se hvordan det utvikler seg.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

eledille

Sitat fra: petersv på lørdag 14. september 2013, klokken 22:04
Varmeapparatet lukter brendt ja. Blir borte etter en stund. Samme som kupévarmere lukter (de fra Defa f.eks.) Ikke så rart siden det er eksakt samme sak. Som vi nå vet er det ikke varming fra AC.
Hvor vet vi det fra?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Kallagtunet

Sitat fra: eledille på lørdag 14. september 2013, klokken 22:41
Varmeapparatet lukter brendt ja. Blir borte etter en stund. Samme som kupévarmere lukter (de fra Defa f.eks.) Ikke så rart siden det er eksakt samme sak. Som vi nå vet er det ikke varming fra AC.
Hvor vet vi det fra?

Du husker den videoen med mr Musk du ikke hadde tid til å se...

petersv

Sitat fra: eledille på lørdag 14. september 2013, klokken 22:41
Hvor vet vi det fra?

Beklager, som jeg vet. ;-)

Har testet og, skrur jeg temp opp, så lukter det svidd varmeelement. Det hadde ikke AC gjort.

toppi

Da har jeg luktet litt til og konkluderer vel inntil videre med at det er varmeapperatet som lukter litt svidd.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

valvolainen

Kjør det på full guffe en stund, så fosrvinner nok 'brent støv' lukten. Nå er det snart vinter, så det kommer til å gå jevnt og trutt fremover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA